
Mobilni operator predstavio je novu strategiju zaštite životne sredine koja za cilj ima smanjenje uticaja poslovanja na okolinu, promociju višekratne upotrebe i recikliranja, kao i podršku javnim projektima iz ove oblasti. Vipova društveno odgovorna nabavka Tojote Prius pokazuje da su kompanije u Srbiji počele da koriste podsticaj Fonda za zaštitu životne sredine u iznosu od 100.000 dinara koji se dodeljuje za kupovinu ekološki usaglašenih vozila.
U toku promocije novog voznog parka od 26 vozila Tojota Prius, predsednik Upravnog odbora Vip mobile Tanasis Kacirumpas je na konferenciji za novinare predstavio kompanijski program zaštite životne sredine pod nazivom „Eko motivacija”. To je dugoročni program mera i inicijativa u cilju smanjenja korišćenja energije, vode i drugih sredstava, povećanja energetske efikasnosti, višekratne upotrebe i reciklaže materijala i opreme, kao i odgovarajućeg rukovođenja otpadom i bezbednosnim pitanjima IKT opreme.
„Ovo je samo početak našeg programa „Eko motivacije”. Znamo da se okolina ne može sačuvati primenom nekoliko kampanja, zato planiramo da našu strategiju periodično obogaćujemo novim inicijativama i merama. Takođe, nameravamo da isto odgovorno ponašanje tražimo od naših partnera, dobavljača i podizvođača. Verujemo da će nas u ovim aktivnostima podržati naši korisnici, kojih je više od 1.58 miliona, tako da ćemo svi zajedno doprineti da Srbija u budućnosti bude „zelenija”, rekao je Kacirumpas.
Generalni direktor Tojote za Srbiju Slobodan Radoičić potvrdio je da nijedna druga kompanija u regionu jugoistočne Evrope nema u voznom parku gotovo 30 hibridnih vozila i napomenuo da Prius, pored toga što je neškodljiv za životnu sredinu, predstavlja i kvalitetno i pouzdano vozilo.
Državni sekretar u Ministarstvu za životnu sredinu, rudarstvo i prostorno planiranje Bojan Đurić izjavio je: „Ova društveno odgovorna nabavka vozila pokazuje da su kompanije počele da uzimaju u obzir subvenciju Fonda za zaštitu životne sredine od 100.000 dinara za hibridna vozila čija je primena proširena na ostale automobile koji emituju manje od 100 grama ugljen dioksida po pređenom kilometru bez obzira na vrstu pogona. Pošto svi proizvođači automobila imaju bar jedan model koji zadovoljava ovaj kriterijum, smatramo da ovom subvencijom značajno doprinosimo prodaji vozila u Srbiji.”
Kao kompanija koja se bavi pružanjem usluga mobilne telefonije, Vip mobile ne
spada u kategoriju velikih zagađivača, ali nastoji da, koliko god je to moguće,
smanji uticaj svog poslovanja na okruženje. Papir i toneri za štampače se
ponovo koriste i recikliraju. Svi proizvodi se pakuju u ambalažu pogodnu za
recikliranje, a korisnici ih dobijaju u kesama od degralena – ekološki
usaglašenog materijala koji se u prirodi razgrađuje za 24 meseca ili 100 puta
brže od običnih PVC vrećica. Samo prošle godine prikupljene su i poslate u
reciklažu 3,2 tone papira, kao i 10,04 tona ambalaže i 40,45 tona električnog i
elektronskog otpada. Otpisana IT oprema ustupa se školama ili univerzitetima.
Operator će nastaviti da podiže ekološke bazne stanice koje koriste solarnu i
energiju vetra, a u postojeću mrežu baznih stanica će biti ugrađivani uređaji
koji mogu da uštede do 20% energije i time značajno doprinose smanjenju emisije
karbon dioksida.
PR saopštenje