
Ford of Europe razvija kompletnu virtuelnu fabriku za simuliranje proizvodnje na montažnoj liniji - od početka do kraja. To će omogućiti kompaniji da poboljša kvalitet i smanji troškove u realnim objektima u svetu za proizvodnju, nakon kreiranja i analize računarskih simulacija kompletne procedure za proizvodnju vozila.
"Već smo počeli rad na našem projektu virtuelne fabrike, tako da
nećemo morati da idemo na prave montažne linije da bi vršili testove ili
istraživanja za eventualne nadogradnje postrojenja", kaže José Terrades,
inženjer za simulacije u Ford Španija.
"Virtuelne fabrike će omogućiti Fordu da pregleda i optimizuje montažu
budućih modela u bilo kojoj od naših fabrika, bilo gde u svetu. Sa naprednim
simulacijama i virtuelnim okruženjem koje već imamo na raspolaganju, verujemo
da je ovo nešto što Ford može da postigne u bliskoj budućnosti."
Ford sakuplja hiljade komponenti zajedno za proizvodnju gotovih vozila.
Kompjuterska simulacija montažnog procesa omogućava kompaniji da testira
proizvodne procese vozila pre nego što investira u resurse potrebne za stvarne
proizvodne linije. Ford je postao prvi proizvođač automobila koji je počeo da
koristi kompjuterske simulacije za planiranje montaže vozila u objektima širom
sveta – od 1997. Kompjuterska simulacija je sada suštinski deo proizvodnih
procesa Forda.
"Mi danas koristimo simulaciju za konačne montažne procese
koji nam dozvoljavaju da uradimo mnogo više nego da jednostavno planiramo
pojedine faze u našoj proizvodnji", kaže Nick Newman, rukovodilac za
implementacije u Ford Nemačka. "Možemo da sjedinimo delove kompletnih
automobila u virtuelnom okruženju i procenimo konstrukciju do najsitnijih
detalja, a planiramo još mnogo više u budućnosti."
Ford koristi sofisticiranu tehnologiju kamera za skeniranje i digitalizaciju
svojih realnih proizvodnih objekata za kreiranjeu ultra realističnih 3D
virtuelnih okruženja u montaži. Kompanijina fabrika u Valensiji, u Španiji, ima
vodeću ulogu u razvoju virtuelnih fabričkih okruženja, koja imaju potencijal
da omoguće da se sprovode daljinske procene iz celog sveta.
Specijalni projektori i polarizacione, na pokret osetljive naočare se koriste
za kreiranje interaktivnih 3D virtuelnih scenarija stvarne proizvodnje.
Akcije koje zahtevaju stvarne operatere na montažnim linijama su simulirane u
tim sredinama da pomognu Fordovim ergonomskim stručnjacima da eliminišu naporne
položaje i optimizuju pojedinačne aspekate montažnih procesa.
Fordovi stručnjaci za ergonomiju Kelnu, u Nemačkoj, koriste računarske
simulacije da kontrolišu procese opreme čak i za najmanje delove i analiziraju
da li su neophodne promene da bi zadatak za operatera na liniji bio što je
moguće jednostavniji.
Virtuelni radnik "Džek" može da simulira akcije i
muškaraca i žena zaposlenih na montažnim linijama da bi se testirali i
procenili procesi u najfinijim detaljima, kao što je, recimo, pokretljivost
prstiju rukovaoca u zatvorenom prostoru. "Džek je" napredni softver
koji procenjuje zahteve u realnom svetu operatera i u fazi simulacije otkriva
80 odsto ergonomskih problema u montažnim procesima.
Ford takođe povećava svoje korišćenje "pojačane realnosti" vozila.
Te 3D simulacije vozila kombinuju inženjerske podatke i skenirane slike
fizičkih prototipova da omoguće efikasnu procenu integracije komponenata.
Ford koristi računarske simulacije da sprovede potpune "vrtuelne
proizvodne događaje" za programe novih vozila; specijalisti prikupljaju
digitalne inženjerske podatke o svakoj komponenti i učitavaju ih u okruženje
virtuelne proizvodnje, pre nego što je simuliran kompletan proces montaže od
početka do kraja.
Sve ove aktivnosti mogu smanje potrebu da se prave fizički prototipovi vozila
ili alata za procenu.
U Fordovoj „pećini“ sa automatskim virtuelnim okruženjem u fabrici u Kelnu
(Cave Automatic Virtual Environment - CAVE), na primer, interaktivno 3D
okruženje za razvoj unutrašnjosti Fordovih vozila omogućava procenu mnogih
aspekata, uključujući vidljivost, dostupnost instrumenta, ergonomiju i
prostranost pre izgradnje fizičkog prototipa.
"CAVE donosi emocije u proces razvoja", kaže Joerg Querengaesser,
supervizor za vozačko okruženje i virtuelnu realnost u Ford Nemačka. "Mi
više ne moramo da vidimo vozila samo kroz njihove tehničke dimenzije. Sada
možemo da sednemo unutra i zaista doživimo virtuelno vozilo."
PR Grand Motors