
Škoda ocenjuje 2011. godinu kao jednu od najboljih u istoriji, jer je povećala dobit za 82 odsto, sa 349 miliona evra 2010. godine na 652 miliona prošle godine.
Škoda je prošle godine kupcima isporučila 879.200 automobila, 15 odsto više nego prethodne godine, a zarada je porasla na 10,27 milijardi evra sa 8,7 milijardi 2010. godine, saopštila je fabrika.
"Rast koji očekujemo i u narednim godinama iziskuje odgovorne investicije pre svega u proširenje kapaciteta pogona u Češkoj", kazao je šef Škode Auto Vinfrid Valand.

Uspešnu poslovnu godinu Škoda ima
da zahvali novim tržištima u razvoju, pre svega Kini, gde je prodala 220.000
automobila, što je najviše u jednoj državi pojedinačno, a dinamični rast
potražnje svojih modela Škoda beleži i u Indiji.
Evropska tražišta su zbog krize
prošle godine bila u stagnaciji, izuzev Nemačke u kojoj je prodato za devet
odsto više škoda nego 2010. godine.
"Škoda", koja posluje u okviru nemačkog "Folksvagena", nada se da će njen novi manji kompaktni model sa petoro vrata "sitigou" pomoći kompaniji da ostvari cilj globalne prodaje od najmanje 1,5 miliona vozila godišnje, od čega 500.000 u Kini.
"Škoda" je u 2011 prodala 879.200 jedinica, što je nabolji rezulat u 117-godišnjoj istoriji kompanije, preneo je interenet portal "Inautonjuz."
Predsednik odbora direktora "Škode" Vinfrid Valand predviđa da će jedna trećina od očekivanih 1,5 miliona prodatih kola u 2018. godini naći kupca u toj zemlji, gde je "Škoda" prodala 220.000 vozila u 2011.
Zahvaljujući pomoći kineskog tržišta, "Škoda" ima mogućnost da postane brend sa najbržom stopom rasta u Evropi. Sada oko 60 odsto "Škodine" prodaje odlazi na evropsko trzište, dok se preostalih 40 procenata izvozi u druge regione.
U bliskoj budućnosti, predviđamo da će tržište izvan Evrope učestvovati s 60 odsto ukupne prodaje kompanije, ili oko 900.000 vozila, kazao je Valand. On je naglasio da kompanija planira da poveća kapacitete za proizvodnju kola do 2015. godine i da unapredi sportsko-terensko vozilo "jeti" čija bi montaža trebalo da krene naredne godine. "Škoda" takođe namerava da montira novi kompaktni sedan, nešto manji od "okravije", ali veći od "fabije" i sportsko-terensko vozilo veće od "jetija" koje bi se izradjivalo i Kini.
Izvor: Tanjug.rs / B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda