home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Kako piše Tanjug, američka autokompanija „Dženeral motors” (GM) donela je teške poslovne odluke u vezi sa svojim modelom na električni pogon nazvanim „ševrolet volt” i obustavila proizvodnju na pet nedelja, što je podstaklo pitanja o budućnosti električnih vozila u Americi.

Neki analitičari kažu da bi to moglo da ima dalekosežne posledice po budućnost električnih vozila, ističe „Glas Amerike” (VOA) i navodi da „ševi volt” ipak nije ispunio plan prodaje u 2011, a slabo se prodavao i početkom ove godine. Vlasnik „volta” Frederiko Gudsed kaže da mu se najviše dopada potpuna tišina u njegovom automobilu i da uživa kada prolazi kraj benzinskih pumpi. „Volt” može da prede 75 kilometara, pre nego što se automatski uključi benzinski agregat koji proizvodi struju za još 550 kilometara. Vlasnik Gudsed dopunjava bateriju iz kućnog priključka ili pronalazi priključke za punjenje u blizini svog posla uz pomoć smartfona.

Prodavac automobila Nil Kopit tvrdi, pak, da se „volt” vrlo dobro prodaje i da ima mnogo onih koji žele da ga nabave.

Takvoj tražnji nadao se predsednik SAD Barak Obama kada je nedavno posetio fabriku za proizvodnju „volta”, pošto je vlada pozajmila GM-u, u okviru koga posluje brend „Šverolet” milijarde dolara da izbegne bankrotstvo. „Vi proizvodite automobile budućnosti”, rekao je tada predsednik Obama, navodi VOA. Ali 'volt' ipak nije ispunio plan prodaje u 2011 i slabo se prodavao početkom ove godine.

GM je obustavio proizvodnju na pet nedelja što je podstaklo pitanja o budućnosti električnih vozila u Americi, dok Lejsi Pleš, analitičar sajta sa automobilskim informacijama „Edmunds.com”, smatra da je osnovni problem to što su ta vozila znatno skuplja od onih na benzinski pogon.

Pleš kaže da bi benzin morao da bude dvostruko skuplji da bi vozači uvideli prednost, dok fabrike istovremeno grade modele sa sve štedljivijim motorima. „To predstavlja snažnu konkurenciju električnim vozilima”. Drugi problem je nedostatak javnih priključaka za punjenje koji ne moraju da budu specijalni već obični, kao i kućni. Ali bez njih vozači se plaše da voze daleko od kuce. Istovremeno proizvodnja automobila na benzinski pogon se ne smanjuje.

Autor: Tanjug.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Chevrolet



čitanja : 776



Komentari

Sve dok im gorivo bude, koliko 78 dinara, fat average joe nece ni razmisljati o necemu kao sto je hybrid, dizel, elektro itd. Ali ako nastupi neka naftna kriza slicna onoj iz 70-ih bice navala i kupovace se manja i ekonomicnija vozila. Do tada nista, jedino Evropljani razmisljaju malo vise o tome mada i ovde je finansijska kriza, kao i u Americi, tako da je i to jedan od razloga sto ne ide bolje prodaja. Cenim da ce druga generacija ovih elektro vozila, elektro vozila sa produzenim dometom biti znacajno jeftinija, to je neminovno...

Autor Orlo 19 Mar 2012, 11:13

Da, ali većina nas čak i kad bi cena goriva bila 200din ne bi mogla da si priušti novi elektomobil? A i da može, koju cenu će moći za njega da dobije kao polovan kada baterije posustanu, a cena baterija je pola cene novog auta? A i gde da ga pune? Veliki deo nas živi u u gradu u soliterima sa javnim parkinzima unaokolo. Gde da punim takav auto?

A što se zagađenja tiče, koliko se zagadi da se napravi toliko li-on baterija, a koliko kada se iste bace nakon roka upotrebe?

Autor Miki 19 Mar 2012, 14:17

Ovo me podseca na staru pricu kad su svi elektro auti ovog proizvodjaca jednostavno nestali. Nekome se to nije dopalo i kraj - pod presu ! Inace nije istina da elektroauti moraju biti ovako skupi to je vestacki podignuta cena zna se zasto.

Autor bk 19 Mar 2012, 17:23