
Srpsko-italijanski automobil "fijat 500L" imaće svetsku premijeru u utorak, na 82. Međunarodnom salonu automobila u Ženevi, najavili su "Fijat automobili Srbija". Kompanija je prezicirala da će automobil "fijat 500L", koji će se proizvoditi samo u Kragujevcu, u Ženevi biti predstavljen u 17,30 sati kada će se predstavnici italijanskog Fijata i državnog vrha Srbije obratiti predstavnicima medija.
Pres služba predsednika Srbije saopštila je danas da će predsednik Boris Tadić boraviti u Ženevi u utorak 6. marta i obići izložbeni prostor Fijata na salonu automobila, gde će biti promovisan novi"fijat 500L", koji će se proizvoditi u fabrici u Kragujevcu.

Početkom februara, kompanija je objavila prve fotografije automobila "fijat 500L", kada je i saopšteno da će njegova početna cena iznositi oko 16.000 evra i potvrđeno da će se proizvoditi u dve benzinske verzije i jednoj sa dizel motorom.

Kako je precizirano, benzinske verzije su dvocilindrični "tvin-er" od 0,9 litara i 1,4 litarski, dok će dizel biti 1,3 litarski (multidžet II).

Automobil "fijat 500L" sa pet sedišta, dug je 4,14 metara, širok 1,78 a visok 1,66 metara i po karakteristikama kabine, podseća na model "600 multipla".

Dugoočekivani model novog automobila do skoro je srpskoj javnosti bio poznatiji sa radnim nazivom "el zero"(L-O), a sada ima zvaničan naziv "500L" i, kako je objašnjeno iz Fijata, skraćenica "L" potiče od reči "lardž" (veliki), što znači da je reč o produženoj i povećanoj verziji modela "fijat 500".

Proizvodnja novog modela automobila u pogonima u Kragujevcu rezultat je ugovora o zajedničkom ulaganju italijanskog Fijata i vlade Srbije u kragujevačku fabriku "Zastava automobili", potpisanog u jesen 2008. Tim strateškim ugovorom, italijanski Fijat je vlasnik 67 procenata Fabrike automobila u Kragujevcu, a država Srbija preostalih 33 odsto.
Investicije "Fijata" i vlade Srbije u kragujevačku fabriku automobila, sudeći prema ranijim izjavama predstavnika obe strane, premašuju milijardu evra, pri čemu je samo vrednost opreme koja je instalirana u pogonima u Kragujevcu veća od 600 miliona evra.
Serijska proizvodnja novog modela automobila, kako se najavljuje, trebalo bi da počne ovog leta, a sredinom ovog meseca probna proizvodnja delova za taj automobil, u pogonima koje su u Kragujevcu, na prostoru nekadašnje kasarne u Grošnici, izgradili glavni Fijatovi dobavljači.
Reč je o kompanijama "SIGIP", HTL, "Promo magneto" i "Džonson kontrols" koji su glavni kooperanti iz prve linije dobavljača i koji do kraja godine treba da broje 1.300 radnika.
"Sigip" će proizvoditi plastične i gumene delove, HTL točkove, "Promo magneto" otpreske za karoserije i sklopove, a "Džonson kontrols" sedišta.
Za potrebe fabrike Fijat automobili Srbija, odnosno za njeno povezivanje sa dobavljačima, do kraja ovog meseca trebalo bi da budu rekonstruisane i izgrađene saobraćajnice ka matičnoj fabrici i pogonima kooperanata, kao i tri mosta na tri reke, što je obaveza države po strateškom ugovoru.
Obaveza države Srbije je i izgradnja auto puta od Kragujevca ka Batočini, dužine 30 kilometara, kako bi se fabrici automobila omogućio brži transport ka Koridoru 10, koji je tek na polovini.
Do početka serijske proizvodnje automobila, na ulazu u Kragujevac iz pravca Korodira 10, biće postavljen znak Fijata, odnosno imitacija metalnog prstena sa oznakom Fijata, koji će finansirati ta kompanija, a treba da simbolizuje prisustvo te fabrike u Kragujevcu.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Šta ima predstavnici države da se obraćaju novinarima u Ženevi? Haha, možda će najaviti nastavak gradnje magistralnog puta Kragujevac-Batočina.
...nije mi simpa, ne bih ga razmatrao kao kupovinu, ali nek mu je sa srecom...samo neka se nesto pravi u KG i nek' se pokrene taj izvoz više...
Hoće li da igraju Užičko kolo oko 500L? Mislim ako prodaju neki komad.
'Ocemo li ga videti vise u nekoj drugoj boji i taj tajanstveni enterijer? Kao spejs shatl da kriju... Navijam da uspe ali smorishe.
iskreno...do ovog trenutka sam ga razmatrao kao mogucu kupovinu do kraja godine...ali 16 000e???Do 10-12 000e,pa bi mozda nesto i moglo da se uradi sa ovim modelom,ovako...ja se okrecem na drugu stranu definitivno!
čarobnjak, oćeš li da kupiš ovaj?
Uros Cuore Sportivo, slažem se sa tobom, preteraše ga više. Daj taj enterijer više, dosadni su, da vide ljudi za šta treba da odvoje 16 000.
Preteraše ga za te pare.
Oće veštački na premijum da ga naprave.
Automobil jeste verovatno dobar, kao i svaki Fijat, ali za te pare definitivno ima bolje da se uzme.
Naravno, navijamo za njega, jer nemamo bolji da proizvodimo, to nam je što nam je.
@MasterHaosis
voleo bih da ga imam, naravno, ali ne za te pare...
Koliko je Fijat jaka kompanija, a još više ozbiljna. Dok toma 6 meseci unapred zna kako će izgledati budući BMW, niko na svetu nema ni predstavu o enterijeru modela 500L.
A tek Dačija, još niko ne zna budući Logan.
Agent 007 toma od industrije
@ toma
Pomagaj brate, ti si vešt u tome da sve znaš unapred!
Ukradi enterijer HAHAHAHAHA
@ carobnjak-1
Znaš zašto ovo -1?
@ Dejan L "niko na svetu nema ni predstavu o enterijeru modela 500L"? Pogledajte slike unutrašnjosti Fiata 500L (tada poznatog kao L Zero), objavljene ovde na Autoblogu još 12. januara...
autoblog.rs/blog/auto/top-secret/2012/01/12/kragujevacki-fiat-l-zero-nove-slike
@auto,
Slike su mi poznate jos od ranije ali mi je nejasno da ih FIAT "krije" ovoliko dugo, kao da ce da napravi renesansu u enterijeru a ne kombinaciju 500 i Pande...
@ auto
Pa šalim se. On sve zna što ni Bog nije video.
A Fijat i Dačija uspeju da sakriju sve, a 1 BMW dozvoli da toma vidi 6 meseci unapred.
HAHHAHAHA