
Iako je u poslednje vreme bilo priča da bi se i Renault mogao pridružiti Fiatu na američkom tržištu, CEO kompanije Carlos Ghosn je demantovao tu vest i najavio da se kompanija u ovom momentu koncentriše najviše na evropsko i kinesko tržište.
Ova vest i ne predstavlja iznenađenje posebno kada se zna da je na kineskom tržištu prošle godine prodato čak 17.3 miliona vozila, a veliku ulogu u odluci je sigurno igrao i podatak da Fiat nije opravdao očekivanja u prvoj godini.
Ghosn je najavio da Renault-Nissan u ovom momentu ima 65 proizvoda širom sveta i da svi prave profit ili su na putu da ga naprave. To nije uvek bio slučaj i 1999. godine kompanija je imala samo četiri modela sa profitom.
Autor: Zoran T.
Foto: Renault
Ocigledno Renault jos nije dostigao Fiatov nivo kvaliteta... :)))
@carobnjak
Za razliku od alavih čelnika Fiata, ovi u Renaultu izgleda umeju realno da procene svoje mogućnosti.
Za francuske i italijanske proizvođače automobila, prodor na tržište SAD-a bi doveo do sigurnog bankrota ukoliko se ne bi povukli na vreme.
Nissan je pokrio sve segmente trzista i Reno nije potreban, a i Nissan poslednjih godina raste brze nego USA trziste.
Fiat nece u Americi prodavati Pandu, Punta, Brava, Doblo... vec samo 500 i njegove derivate.
@bole
Pa taj 500 je jedina njihova tvorevina koja je koliko-toliko ljudski napravljena.
@carobnjak
Dovoljno je što je tamo VW, a ključne komponente su iste ;)
realno, amerika je puna imigranata tako da bi renault mozda ima i ok uspeh, ali pod uslovom da imaju punu liniju od 5-6 vozila. ne kao fiat, koji je poslao amerikancima najmanji auto, na koji su pri tom nabili ogromnu cenu i ocekivali uspeh (a dimenzije i cena su glavne karakteristike americkim kupcima). da je fiat poslao recimo grande punto amerima sa istom cenom kao 500 siguran sam da bi se mnogo bolje prodavao.
u svakom slucaju, renault nema cije fabrike da koristi u americi pa tako bi morali uvoziti aute iz evrope, na cemu bi verovatno gubili pare zbog slabog dolara u poredjenju sa evrom.