
Šef Ferrarija Amedeo Felisa izjavio je da će njegova kompanija nastaviti razvoj hibridnog V12 motora koji je prvi put predstavljen na konceptu HY-KERS u Ženevi 2010. Felisa je ostavio kao otvorenu i opciju da neki od budućih modela ovog proizvođača bude opremljen V6 pogonskim agregatom.
Ferrari je od samih početaka, pa do današnjeg dana, bio i ostao veran V12 motorima.
Prvi model italijanskog proizvođača, 125 S iz 1947. godine, pokretao je 1.5 litarski V12 od 120 ks, a najnoviji automobil koji je proizveden u Ferrariju, F12 berlinetta ima 6.3 litarski V12 od 740 ks.
S obzirom na sve veće zahteve za smanjenjem potrošnje goriva i emisije ugljen-dioksida, mnogi ljubitelji italijanske marke sumnjaju da će Ferrari ostati veran tradiciji proizvodnje dvanaestocilindričnih motora.
U Ferrariju, međutim, kažu da je agregat iz modela F12 berlinetta prvi koji pripada novoj generaciji V12-ica, a da će im nova tehnološka rešenja iz Formule 1 omogućiti da i dalje proizvode i ugrađuju u serijske automobile tu vrstu motora.
“Nova tehnologija, poput sistema za regenerisanje kinetičke energije automobila (KERS), osiguraće da ovi motori u budućnosti budu energetski efikasniji i da manje zagađuju životnu sredinu”, objašnjava Amedeo Felisa za britanski Autocar.
Sa tim ciljem Ferrari je krenuo i u osvajanje hibridnog pogona. Najpre je 2010. predstavljen hibridni koncept HY-KERS. Reč je o automobilu koji uz benzinski V12 od 620 ks ima i dodanti elektromotor od 110 ks, dok je emisija ugljen-dioksida smanjena za 35 procenata.
Sledeći automobil koji razvijaju u kompaniji iz Maranela biće naslednik modela Enzo, a očekuje se bi upravo taj model mogao da bude prvi serijski Ferrari koji će imati novi hibridni pogon.
Felisa kaže da u Ferrariju razmišljaju dugoročno, tako da će hibridni motori, kada se jednog dana nađu u njihovim automobilima, biti dizajnirani tako da se mogu uklopiti u svaki budući model.
"Na taj način", predviđa on, "kada potpuno osvojimo hibridnu tehnologiju, ona bi mogla da postane standard u svim novim modelima."
Felisa ne odbacuju ni mogućnost da u Ferrariju razmotre proizvodnju modela sa V6 agregatima.
“Zašto da ne? Možda se to neće dogoditi u bliskoj budućnosti, ali i ta opcija ostaje otvorena.”
“Kada je reč manjim motorima, klima u društvu se menja, pa čak i u Americi, gde su dugo dominirali osmocilindrični motori”, zaključuje Felisa.
Preuzeto sa: B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs