home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: Novosti.rs

Ko vozi ”usijanom glavom” trebalo bi dobro da razmisli da li da u inostranstvo ide autom. Kazne za prekoračenje i do 1.000 evra. Za ablendovanje u Hrvatskoj - 270 evra

Ako vas ovog leta put nanese, automobilom, u Memfis u SAD, morate da znate da po važećem zakonu, donesenom početkom prošlog veka, ako ste žena za volanom ispred vas mora da ide muškarac sa crvenom zastavom u rukama! Naravno, tamošnji policajci, iako znaju za ovaj zakon, neće vas kažnjavati. Ali, ukoliko svetlosnim ili zvučnim signalom, na putu u Hrvatskoj “ablendujete” vozaču ispred i požurujete ga, tražite da se skloni, rizikujete kaznu od oko 270 evra.

Zato je bitno, pre polaska na put u inostranstvo, da se dobro raspitate ne samo šta vam sve treba od dokumenata i opreme, već i kakve vas kazne vrebaju.

Jedan od neophodnih dokumenata, u velikom broju zemalja je i međunarodna vozačka dozvola. Izdaje je Auto-moto savez Srbije po ceni od 2.000 dinara i rokom važenja od tri godine od dana izdavanja. Naravno, osim u slučaju da vam ranije ističe nacionalna vozačka dozvola.

Ovaj dokument vam neće tražiti u Austriji, Bosni, Bugarskoj, Hrvatskoj, Crnoj Gori, pa ni u Grčkoj ako imate staru vozačku dozvolu. Ako imate novu dozvolu tražiće vam na uvid međunarodnu dozvolu. Ovu dozvolu zahtevaće i u Makedoniji i Turskoj, na primer.

Srbija je pristupila Multilateralnom sporazumu (MA), koji predstavlja formalni dogovor jednog broja zemalja o međusobnom proširivanju teritorijalnog važenja osiguranja autoodgovornosti, pa međunarodna karta osiguranja autoodgovornosti - “zelena karta” - prilikom ulaska na teritoriju neke od zemalja potpisnica nije više potrebna.

Dakle, bez “zelene karte” možete kolima u Austriju, Bugarsku, Belgiju, Češku Republiku, Kipar, Nemačku, Španiju, Estoniju, Francusku, Grčku, Mađarsku, Italiju, Irsku, Luksemburg, Litvaniju, Letoniju, Maltu, Holandiju, Portugaliju, Poljsku, Rumuniju, Švedsku, Slovačku, Sloveniju, Hrvatsku, Švajcarsku (uključujući Lihtenštajn), Andoru, Norvešku i na Island.

Na osnovu sporazuma Srbije i Crne Gore o međusobnom priznavanju polisa obaveznog osiguranja ovaj dokument vam nije potreban ni kada putujete u Crnu Goru.

Posedovanje “zelenog kartona” je obavezno kada se ulazi na teritoriju Rusije, Belorusije, Ukrajine, Moldavije, Turske, Izraela, Irana, Makedonije, Albanije, BiH, Tunisa, Maroka.

Da bi se dobio ovaj dokument potrebno je poneti polisu obaveznog osiguranja na uvid, saobraćajnu dozvolu i spremiti još 2.000 dinara. Rok važenja je dok traje i polisa obaveznog osiguranja.

Ukoliko se vozilo ne vodi na vas, bilo da je reč o članu porodice, prethodnom vlasniku, ili, na primer, vozilu kupljenom na lizing, neophodan je još jedan dokument. Dozvola za upravljanje tuđim vozilom u inostranstvu se izdaje na obrascu utvrđenom od strane međunarodnih organizacija AIT i FIA. Cena dozvole za upravljanje tuđim vozilom u inostranstvu je 1.500,00 dinara. I ovaj dokument možete nabaviti u prostorijama AMSS, ukoliko na uvid donesete važeću ličnu kartu vlasnika vozila, pasoš korisnika vozila, saobraćajnu dozvolu za vozilo...

Ne zaboravite da su kazne za saobraćajne prekršaje, bilo gde u svetu, znatno više nego u Srbiji i da vam apsolutno niko neće “progledati kroz prste”. U nekim zemljama, poput Hrvatske, rizikujete da vas pošalju i kod sudije za prekršaje.

Kazne, posebno za vožnju u alkoholisanom stanju i prekoračenje brzine, su prilično visoke, a u zavisnosti od težine prekršaja i ugrožavanja ostalih učesnika u saobraćaju kreću se od 20 pa do nekoliko stotina, čak i hiljada evra.

U Hrvatskoj je kazna za prekoračenje brzine do deset kilometara na čas u naseljenom mestu 300 kuna (jedan evro je oko 7,5 kuna), od deset do 20 km/čas - 500 kuna, od 20 do 30 km/čas 1.000 kuna. Kazna za prisustvo do 0,5 promila alkohola u krvi je 700 kuna, od 0,5 do jednog promila je od 1.000 do 2.000 kuna, dok se kazna za više od 1,5 promila alkohola u krvi kreće od pet hiljada do 15.000 kuna.

U Hrvatskoj se naplaćuje i nevezivanje pojasa - 500 kuna, a prolazak kroz crveno svetlo od 2.000 do 5.000 kuna.

U Grčkoj prekoračenje brzine do 20 km/čas košta 32,5 evra, dok je prekoračenje brzine preko 40 km/čas 155,50 evra. Za nevezivanje pojaseva Grci će vam uzeti 83 evra, a za prolazak kroz crveno svetlo 167 evra. Vožnja u alkoholisanom stanju u Grčkoj se kažnjava sa 78 evra, ukoliko vozač u krvi ima između 0,5 i 0,8 promila alkohola, 156 evra ako je procenat alokohola između 0,8 i 1,1 promila i čak 625 evra ako je taj procenat preko 1,1 promila.

U Bosni, Crnoj Gori i Nemačkoj ne plaća se putarina, dok se u Hrvatskoj naplaćuje kao i u Srbiji. U ostalim zemljama se uglavnom, na graničnim prelazima, kupuju vinjete, čija cena zavisi od toga za koliko dana važe. Od ponedeljka putarina na auto-putevima u Hrvatskoj, ionako paprena, poskupljuje za dodatnih 15 odsto kada se plaća gotovinom ili karticama na naplatnim kućicama, ali ne i korisnicima elektronske naplate cestarine (ENC), kojima cena ostaje nepromenjena tokom juna. Tako put od Rijeke do Zagreba košta 69 kuna (9,14 evra) za automobil, a od Zagreba do Splita, odnosno izlaza Dugopolje, 181 kuna (24 evra). U Bugarskoj vinjete za sedam dana su od pet do 42 evra, u zavisnosti od kategorije puta. Cena mesečnih je od 13 do 106 evra. U Grčkoj se cene kreću od 0,80 do 3,10 evra po prolasku kroz naplatnu rampu. U Sloveniji su vinjete papreno skupe. Sedam dana će vas koštati 15, trideset dana - 30 evra.



čitanja : 2153



Komentari

" Za ablendovanje u Hrvatskoj - 270 evra"
WTF?
Ма авион је мајка !

Autor ПИТБУЛ™ 10 Jun 2012, 12:06

" Za ablendovanje u Hrvatskoj - 270 evra".

Baš me zanima kako će ovo da vidi/dokaže, sem ako ne ablenduješ samim policajcima?

A zašto ne smisle zakon za tupadžije, koji svojom presporom vožnjom za uslove puta iritiraju druge vozače i predstavljaju ozbiljnu pretnju bezbednosti saobraćaja.

Autor Miki 10 Jun 2012, 12:36

@Miki
Bolje tupadžija, nego siledžija.
Bolje 40 minuta kasnije, nego 40godina ranije.

Autor cat 10 Jun 2012, 12:49

Jel ovo za upravljanje tudjim vozilom vazi iako je onaj na koga glasi saobracajna u vozilu?!

Samo da uzmu pare!

Autor Dusan 10 Jun 2012, 13:23

Evo jedno korisno zapazanje :
Svi koji voze sporije od nas su babe i sl. a oni koji voze brze su ludaci koji ce nas sve pobiti.

Autor Bagzi 10 Jun 2012, 13:26

Možete da se sprdate koliko hoćete ali JESTE ČINJENICA DA DOBAR DEO NESREĆA NASTAJE TAKO ŠTO NEKI TUPADŽIJA TUPI, A NEKI INAČE NORMALAN ČOVEK SE IZNERVIRA I NAPRAVI GLUPOST!

Ne opravdavam siledžije, ali ko nije sposoban da normalno vozi, ne treba ni da vozi nego vežba na poligonu do daljneg!

Autor Miki 10 Jun 2012, 15:02

Ovo za ablendovanje treba uvesti i kod nas, nego je tesko dokazivo ali neka ga bude u zakonu. Citao sam neke dokumente da su na zapadu pravili istrazivanje i utvrdili da je jedan deo nezgoda izazvan ablendovanjem na auto putu jer se neki ljudi uplase kada im ablenduju, neki i panice ne znaju sta da rade i zbog uzeg prostora, vozila sa jedne i ograde sa druge, i pritiska na vozaca. Ja iskreno najvise volim te sto im se zuri, kada krenu da ablenduju jer ne mogu da "prolete" pored, ja ih iskuliram, sklanjam se tek kada obidjem vozilo sa u granicama 120-130 kmh tako da me bas briga za njih...
Bolje stici pola sata kasnije nego ne stici nikada... ;)

Autor Orlo 10 Jun 2012, 15:09

Мики
Слажем се са тобом потпуно.
Постоји и казна за њих, само што у пракси то нико не ферма 2%.
Ограничења су мала реално.
Остала су на нивоу када су кола била доста назад са технологијом.
Сад много боље коче, стабилнија су, итд.
А и није исто је л идеш са Југом 100 или са Мерцедесом.
Тако да је релативно то све.
Неко ће да закочи са бољим аутом са 200 док онај са кршем не може са 100.

Autor ПИТБУЛ™ 10 Jun 2012, 15:21

Поента је да у земљама са резвијеном саобраћајном културом возачи који возе спорије знају да се не треба задржавати у левој траци чак ни кад возиш максималном дозвољеном брзином, тачније, лева или најбржа трака служи за претицање.
Како смо ми у каменом добу, и како је тупаџија још и коректан израз за мозгове који 90 излазе у леву траку да обиђу возило које иде 87 без гледања у ретровизор, док се ти приближаваш са 130, или пак камиониџије који не презају од таквих излазака из чисте забаве, додуше само код нас, јер би их у Немачкој на пример власти финансијски упропастиле кад би ухватили овакво понашање макар и на камери.
Јесенас сам на новосадском путу у смеру према БГ по некаквој јакој киши у сутон возио око 110 и мал нисам налетео у левој траци на цара у пасату с почетка осамдесетих коме не раде задње позиције, тип је у тим условима био ладно стелт, приметио га на једно 30 метара испред док је ишо негде око 70 - 80 ... и није вредело ни аблендовати, није се склањао свеједно.
Онда сам га обишао с десне стране и успео да му видим фацу. Лично, таквој фаци не бих дао миксер у руке а не ауто... Идиот са наочарима ко теглама који као хипнотисан гледа испред себе лудачким погледом. Предложио сам кљуновима на наплатној рампи да га зауставе, међутим, нису деловали заинтересовано... Србија

Autor Столе 10 Jun 2012, 18:33

Столе 18:33
Лепо си све рекао, Србија.
Хрвати су много цивилизованији и култивисанији од нас.
У Хрватској и са 170 возе средњом траком.
А код нас "пужеви" воле да возе првом.

Autor ПИТБУЛ™ 10 Jun 2012, 21:01

Danas sam gledao SAT na RTS-u i tamo su naveli druge cene za kazne u Grckoj, ako se ne varam da je pojas bio cak 350e, a ne 83.
Koji od ova dva podatka je tacan, zna li neko?

Autor STrider 10 Jun 2012, 21:31

ne treba generalizovati po naciji.ovi kulturnije,ovi nadmocniji,ovi superiorniji...bio sa i ja u hrvatskoj pa sam video tu kulturu...nego da ne skrecem(o) sa teme ko po obicaju.
ako se ablendovanje zabrani vozaci ce naci drugi nacin da signaliziraju da je blizu murija.

Autor bmw 10 Jun 2012, 22:17

Овај први, 350 евра

Autor Гага 10 Jun 2012, 22:38

Питбул, мало си га претерао да су у "Њиховој лепој" културнији и цивилизованији.
Кад дођу код нас, или су у Немачкој, Аустрији, Мађарској, онда су ко пуштени са ланца, видео сам ту "културу" доста пута на лицу места.
Пре две недеље на аутопуту за Нови Сад, возећи левом траком, није хтео да ми се склони "културни и цивилизовани" возач Аудија А6 са ЗГ таблицама, светло плаве боје. Возио сам прилично брзо, а овај "културни" је умислио да је само његова лева трака, аблендовао сам му више пута, почео сам неких 500м пре него што сам га сустигао, али без успеха, није хтео да се склони, иако на десној траци није било возила. Приближио сам му се отпозади на неких пет-шест метар, неколико пута сам му свирнуо и опет аблендовао, али ни тада се није склонио. Шта сам друго могао, обишао сам га са десне стране, прошао на неких пола метра поред њега, свирнуо му кратко, махнуо му у знак поздрава и наставио даље.
Шта је хтео тиме да докаже, да ми се не склони, не знам, али овај "......" је оставио јако гадан и некултуран утисак.
Слажем се са коментаром "бмв"-а.

Autor Гага 10 Jun 2012, 23:16

Sto se ablendovanja tice, fino pise da se odnosi na situacije kada pozurujete drugog vozaca ili na taj nacine hocete da postignete da se skloni sa puta, znaci ne odnosi se na upozoravanje drugih vozaca na policijsku zasedu.

Jos jedan komentar, upravo sam stigao iz Makarske, u Hrvatskoj nigde nisam video policiju (ima negde kamera, nista preterano), kroz Federaciju BIH nigde nisam video policiju takodje, ali je zato kroz RS na nekih 80-90 km bilo 4 patrole (2 sa radarom, jedna na iole normalnom mestu, druga iza nekih grana, tacno ce ih neko pregaziti kad onako istrce na put). A kako su putarine sve skuplje i skuplje, gorivo takodje, kazne takodje, sto neko iznad napisa - avion i ne razmisljas, ali dzaba kad neko voli da vozi (ja opet biram auto kao omiljeno prevozno sredstvo).

Autor Damko 10 Jun 2012, 23:31

@PITBULL
Za Hrvatsku se slazem,slicni su nama dok npr u Italiji su stvarno kulturniji,barem za ono koliko sam ja bio i prosao...I autoput i ovako,verovatno se plase kazni...Ako si negde na punoj liniji,vuces se ima da te prate,bila je situacija kada je bilo minimum 15 vozila iza,niko ne ablenduje,niko nista samo prate...Takodje situacija u Rimu,bas kod Koloseuma lik koci saobracaj biciklom,ide ceo metar od ivicnjaka i NIKO mu ne svira,niko nista.Jos to ogromna guzva onde sa svih strana...Tu sam se bas iznenadio,kod nas bi ga sa sve biciklom bacili u park pored...Kod nas je katastrofa,skoro Bg-Nis autoput,lik sa lagunom ne ide preko 110,ja prilazim on nista,ablendujem par puta on se skloni,samo sto sam ga obisao on krece u levu traku,ja obilazim jos jednog ispred jos ga nisam obisao on ablenduje,ablenduje i ja posle preticanja se sklonim,da vidim sta ce,obisao me i usporio i tako ispred mene,ja ga opet obidjem,on posle opet pokusao da me pretekne tada sam se iznervirao nabio ga do 180 i pobegao mu :D Inace,kratak fitilj imam.Po gradu kada se ispred nadju oni za koje ne znam kako su dosli do dozvole,poludim.

Autor dusan 11 Jun 2012, 00:28

Конкретно, свако правило или законска одредба о саобраћају би имали смисла када би саобраћајна полиција радила свој посао поштено и коректно. Овако, остаје вам да плаћате казне и губите бодове јер се неко досетио да постави радар на дуплу траку која улази на панчевачки мост из правца Крњаче и ту мери колико си прекорачио 50, јер си забога у насељеном месту (иако на том потезу пешак може да се појави само ако се спусти падобраном), док по граду нема ко да надзире вожње у контра смеру, нема ко да искључује из саобраћаја оне што са мобилним телефоном у руци тврдоглаво желе да скрену преко пуне линије кроз бескрајну колону аутомобила из супротног правца и не хају што су зауставили саобраћај од Карађорђрвог парка до Славије, и још милион сличних ... Међутим, какви смо ми таква нам је и саобраћајна полиција, само да се не замере бахатима, а обичан народ, па ко га шмиргла кад је питом, само нек пуни буџет.

Autor Столе 11 Jun 2012, 10:16