
Za nabavku luksuznih automobila u svetu se godišnje izdvaja oko 250 milijardi evra, što je otprilike četvrtina ukupnih izdataka za kupovinu luksuzne robe u ukupnoj vrednosti od oko 960 milijardi evra, podaci su proizvođača premium vozila.
Globalnim tržištem luksuzne robe, koje dostiže 960 milijardi evra, dominiraju izdaci ovim redom – uplate za putovanja i hotele, kupovina automobila, kao i satova i nakita.
Na putovanja i za luksuzne hotele godišnje se u svetu izdvoji do 270 milijardi dolara, a za skupe satove i nakit još 100 milijardi dolara, dok industrija luksuznih automobila “odnosi” više od 250 milijardi evra prosečno svake godine.
Šef odseka prodaje i marketinga kompanije BMW Jan Robertson smatra da je donekle iznenađujuće da automobili imaju takav udeo na svetskom tržištu luksuzne robe.
On je dodao da BMW u toj trci daje značajan doprinos i da je ova kompanija sasvim sigurna u njegovu lidersku poziciju kao najbolje prodavani proizvođač premium automobila na svetu.
Kompanija planira da dostigne prodaju od preko dva miliona vozila u 2016. godini, umesto 2020. godine, kako je to bilo ranije planirano.
Dva auto-giganta BMW i “Audi” najveću prodaju luksuznih automobila obezbeđuju na tržištima u usponu, kao što su Kina, Indija i Rusija.
Izvor: Capital.ba
Foto: BMW
Ovo je najlepsa sedmica koj sam ikada video. Pretpostavljam da sam pod utiskom ove boje. Uglavnom sam je vidjao u crnoj...Neobicne felne za jedan BMW.
@UCS
Da nisi vidjao onog crnog sa felnama? Čini mi se da je neki tjunirani, vidjam ga na tvojoj teritoriji. :) Mislim da ima 22-ke felne,crne.
@Pitbull,
Znam pominjao si ranije, ali mislim da nisam ili nisam primetio te felne. Jednu crnu cesto vidjam kod one banke na Zelenjaku,desno od Meka. Ruku na srce, ja sto vidjam novu 7-cu po gradu svodi se na nivou statisticke greske...Kao i A8.
@Uros
Ja video ovu sedmicu par puta,bela sa crnim velikim felnama,panoramom...Tada se zaljubio u nju :D
Zato iako mi A8 uvek bio br.1,sada se zestoko tuku kod mene za br.1 :D
Zasto je ova BMW sedmica stigla po popularnosti (sudeci po prodajnim rezultatima) S klasu, iako je to do pre 5-6 godina bilo nezamislivo. Sada govorim o dizajnu. Sedmica dinamican i sportski imidz "izvlaci" iz svojih proporcija, dok S klasa iz "nakacenih" agresivnih detalja poput blatobrana, koji nikako ne stoje limuzini ove klase. Sedmica ima cist i prefinjen dizajn, bez i jednog suvisnog detalja. Prednji branik mi je jedino previse konzervativan, ali bice promenjen sa fejslift verzijom koja se pojavljuje ovih dana. Branik ce biti jako slican onom kod ActivHybrid7 modela. Znam i to da i sledeca generacija koja izlazi krajem 2014-pocetkom 2015. godine nece biti previse agresivna, posto ce ta uloga biti namenjena seriji 8, koja ce biti bazirana na platformi produzene serije 7.
@toma
Lepo je kad neko zna gde mu je mesto i to prizna. Primakla se malo Slonu pred kraj ove generacije koja je izašla 2005-e.
Bravo,odličan uspeh. :)
Problem je što sad izlazi nova S klasa koja će još više da odskoči od konkurencije kao na primer sa Magic Body Control sistemom koji poboljšava udobnost za više od jedne klase automobila (gledajući današnje verzije).
Aktuelna sedmica izgleda lepo spolja (malo prosta ali lepo izgleda),ali problem joj je enterijer,koji je kao u 5-ci.
Enterijer mnogo kaska za Slonom i A8.
A S klasa je oduvek bila vladar klase, trendseter i lider autoindustrije. Tako će uvek i biti.
@pitbull
Ti stvarno razmisljas samo sat i po vremena unapred...ccc..cc...cccc
Kad kazem primakla, ne misli se na period od mesec dva, pa sad ova se primakla pred izlazak nove S klase itd, itd. To sam vec objasnjavao, al aj jos jednom:
BMW petica E39 se u proseku prodavala 30-35% manje od E klase. Petica E60 se prodavala oko 5% manje od tadasnje E klase. Petica F10 se prodaje mnoooogo vise od E klase (u 2011. E klasa sedan se prodala u oko 170 hiljada komada, a petica sedan u 242 hiljade komada)
Serija sedam pre banglove sedmice se prodavala 50-60% manje od tadasnje S klase, Banglova sedmica se prodavala 20-30% manje od tadasnje S klase, a sadasnja sedmica se prodaje 1% manje od sadasnje S klase.
E sad ko ima logiku i prati sta se desava na trzistu i kako se stvari krecu, nece mu biti ni malo tesko da pretpostavi sta ce se desavati sa izlaskom nove sedmice. S klasa (jos uvek nisam siguran da je u 2011. prodata vise od sedmice, posto nisu objavili te podatke, vec samo zbirno za sve luksuzne modele, koji su pak prodati za 300 komada vise nego u 2010., a sa druge strane serija 7 je prodata u 3000 komada vise nego u 2010.) i AKO jeste ispred serije sedam to moze da bude samo do sredine 2015. To su i oni svesni pa se zestoko skoncentrisali na ove automobile od 20000 evra.
Sto se tice tog MBC za koji si se uhvatio ko pijan plota, i u onom C&D clanku koji si okacio lepo kazu, "super je sve to na specijalno pripremljenom poligonu na koji nas je Mercedes doveo, ali na obicnom putu nema mnogo benefita". Na putevima na kojima bi taj MBC mogao da se oseti vise se ne krecu ni SUV modeli.
Ako te pak interesuju prave inovacije prati naredne mesece. Cuo si za, recimo iskljucivanje pojedinih cilindara. E uskoro ces videti to, samo 3 stepenika iznad. Dimming cilindars. Stay tuned.