home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon što je 9. januara objavljena lista od 7 finalista (Citroen DS5, Fiat Panda, Ford Focus, Opel Ampera/Chevrolet Volt, Range Rover Evoque, Toyota Yaris i Volkswagen Up) u izboru za Evropski automobil godine 2012 (2012 Car of the Year), danas je i zvanično saopšteno da je pobednik i nosilac titule Evropskog automobila godine Opel Ampera/Chevrolet Volt (dobio je ukupno 330 poena).

Drugo mesto je sa 281 poenom zauzeo Volkswagen up!, a treće sa 256 poena Ford Focus.

Nosilac ove titule za 2011. godinu je inače bio Nissan Leaf.   

Konačni poredak izgleda ovako:

Opel Ampera/Chevrolet Volt  

Volkswagen up!                         

Ford Focus                                 

Range Rover Evoque                  

Fiat Panda                                 

Citroen DS5

Toyota Yaris

Titulu inače dodeljuje specijalizovani žiri sastavljen od 59 novinara iz 23 evropske zemlje.

Tabela svih dosadašnjih pobednika:

1964 Rover 2000 1965 Austin 1800 1966 Renault 16 1967 Fiat 124 1968 NSU Ro80 1969 Peugeot 504 1970 Fiat 128 1971 Citroën GS 1972 Fiat 127 1973 Audi 80 1974 Mercedes-Benz 450 1975 Citroën CX 1976 Simca 1307-1308 1977 Rover SD1 1978 Porsche 928 1979 Simca Horizon 1980 Lancia Delta 1981 Ford Escort 1982 Renault 9 1983 Audi 100 1984 Fiat Uno 1985 Opel Kadett 1986 Ford Scorpio 1987 Opel Omega 1988 Peugeot 405 1989 Fiat Tipo 1990 Citroën XM 1991 Renault Clio 1992 Volkswagen Golf 1993 Nissan Micra 1994 Ford Mondeo 1995 Fiat Punto 1996 Fiat Bravo 1997 Renault Scenic 1998 Alfa Romeo 156 1999 Ford Focus 2000 Toyota Yaris 2001 Alfa Romeo 147 2002 Peugeot 307 2003 Renault Mégane 2004 Fiat Panda (nuova) 2005 Toyota Prius 2006 Renault Clio 2007 Ford S-MAX 2008 Fiat 500 2009 Opel Insignia 2010 Volkswagen Polo 2011 Nissan Leaf

Ivan Mitić – Autoblog.rs



čitanja : 1402



Komentari

Bravo! Iskreno i ocekivalo se s obzirom na proslogodisnji izbor a i ekoloski lobi je pobedio mada ima mnogo prednosti u razvijenim zemljama ovakav auto.

Autor Orlo 05 Mar 2012, 15:45

Pobedniku treba cestitati ali ja to ovom prilikom zaista ne mogu...
Katastrofa!

Autor carobnjak 05 Mar 2012, 16:01

Bolje i Ampera, nego Leaf

Autor Dejan L 05 Mar 2012, 16:04

# dopuna 16:04
Chevrolet obustavio proizvodnju Volta na 5 nedelja
Od samog početka proizvodnje, Chevrolet Volt je bio izvor raznih kontroverznih situacija. Jedni izvori tvrde da je GM bio uslovljen od strane Predsednika Obame radi dobijanja pomoći i udaljavanja od tačke bankrota, dok drugi tvrde da trenutna tehnologija ugradjena u Volt jednostavno još nije dovoljno pouzdana. Problemi koji su nastali kao posledica svega toga, kao i visoka cena, su doveli do situacije da prodaja ne ide prema prognozama GMa nakon čega je odlučeno da se proizvodnja stopira na 5 nedelja. “I pored rasta prodaje u januaru i februaru još uvek pokušavamo da uskladimo proizvodnju sa realnom potražnjom na tržištu” rekao je Chris Lee, zvaničnik GMa. Prema ranijim procenama, Chevrolet je planirao prodaju 45.000 vozila godišnje a realno stanje je da je za prva dva meseca 2012.godine prodato svega 1626 vozila.
5/03/2012

Autor Dejan L 05 Mar 2012, 16:29

Cestitamo!Gledao sam prenos dodele.

Autor milan 05 Mar 2012, 16:36

"...ali ja to ovom prilikom ne mogu" :)))))))
Evo ako vam je lakse za utehu DS5 i Panda su moralni pobednici ;)
Ko se ljuti....tuti fruti ;))))

@Dejan L
Average Fat Joe zbog one cene od 78 din za litar benzina i ne pada na pamet da predje na ovakve stedljive modele...kada bi izbila neka naftna kriza, kao ona iz 70-ih, odmah bi presli na manje modele, dizele, hybride i ove elektro a do tada ce ih bas biti briga...

Autor Orlo 05 Mar 2012, 16:48

koja kinta je ovde pala!!

Autor Nedjo 05 Mar 2012, 17:01

@Orlo
Uopste nisam ljut, mislim da ova "kreatura" nema nista sto bi se nazvalo "naj"...
Bio bih zadovoljniji da je pobedio Up! :)))

U sustini, cela lista je bezveze!

Autor carobnjak 05 Mar 2012, 17:46

Potpuno nezasluzeno!
Ovde je evoque glatko trebao da pobedi.

Autor Damko 05 Mar 2012, 20:14

čarobnjak, slažem se sa tobom.
Ni meni se ne sviđa pobednik.
Ja mislim da je pobedio samo zato što je najzeleniji verovatno. To je jedina prednost u odnosu na konkurente.
Po meni, Up je daleko bolji, ako ništa drugo to ej najkorisniji auto po gradu, najmanji je, najlakše ga je parkirati, nisku potrošnju ima, najokretniji je.
Jedino možda Opel/Ševrolet ima istu ili nižu potrošnju, stvarno nisam obratio pažnju.
Ali, kako je, tako je, odluka je donešena.

Autor MasterHaosis 06 Mar 2012, 01:42

@carobnjak
@MasterHaosis
Slazem se da je jak ekoloski lobi i da se trenutno tezi smanjenju buke i zagadjenja ali ovo je resenje. U razvijenim zemljama ovakvi auti se cene imaju olaksice prilikom kupovine pa kod lizinga, pa parkiranje, pa kretanje po gradskim zonama se ne naplacaje kao za ostale aute sa SUS motorima, trosi struju i ima domet od 80 km po punjenju i ukupno 500 km kada se ukljuci generator - motor i trosi 1.6l tada, ne zagadjuje skoro nista, buke nema a i performanse su sasvim OK. Osim toga ne razlikuje se ni po cemu od obicnog HB. Tome se tezi i zele da ohrabre proizvodjace...

Autor Orlo 06 Mar 2012, 12:21