
Kako piše Tanjug, italijanski auto-gigant Fijat je suočen sa "slabim" poslovanjem u prvom tromesečju ove godine u Evropi zbog pada prodaje i pritisaka na cene.
Izvršni direktor grupe Fijat Serđo Markione, koji se nalazi i na čelu američkog Krajslera, kaže da je "teško predvideti prodaju kola u 2012 u regonu".
Cilj Markionea je da udruži Fijat sa Krajslerom kako bi se povećao prihod na više od 100 milijardi evra u 2014. godini.
On takođe traga i za trećim partnerom kako bi se povećala efikasnost i smanjili razvojni troškovi u Evropi i podstakla prodaja u zemljama sa visokom stopom privrednog rasta.
Markione računa na Krajsler da podstakne rast Fijata, koji je na poslovima u Evropi izgubio 500 miliona evra prošle godine, zbog dužničke krize kaja je "oterala" kupce iz prodajnih salona i koji se uzdržavaju od vehcih kupovina.
Fijat predviđa da će profit čitave grupe u 2012 godini porasti čak 88 procenata, zahvaljujući pre svega skoku zarade američke autokompanije.
Markione je u ponedeljak kazao da niži obim profita predviđen za 2012. uključuje 500 miliona evra gubitaka u Evropi. On je kazao da kriza u Evropi nije zahvatila samo Fijat i da je zbog toga potrebna "akcija koja će smanjiti proizvodne kapacitete ili ih preusmerit".
On je potvrdio da je loša prodaja u Evropi nastavljena u prvom tromesčju ove godine i upozorio da postoji scenario po kome bi se još 500 miliona evra gubitaka moglo pojaviti i u 2012, ali "sada je to teško predvideti".
U Italiji, inače, postoji velika zabrinutost, posebno među sindikatima, da bi Fijat mogao odustati od investicionog plana vrednog 20 milijardi evra i da bi čak mogao da zatvori fabrike Pomiljano kod Napulja i Mirafjori u Torinu.
Izvor: Tanjug.rs / B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs
Fiat 500 L - proizvodnja pocinje 16.aprila, bice PREMIJUM model! :)
Cena na nivou konkurenata ili cak ispod!
30 boja karoserije, 3 boje za krov, 3 za tockove...
Potpuno nova platforma, vrhunski materijali u enterijeru, izvrstan 0.9 motor, cak zivahniji od Multijeta!
Reportaza o nasoj delegaciji na promociji u Zenevi, misljenje predsednika i ostalih o novom Ficku!
Obavezno pogledati na:
http://www.rts.rs/page/tv/ci/story/17/%D0%A0%D0%A2%D0%A1+1/1059890/%D0%A1%D0%90%D0%A2.html
Cista logika: mali automobili/velika prodaja= profit.. Fiat to ne postize..
Najmanji RUC je na manjim automobilima..
Vazilo je da jedan Touareg pokriva 10 i vise Pola..
Rešiće problem sa modelom iz Srbije koji će se prodavati za 16000€ a imaće 2 cilindra :)
Samo ako nahvataju 200000 kupaca po godini :))
"izvrstan 0.9 motor"
To ce se tek videti.. Licno bih bezao i "trceci na rukama" od istog..
@Panchev9
to kmazu onio koji su ga vozili!
A neki su bezali i od "injection", turba, 16v, TDI, Common-raila, TSI...
1. B klasa, Grande punto je na izmaku, zamene ni na vidiku
2. C klasa, Brvo je već davna prošlost
3. D klasa, Croma ... da ne trošim reči
Nemaju šta da ponude sem Pande, 500 i Linee
Ode naša državna bankarska garancija za nabavku opreme-opet smo "pukli".
Setite se one stare:"Latini su stare varalice".
carobnjak
Nisu to dobri primeri..
Do sada su uglavnom novinari komentarsiali o "Tomos" motoru iz Fiat-a.. Oni to voze oko 7 dana..
Ne verujem da je u Evropi neki "na ulici" presao vise od 10.000km? Vreme je sudija..
Imam pravo na sumnju.. Samo da se ne ostvari..
Fiat bi definitivno morao da unese veliki broj noviteta u svoju ponudu, jer ipak ne može profitirati samo od prodaje 2-3 mala automobila. Udarni model koncerna - Punto treba što pre da dobije naslednika, jer poslednji redizajn deluje više kao odugovlačenje nego kao ozbiljan rival za Fiestu, 208,Polo... Bravo je odavno zastareo i vizuelno i tehnički (urađen je na platformi Stila bez multilinka). Pravo je čudo da se Freemont (zamena za Cromu) dobro prodaje, ali pitanje je koliko će to potrajati. Novi Punto i Bravo podhitno, i to maksimalno moderni u svakom pogledu, to je jedini spas za Fiat.
Država se suviše oslanja na Fiat, a u ugovoru Fiat je dužan da zaposli, a ne i da izvozi. Ako prodaja ne bude išla, deo radnika će na plaćeno, ali i to se Fiatu isplati.
@Milosh
Kamo srece da je Stilo imao multilink to je bila napredna i skupa tehnologija tada.
Napravio bi Fiat nesto novo ali se nema para. Ono cime Chrysler trenutno raspolaze jesu stare platforme, bezbednosnu tehnologiju nemaju a konkurencija je vec korak ispred u svim segmentima u kojima nema Fiata. Zato se opet suska da Fiat trazi drugog partnera koji ima ono sto im treba.
@Dejan L
a kako bi trebalo protumaciti tvoj komentar?
Punto je udarni model a ne Linea cija je prodaja za razliku od Punta zanemarljiva!
Nije problem kriza već nekvalitet. Sa ovim 500 L ima da puknu kao zvečka :)
@Predrag
ahaha, a ti si bio vredan pa si vec strucno analizirao njegov kvalitet???
Vic dana! :)
A za VW, BMW i mercedes nije kriza, samo je za Fijat. Baš čudno, ako je tolko jaka ta dužnička kriza što je oterala ljude iz Fijatovih salon,a kako to da ih nije oterala iz VWovih? Vrlo čudno, za razliku od Fijata koji posluje sa gubitkom, VWov šef je multi milioner.
Šteta, ja sam mislio da je Fijat mnogo jači, da je čak i skoro jednak sa VW.
Opet ja po FIAT-u. Godinama greše. Nijedan tehnološki uspjeh (a imali su ih ihahaj: prvi poprečni motor koji nije imao problema sa hlađanjem; 128, dvije bregaste u glavi u velikoj seriji, te prenos remenom umjesto lanca; 124 sport coupe 1430cc, kompresor; argenta SX, promjenjivi pritisak na turbini benzinca; fiat uno turbo antiskeed, elektronsko direktno ubrizgavanje dizela;croma TDie, common rail; alfa 156 1.9JTD, elektronsko otvaranje ventila-multiair) nisu komercijalizirali na pravi način, odnosno upakirali bi novitete u vozila koja su hrđala ili se stalno kvarila. Poslije su poboljšali kvalitetu, pogotovo limarije, ali i uz to su im ostale samo njima svojstvene sitnice koje znaju vlasnike dovesti do ludila (ja vozim talijane pa znam, prosto čovjek ne vjeruje da se TO može uopšte desiti, toliko često, na istom autu!). A to kupci pamte, pogotovo na razvijenim tržištima gdje imaju novaca, a imaju i veliku mogućnost izbora. Ako se kaže da je tržište mjerilo svega, onda je sigurno snažan argument da talijanska vozila nenormalno gube na vrijednosti. Tu je sve rečeno, možemo pričati ovo ili ono... A to da nisu izbacili ništa vrednije na tržište dugo vremena, bez obzira šta ko mislio o 500, giulietti ili pandi, da imaju "rupe" po klasama, da prestaju praviti automobile, a nema nasljednika, to su činjenice.
MasterHaosis
I šef FIAT-a je multimilioner: on je 2010 strpao u džep 8 i nešto miliona eura!