
Prodaja novih automobila u Evropskoj uniji u padu je već četvrtu godinu zaredom. U 2011. isporučeno 13,11 miliona vozila, što je za 1,7 odsto manje u odnosu na 2010. godinu.
U 27 zemalja Evropske unije, ne računajući Kipar i Maltu koje nisu objavile podatke, u 2011. godini prodato je 13,11 miliona, objavilo je Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA) u Briselu.
Nemačka je, međutim, najbolje stajala među velikim nacionalnim tržištima i zabeležila rast od 8,8 procenata sa 3,17 miliona prodatih automobila, što je skoro za milion više od sledećeg velikog pojedinačnog tržišta kao što je Francuska.
Nezaposlenost i mere štednje u krizom zahvaćenoj Španiji doprineli su smanjivanju prodaje u 2011. od čak 17,7 procenata.
U ostalim zemljama EU prodaja automobila takođe je smanjena - u Italiji za 10,9 odsto, Britaniji 4,4, a u Francuskoj je zabeležen pad od 2,1 odsto.
U decembru 2011. godine prodaja u Francuskoj je opala za 17,7 odsto, u poređenuju sa novembrom.
Najveći evropski proizvođač automobila Volkswagen, u okviru koga posluju Audi, Seat i Škoda, prodao je 3,045 miliona vozila, ili 7,5 odsto više nego u 2010. godini.
BMW je zabeležio gotovo isto toliki rast, dok je treća nemačka auto-kompanija Daimler, zabaležila rast od svega 0,2 odsto.

Francuska grupa Peugeot-Citroen (PSA), drugi najveći evropski proizvođač automobila, i kompanija Renault registrovale su značajan pad od 9,0, odnosno 8,4 procenta, dok je italijanski FIAT u 2011. godini prodao za 8,4 odsto manje vozila nego u 2010.

Kompanije Nissan, Hyundai i KIA, za to vreme zabeležile su rast isporuka vozila koji se meri dvocifrenim procentima.
Francuski najveći proizvođači PSA i Renault smanjili su kapacitete kako bi se rešili zaliha.
Serđo Markione (Sergio Marchionne), izvršni direktor FIAT-a procenio je počektom januara 2012. da evropsko tržište automobila najverovantije neće rasti do 2014. godine, a da će italijanska prodaja 2012. dostići najniži nivo od 1985. godine, ili manje od 1,7 miliona vozila.
Špansko tržište automobila, prema proceni analitičara najverovatnije neće u ovoj deceniji dostići isporuke iz 2007, kada je prodato 1,61 milion vozila, zbog finansijske krize i stope nezaposlenosti koja je dostigla 23 odsto.
Američki General Motors (GM), čiji su glavni brendovi u Evropi Opel i Vauxhall, zabeležio je pad isporuka od 1,9 odsto, pre svega zbog loše prodaje u decembru 2011.

GM je u novembru saopštio da će evropska prodaja kompanije biti slična kao 2010, imajući u vidu krizu evra, dok je Ford registrovao pad prodaje od 2,9 procenata u 2011. godini.
Izvor: B92.net, Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen, BMW, Peugeot, Opel
Podaci o prodaji sve govore. Traži se ono što valja, a sve se manje traži ono što se u praksi baš i nije najbolje pokazalo. Sergio je izgleda procenio samo za "svoje", jer sa onakvim modelima nemaju baš neke šanse za uspeh. Svaka naredna šklopocija im je gora od prethodne. Da nisu kupili Chrysler koji im sada izgleda jedini donosi profit, bankrotirali bi odavno. Šteta.
Ima da bude veselo uskoro kad krene treći svetski rat. Da vidimo onda prodaju. :)
Ako se ovakvo stanje nastavi, a sve su prilike da hoce, fiat ce vrlo brzo ugasiti lanchia-u i prodati alfu, sve im losije ide.
Nije ni cudo sto se suskalo za PSA i Fiat isti se nekako uvek nadju... ;)