
Kultni klasik 300SL, poznat i kao Gullwing, proizveden je u nešto više od 1.800 primeraka roadstera i 1.400 primeraka kupea u periodu od 1954. do 1963. godine, što ga čini izuzetno retkim i skupim automobilom.
Budući da ne raspolažu svi milionskim iznosima na računu, pojedini automobilski entuzijasti skloni su da zažmure na oba oka da bi seli za upravljač replike. Na njihovu žalost, Daimler nije spreman da progleda kroz prste u ovakvim situacijama.

Nakon što je na sudu pobedila neimenovanu nemačku kompaniju zaslužnu za
proizvodnju neautorizovane kopije 300SL-a serije W198, ekipa iz Daimlera je naredila
da se automobil uništi, a kao poruku ostalima koji misle da se upuste u sličan
posao čak je objavila i fotografije samog procesa uz sledeću poruku:
'Intelektualna prava na oblik karoserije legendarnog modela Gullwing pripadaju
Daimleru AG. Ko god izrađuje ili nudi replike ovog vozila, narušava prava
kompanije. Ovo pravilo vredi i za replike koje nemaju istaknute logotipe i
oznake kompanije. Daimler AG već dugo zauzima oštar stav prema repliciranim
vozilima.'

Šta znači 'oštar stav', možete pogledati na fotografijama.
Izvor: Tportal.hr

Da sam na njihovom mestu, uzeo bih repliku i stavio u neki muzej, nikada je ne bih uništio, nikada.
A kladim se da će 1 dana postojati radionice specijalizovane za proizvodnju starih famoznih klasika (sa modernim motorima i platformama).
oprosti Dejane, možda će to izgledat grubo ali na žalost nisi u pravu, odnosno imaš jako naš "balkanski pogled" na intelektualno vlasništvo. Mercedes je "izmislio", "razvio" i "napravio" taj model i zato je vlasnik svih prava na njega! i to, da netko neautorizirano izrađuje identičnu repliku, jednako je krađi!
ali kod nas na balkanu, takvo što znamo razumet samo ako netko bez naše dozvole uzme nešto što smo napravili mi. a za ovakav primjer kod nas važi "pa šta... pa ne proizvodi se više...". na žalost ne može tako! pa i Rat i mir je Tolstoj napisao prije 150 godina i skoro toliko je i sam mrtav, pa ti verovatno nebi palo napamet danas objavit roman pod svojim imenom
Gužvaj ! :)
Original je samo jedan.
" pa i Rat i mir je Tolstoj napisao prije 150 godina i skoro toliko je i sam mrtav, pa ti verovatno nebi palo napamet danas objavit roman pod svojim imenom"
Autor drugmirko 22 Mar 2012, 20:43
Hahaha,upravo tako. :)
@Mix
BMW tuzio kineze za repliku X5ice - popusili i otisli podvijenog repa. Odluka suda je bila - mozete zabraniti proizvodnju BMW replike, ali onda nema uvoza originalne X5ice u Kinu :)))
Kinezi im svima uzimaju meru malo po malo.
1. nisam mislio da repliku stave u Mercedes Benz-ov muzej, već u neki međunarodni, za one koji recimo nikad neće otići u Štutgart... (kao muzeji voštanih figura- 1 je original, ali ne može svako posetiti Madam Tiso muzeje). Ili u nekoj školi dizajna, ne samo ovu, već mnoge replike, da se uživo mogu sagletadati pojedini DETALjI, a ne pomoću slika i 3D uređaja!
2. u Americi mnogi prave replike starih i zaboravljenih modela.
Replika je skrnavljanje i ruganje originalu, a sa druge strane dokaz divljenja i neka zastita od zaborava... Dosta diskutabina tema, ja bi ga ostavio negde samo kao skulpturu npr.
Cak i ako pogledamo kineske automobile, nema replika Mercedesa, a ni BMW-a. Najvise se kopiraju Audi i Fiat.
Da, tu i tamo nesto "lici" ali direktna kopija ne postoji, kao kod A4 npr, ili stare Pande.
mogu da cepaju i guzvaju ovde..nek odu u kinu pa neg guzvaju tamo..i cepaju falcifikate..i replike..kako da nece moci..
@ Dragan
Nakon slučaja kopije BMW-a X5, mađunarodni sud za zaštitu autorskih prava, susreo se sa novim vidom bahatosti, a nakon većanja, doneo je niz novih (prvi put zaključenih) zakona:
1. Kopija sme da budi ista/slična maksimalno do 90%
2. Ja postavljam pitanje ko će da izmeri šta spada u tih 90% ? (far, felna, brisači i boje?)