
Tanjug piše da zarade direktora velikih autokompanija zavise uglavom od rezultata poslovanja preduzeća ili se određuju ugovorima o angažovanju, ali u periodu krize nisu retki primeri da se šefovi gigantskih auto-kuća odriču dela plata i nagrada.
Izvršni direktor „Forda” Alan Mulali nagrađen je sa 58,3 miliona dolara u akcijama zbog uspešnog vođenja kompanije koja je isplivala iz krize 2009 godine bez finansijske pomoći američke federalne vlade.
Mulalijeva primanja su najveća u autoindustriji, prema podacima konsultatske firme „Tauers Votson”.
Izvršni direktor grupe „Krajsler” Serđo Markione, međutim, nije primao ni platu ni akcije od kompanije iz Oburn Hilsa u Mičigenu, objavila je uprava firme. Markione je zaradu dobijao u italijanskom „Fijatu”, koji poseduje 58,5 odsto akcija „Krajslera”.
U Nemačkoj, najplaćeniji među direktorima 2010 godine bio je šef „Folksvagena” Martin Viterkorn, s ukupnom nadoknadom od 9,3 miliona evra (12,2 miliona dolara).
Autor: Tanjug.rs
Foto: Ford