
Direktor "Fijata" i "Krajslera" Serđo Markione izjavio je da će evropski proizvođači automobila morati da izvrše bolno restrukturisanje, uključujući zatvaranje fabrika i otpuštanja radnika, kako bi prestali da posluju sa gubicima na starom kontinentu.
"Potreban mi je odgovor Evrope. Ako ovo pitanje ostavite nacionalnim vladama, toga neće biti", rekao je on na konferenciji za novinare.
Markione je izrazio mišljenje da Evropska komisija treba da razmotri svoju regulatornu politiku i ohrabri smanjenje troškova. On smatra da će 2014. godine povećati prihode svoje kompanije na više od 100 milijardi evra, zahvaljujući rastu prodaje u Evropi kojoj će doprineti američki "Krajsler".
Italijansko-američka grupa je prošle godine zabeležila gubitak od 500 miliona evra i imala "slab" prvi kvartal. "Fijat" trenutno poseduje 58,5 odsto "Krajslera".
"Fijat, koji je krajem 2011. godine zatvorio svoju fabriku na Siciliji, planira da prekine poslovanje sa gubicima 2014. godine, a evropskim proizvođačima biće potrebno oko dve godine da se restrukturišu u regionu", rekao je Markione.
On je dodao da je prodaja automobila u Italiji pala na najniži nivo od 1985, te da evropski proizvođači moraju da smanje kapacitete za oko 20 odsto.
Autor: Srna
Foot: Fiat
A zašto bi Evropski proizvođači smanjili kapacitete za 20%? Zbog njega, zbog Fijata?
Pa ne posluju svi sa gubicima. Kolko porudžbina, tolki kapacitet, logično.
Dok Fijat prestane da posluje sa gubicima, Nemci će još koj put da daju bonuse radnicima.
Novi modeli pod hitno! A ne kukanje! A i stvarno ne razumem te gubitke kada je on multi milioner, dobio je oko 14 miliona Evra prošle godine kao čelnik Fijata. Čudi me koliko bi primio da nije kriza u kompaniji, pa ovaj VW bos bi za njega bio mal odete!
Nejasno je šta Marchione pokušava... Da li misli najprije "osvojiti" američko tržište preko Krajzlera, pa se onda pozabaviti FIAT-om u Evropi? Ili potpuno ugušiti FIAT, jer ako zapostavi evropsko tržište makar i na kratko, gotovi su. Gdje su novi modeli? Alfa ima dva modela, Lancia umire polako,ali sigurno, ispostavilo se da je thema ispala tržišni fijasko (opet), bez obzira što je relativno jeftina, deltu više niko ne uzima ozbiljno. Takođe mislim da je (najavljena)taktika za 500L pogrešna; primjenjuje se isti šablon kao na 500 (mali auto za previše para), ali 500 je nešto drugo, on tuče po emocijama, a isto pokušavaju sa novom pandom (preskupi paketi za individualizaciju + prevelika cijena). Ne znam otkud mu samo ideja da će se prodavati "premium" FIAT.
Pa nazalost ovo je istina Evropa je sto se tice automobilske industrije totalno posustala. Nema pravih noviteta, novih ideja zalosno. To ce svakako doprineti slabijoj prodaji. Zato sada svi hrle u Kinu gde je ogromno trziste ali uskoro ni njima nece moci bas prodavati sve. Pitanje je vremena kada ce i oni ukapirati da placaju samo nekada zvucna imena.