
Tojotin hibridni automobil "prius" u 2011. je treću godinu uzastopno bio najprodavaniji auto u Japanu, što ukazuje na rastuću popularnost ekoloških kola.
U prošloj godini korporacija Tojota motor prodala je 252.528 "priusa", saopštilo je Japansko udruženje trgovaca automobilima.
Na drugom mestu liste najprodavanijih u Japanu bio je Hondin "fit" iz klase malih automobila.
Podsticaji japanske vlade i poreske olakšice zaslužne su za rast prodaje ekoloških modela na usporenom japanskom tržištu automobila.
Prodaja novih automobila u Japanu smanjena je prošle godine za 16,7 odsto, na 2.689 miliona.
Pad je u najvećoj meri posledica razornog zemljotresa i cunamija iz marta 2011, rekao je Mićiro Saito iz Japanskog udruženja trgovaca automobilima.
U 2010. godini, prema podacima Udruženja, prodaja kola porasla je za 10,6 odsto, na 3.229 miliona, dok je tokom najmanje pet godina pre 2010. godine prodaja automobila bila u padu.
Autor: Beta/AP
Foto: Toyota