home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše Tanjug, kineski proizvođač automobila "Grejt vol motor" će u februaru početi montažu automobila u Bugarskoj, u okviru napora te kompanije za ulazak na evropsko tržište.

"Planirali smo da zvanična proizvodnja automobila počne u februaru. Pogon u blizini Loveča otpočeo je probnu proizvodnju sredinom novembra, od kada je montirao prvih 200 eksperimentalnih vozila", izjavio je portparol bugarskog partnera "Liteks motorsa" Kiril Georgijev.

On je kazao da je prvobitno bilo planirano da se u tom pogonu samo sklapaju vozila, ali da su u toku pregovori o pokretanju proizvodnje svih delova u Bugarskoj u sledeće dve do tri godine.

"Liteks motors" i "Grejt vol motor", jedan od vodećih kineskih proizvođača sportskih automobila, potpisali su 2009. sporazum o izgradnji fabrike u selu Bahovica u blizini grada Loveč.


Taj pogon, s planiranim godišnjim kapacitetom od 50.000 vozila, zapošljavaće do 2.000 radnika i proizvoditi modele firme "Grejt vol" - "hover H5 SUV", pikap "stid 5" i gradski automobil "voliks C10" za evropsko tržište. Ti modeli će biti prvi kineski automobili koji su montirani u Evropi.



Do sada je Bugarska imala malo iskustva u sklapanju automobila. Reno i Fijat su krajem 60-ih godina prošlog veka u Bugarskoj montirali neke svoje modele, dok je ruska marka "moskvič" takođe sklapana u toj zemlji tokom perioda komunizma od 1967. do 1988.

Britanski Rover je 1995. takođe pokrenuo montažnu liniju u Varni, ali je prekinuo proizvodnju 1996. godine.

Vlasnik fabrike "Liteks motors" je biznismen i vlasnik fudbalskog kluba Liteks Griša Gančev koji poseduje 92 odsto akcija, dok ostatak pripada Korporativnoj trgovnskoj banci. Nedavno je Liteks najavio i proizvodnju električnih automobila u saradnji sa "Grejt volom" koja treba da počne ovog proleća.

Autor: Tanjug.rs

Foto / video: Greatwall.bg





čitanja : 4598



Komentari

Treba da odluče da li su Toyota ili su Honda. Ono prvo čudo ispade preko 8k evra, što i nije malo.

Autor bombi 07 Jan 2012, 12:07

Bas sam hteo da skrenem paznju na cene... hoce li biti kao u Kini?

Autor Dejan 07 Jan 2012, 12:44

Obratite paznju na duzinu rucice menjaca na ovom trecem modelu, H5. :D

Autor Uros Cuore Sportivo 07 Jan 2012, 12:48

Made in EU...dobro za marketing u ex SSSR... :)

Autor Orlo 07 Jan 2012, 13:37

polako..ubice oni evropu i njihova vozila..samo jos koji 10 godina..

Autor ivan 07 Jan 2012, 14:42

Mnogo je skup C10!

Autor Dejan L 07 Jan 2012, 15:04

ma sta je skup kosta kao sandero i nas krntic , a ima jaci motor, vise opreme,lepse izgeda i vece garanciju

Autor aca 07 Jan 2012, 17:37

Grate Wall se prodaje i ovde i sve cesce ga vidjam po putevima. Ljudi ga kupuju zbog razumne cene i prihvatljivog kvaliteta.

"Radi posao" a nije preskup. Cak nisu ni ruzni kad ih vidis uzivo.

Autor ChedomirADELAIDE 07 Jan 2012, 23:40

ChedomirADELAIDE
mislis kao i Skodu?

Autor carobnjak 07 Jan 2012, 23:45

@carobnjak

shvatam poentu mada je skoda u poslednje vreme sve sharmantnija i zgodnija "domacica", pozeljna svakom "vozacu"

Autor ChedomirADELAIDE 08 Jan 2012, 10:41

da, ali fabia sa opremom od ovog kinezcica(bugarcica) sa slicnom opremom i motorom kosta negde oko 3k vise tako da je to suludo porediti

Autor aca 08 Jan 2012, 12:06

@ aca
Suludo po čemu?
Koji je kvalitet čelika u ovom prekopiranom Yaris-u?
Koliko zvezdica za bezbednost će dobiti? I dalje su ljudi opterećeni elektronskim pomagalima, nasuprot bezbednosti i kvaliteta i pouzdanosti!
A tek potrošnja, performanse...

Autor Dejan L 08 Jan 2012, 12:53

suludo po cenovnom rangu...ovo se poredi sa sanderom i nasim puntom i mozda (nedo Bog) sa nekom ladom. fabiju po ceni mozes bezproblema porediti ceedom mozes poredti. i fabija nije neko extra vozilo meni se raspalo na pravih 140kkm

Autor aca 08 Jan 2012, 14:50

@ aca
To samo govori kakav si vozač i kako se odnosiš prema vozilu. Kladim se da je bila službeni auto. Mi smo 2000. god kupili prvu fabiju, prešli 124.000 , prodali je u skoro fabričkom stanju, neračunajući sitne ogrebotine, na branicima

Autor Dejan L 08 Jan 2012, 16:23