
Vlasnik bankrotiranog švedskog proizvođača automobila Saab zatražio je odštetu od tri milijarde dolara u tužbi protiv bivšeg partnera, američke kompanije General Motors. Holandska kompanija Spyker Cars optužuje GM da je izazvao bankrot Saaba mešanjem u pregovore o potencijalnoj prodaji posustale firme.
Saab je pregovarao sa kineskom kompanijom Zhejiang Youngman Lotus Automobile Co, ali je u decembru proglasio bankrot, pošto su pregovori propali. GM, koji je tada bio vlasnik dela Saaba, nije želeo da kineska kompanija dobije pristup tehnološkim licencama ove firme.
“Nije bilo potrebe da GM da svoju saglasnost, ali su oni ipak javno izrazili svoj stav. Zloupotrebili su svoj položaj kako bi nas prinudili da bankrotiramo”, izjavio je Bi-Bi-Siju direktor Spykera Viktor Miler.
Spyker je danas podneo tužbu pred sudom u američkoj državi Mičigen.
Kompanija u saopštenju navodi da je GM svojim potezima želeo da gurne Saab u bankrot i da je sprečio švedskog proizvođača da kroz posao sa kineskom kompanijom izvrši restrukturisanje i ostane solventan.
GM ima 20 dana da se izjasni o tužbi. Američki gigant kupio je 50 odsto Saaba i upravljačku poziciju 1989. godine, a 2000. godine je postao njegov potpuni vlasnik.
Saab je bio na vrhuncu 2006. godine, kada je prodao 133.000 automobila, ali je potom usledio pad na 93.000 automobila 2008. godine i samo 27.000 automobila 2009. godine.
GM je i sam proglasio kontrolisani bankrot tokom globalne finansijske krize i izvršio restrukturisanje u okviru kojeg je prodao deo svoje imovine.
Američka frima je prodala Saab 2010. godine holandskom proizvođaču luksuznih sportskih automobila Spyker, ali je GM ostao akcionar u švedskoj kompaniji i njen najveći snabdevač delovima i motorima.
Imovina bankrotiranog Saaba u junu je prodata kinesko-švedskoj investicionoj grupaciji NEVS, koja želi da pretvori ovu kompaniju u proizvođača električnih automobila.
Izvor: Capital.ba
Foto: arhiva Autoblog.rs / Saab
znaju da nemaju nikakve sanse da pobede, ali opet tuze u nadi da ce gm pristati da se dogovore za daleko manju sumu.
nemaju za sta da tuze gm, sva saabova vozila dele platforme i mehaniku sa gm vozilima. gm je platio da se te platforme razviju i naravno da nece dozvoliti kinezima da je preuzmu i kopiraju tek tako. siguran sam da gm nebi imao ni najmanje zamerke za prodaju saaba kinezima pod uslovom da kinezi krenu iz pocetka, a ne da nastave da proizvode vozila za ciji razvoj je gm platio. gm samo stiti svoj interest, kina je najvece svetsko trziste i gm na njemu igra veliku ulogu. i poslednje sta zeli da je kinezi koriste njegovu tehnologiju da razviju daleko jeftinije kopije ...
Iako razumem GM, mnogo gotivim Saab i bas mi je krivo sto su bankrotirali, zato sam pristrasan i slazem se da treba da ih oderu.
@mile antena
Ono sto GM neda Kinezima je "samo" Epsilon II platforma u koju su ulozili prilican novac i koja je moderna, i verovatno motori i menjaci, ostalo nema nista jer su prodali licencu za stari 9-5 i poslednji 9-3... GM ima pravo na tu svojinu zbog ulozenog novca i eto obaranja tuzbe...
I treba GM da plati odštetu. Namerno su sabotirali prodaju Saaba, kao uz izgovor da se Kinezi nebi domogli tehnologije. Pa uz cenu su trebali da im uračunaju i to i gotovo, a ne da namerno sabotiraju. GM to što je uložio u Saab može da okači mačku o rep, to je propala investicija. GM je izgubio uložen novac, a Šveđani su izgubili celu firmu! A to je sve moglo da se reši drugačije. U što neće sada da ih oderu sa stilom. Ali džabe, tuže ih na Američkoj teritoriji, to GM sa svojim budžama ima da vrše pritisak na pravosuđe ili da potplaćuju. Kako bilo, ja smatram da neće da pobede ali da bi trebalo da pokušaju.
@MasterHaosis,
spyker je kupio saab za $400 miliona po nekim pricama ... a jedna tako velika globalna platforma kosta i do $5 milijardi (a cesto i vise) da se razvije.
znaci spyker bi za $400 miliona da dobije celu kompaniju + jos jednu tako veliku globalnu platformu koja je kostala daleko vise novca? nema smisla zar ne?
a to da spyker, iako nece pobediti, treba da pokusa im je isto veliki promasaj. jer tuziti firmu nije besplatno, spyker ce potrositi na milione na advokate i vreme za papirologiju, posebno ako ovaj slucaj potraje godinama ...
spyker je znao od samog pocetka da gm nije dozvoliti prodaju saaba bilo kome ko nije u interesu gm-a, tako da neznam sta se sada cude i tuze, ovo se sve znalo jos pre 2 godine
mile antena, pa to si u pravu.
Ali opet brate budimo realni nema opravdanja za GM jer da su hteli oni bi našli rešenje. Oni su mogli da im naplate više, ili da skinu te njihove pogone, da uzmu sve što je vezano, il ida zabrane proizvodnju daljih automobila na toj platformi osim već postojećih Saaba koji ga koriste. jednostavn oda su hteli mogli su da pregovaraju, a ne da saboritaju da se igraju sa radnim mestima ljudi.
To što je uradio GM je samo rezltiralo da Saab bankrotira pre vremena. Ja neću da branim Saab da kažem da on nebi bankrotirao. On bi verovatno bankrotirao ali mnogo sporije da ga GM nije konstantno sabotirao.
Jedino rešenje za Saab je da dođe neki šejk i da otkupi to i da plati dugove i da skine GM sa grbače i gotovo.
@MasterHaosis,
da je gm skinuo saabove sa svojim platformi, saab nebi vise imao nijedan auto u liniji. saab je imao tri vozila - 9-3, 9-4x i 9-5 - i svi su bili pravljeni sa gm-ovim platformama. 9-4x je cak sam gm proizvodio u meksiku i onda prodavao saabu, koji ga je kasnije ponovo prodavao.
gm je prethodnih godina imao dovoljno svojih problema da nije zeleo da razmislja sta ce jos i sa saabom da bude. to je bio spykerov problem i spyker je sve to znao od samog pocetka. nego eto ni oni nisu uspeli da preokrenu saab i sad im gm kriv. znali su sve ovo dosta ranije, ako im se nije svidjalo pre 2 godine onda nisu ni trebali kupiti saab tad, a ne sad se vracaju na to sta je tad bilo. niko im nije drzao pistolj uz glavu i naredio kupovinu saaba.
mile antena, pa to je tačno, ali spyker tada nije znao da će GM da ga saborita svo vreme.
Kao što si rekao, to je bio spykerov problem koji je nasleđen od GM, i koji je i napravio GM sa svojom kampanjom. GM nezna da posluje u Evropi pa to tije. To je već dokazano da Amerikanci ne umeju da posluju u Evropi kako valja.
Mogao je GM legalno da skine sve ako je smatrao da je bolje tako, a ne da otavi sve to a da ne dozovli prodaju. Pa to ti je isto. Sada ti automobili itaj potencijal praktično propada i smanjuje mu se cena, što je i bila namera GM. Oni će novu platformu da naprave ako treba, a Saab će Stojka Stojanovića Stojčeta da napravi. ovako je bar imaš neke šanse sa ovim automobilima, a ne dve godine da ga koče Amerikanci.
Pa šta i da je GM batali osve to? jel bi GM ovolika firma propadal ako bi pustila KIneze i da uzmu te platforme? Pa Kinezi će i ovako i onako da uzmu, bolje da plate nešto za to nego džaba. nemoj da me zasmejavaš da misliš da će to da spreči Kineze da iskopiraju auto za njihove potrebe. To je GM znao nego m utrebao izgovor da sabotira. I da kažemo da su pustil ida se Saab proda kInezima, GM nebi propao. A ovako samo dokazuju kakve su stipse, i kakvi su saboteri. ma samo dokazuju najgore o sebi. pa isto bih rkeao i za Fijat ili VW da sabotiraju neku marku koja je na izmaku za jednu platformu uz izgovor da će da ode Kinezima. To ti je američko poslovanje, u Evropi bi svako to ignorisao, nebi mu bilo vredno truda.
Ama GM treba da se nauči da gubi. Izgubio je što je uložio u Saab, prodao ih je i gotovo, trebao da ih ostavi na miru.
@MasterHaosis,
par stvari ... te price da spyker nije znao sta ce da bude - nema to veze sa istinom. to je znao svako ko je uzeo barem jedan biznis cas na fakultetu, da kompanija stiti sta je njihovo, a spyker valjda ima tim advokata koji su im to rekli. vec se spyker nadao da ce preokrenuti saab, a kad nije uspeo u tome ajmo sad tuziti gm. sto ga nisu tuzili pre godinu dana? tad su znali sve to. izgovori spykera i nista vise, svaki ozbiljan sudija ce u roku od 15 minuta da odbije ovu tuzbu.
sto se tice kineza, da, firma velika kao gm bi bila ostecena u velikoj meri da sutra kinez pocne da prodaje identican cadillac cts za $15,000 zato sto ima ista tehnicka resenja. gm da je hteo da saab zavrsi u rukama kineza, prodao bi ga sam direktno pre par godina, nebi ga prodao spykeru za onako smesne pare. kinesko trziste je najvece na svetu i gm na njemu igra veliku ulogu, i poslednje sta mu treba je da kinezi pocnu da prave jeftine kopije njegovih auta. mogu to kinezi da iskopiraju i bez tehnickih resenja gm-a, ali ce ih kostati $5 milijardi i 5 godina, a to nije nesto na sta su oni spremni.
nego, kazi ti meni, ako to nije slucaj - zbog cega, po tvom misljenju, gm ne zeli da odobri prodaju saaba kinezima? jel samo zato sto zeli da bude tezak jadnim svedjanima? sta je, po tvom misljenju, korist gm-a sto odbijaju prodaju?
mile antena, eto, vidi se da si pristrasan za GM.
,,gm da je hteo da saab zavrsi u rukama kineza, prodao bi ga sam direktno pre par godina, nebi ga prodao spykeru za onako smesne pare."
Da je hteo-prodao bi ga.
čekaj, od kad si ti zadužen za njihovu strategiju? Da nisi generalni menadžer pa da znaš sve njihove planove i tajne pa da daješ takve komentare da su hteli uradili bi.
Vidiš ja nisam pristrasan, ja sam neutralan pa kažem jednostavan odgovor na tvoja pitanja i tvrdnje:
nisu želeli/nisu mogli/preračunali se
jedno je od ta tri. Možda je da nisu želeli, upravo iz razloga koj si ti naveo. Možda nisu tada mogli zbog nećega, a ja mislim da su se preračunali, s tim što šta god da su oni imali u planu to mi obični smrtnici možemo samo da nagađamo. Vidiš, ja nisam tvoj kolega, ja nisam tamo neki menadžer pa neznam tačno, čak i ne radim za njih pa sa neutralne tačke sagledam i dam ti par opcija, ali nisam se zaleteo samo za ono što bi moglo njima da ide u prilog. To se zove pristrasnost, znaš.
A izvini, ako bi mogao ovo da pojasniš malo bolje nisam razumeo
,,mogu to kinezi da iskopiraju i bez tehnickih resenja gm-a, ali ce ih kostati $5 milijardi i 5 godina, a to nije nesto na sta su oni spremni. "
Koga će to da košta 5 milijardi i pet godina, Kineze ili GM?
@MasterHaosis,
nisam zaduzen za njihovu strategiju, ali neke stvari su ocigledne.
imam gomilu knjiga na temu americke auto industrije i tada sam detaljno pratio situaciju. i gm je i tada imao ponude kineskih firmi i sve ih je dobio - radije bi pustio saab da propadne nego da ga proda kinezima. i saab je bio gotovo ugasen kad se pojavio spyker. tako da, kao sto sam gore rekao, spyker nema sta da se sad pravi lud i lazi jer je sve ovo znao kad je kupio saab.
a za cenu od $5 milijardi i period od 5 godina, toliko bi kostalo kineze da razviju potpuno novu platformu. a oni bi da je dobiju za $400 miliona ... ne ide to tako.
@MasterHaosis
Jel si ti stvarno ubedjen da bi oni, iz Spykera, ulozili toliki novac a da se preracunaju sa ekonomistima i advokotima i da ne znaju sta bi sa Saab-om? To nisu male pare pogotovu za malog i nezavisnog proizvodjaca kao sto je Spyker sto znaci da su sigurno imali u planu samo da preprodaju Saab dalje Kinezima ili bilo kom drugom, a ima velike verovatnoce da je od trece strane krenula inicijativa za dalju (pre)prodaju... a kada to nije uspelo tikva je pukla sto se kaze...
mile antena, misliš na tu globalnu platformu kojoj treba pet godina razvoja?
Orlo, pa verovatno će Spyker da proda Saab Kinezima, ali je prodaja neminovnak ao što sam i mislio. Bolje je bilo GM da već Saab proda kinezima za skuplje pare, i da se dogovore oko spornih pitanja nego da saboritaju, i sada kada je firmi pala cena, onda da ga Spyker proda.
@MasterHaosis
Moguce, ali od Saab-a nije ostalo nista upotrebljivo osim imena - platforme za stari 9-5 i vec aktuelni 9-3 su prodate tj. licence s obzirom da su vec zastarele a to na sta tipuju Kinezi jeste kako sam rekao ranije plaforma novog 9-5. Trebao bi da znas da je na zapadu intelektualna svojina svetinja, a i vrlo lako se na sudu ponisti tuzba s obzirom na poreklo novca u razvoju modela 9-5. Mile antena ti je lepo objasnio da ne zele da prodaju jer bi dosli u posed modela koji bi lako pravili za male pare, i brzo premostili tehnoloski jaz (kinezi imaju mnogo proizvodjaca i modela ali oni su jos prilicno daleko od tehnoloskog i kvalitativnog nivoa ozbiljnih proizvodjaca) a na kineskom trzistu GM je jedan od najvecih i to bi ga ugrozilo a na prvo mesto se stavljaju prihodi kojih je sada sve manje u vreme krize.
@MasterHaosis,
orlo je lepo objasnio. da, da se u potpunosti razvije nova platforma je potrebno oko 5 godina i gomila novca, znam da je nova mondeo/fusion globalna platforma kostala ford $6 milijardi i evo skoro 5 godina rada.
gm nije zeleo da proda saab kinezima bez obzira na cenu, jer nije zeleo da kinezi dobiju njegova tehnoloska resenja. jer saab 9-5 se radi na epsilon ii platformi zajedno sa opel insignia i chevrolet malibu (dva veoma bitna globalna proizvoda), a na produzenoj platformi i chevrolet impala i cadillac xrs. steta koju bi gm doziveo da su kinezi dobili tu platformu bi bila mnogo veca nego sto je gm mogao da dobije da je prodao dozvolu kinezima. jer pricamo o $5 milijardi minimalno investiranja plus milioni i milioni prodatih vozila sirom sveta
mile antena, Orlo, opet, što ja kažem, propala investicija.
Orlo, kao što si lepo objasnio, na zapadu je intelektualna svojima svetinja. Epa ovo nije zapad, ovde se radi o spašavanju fabrike a ne o tome koliko je GM uložio. Sada zbog njih mnogo ljudi visi o konac.
@MasterHaosis
Slazem se da mnogim ljudima visi posao o koncu, doduse rade koliko ja znam trenutno samo komponentasi, ali to je kapitalizam, a ne socijalizam ili komunizam, brine se o profitu a ne o radniku tj pojedincu i sve ostalo je nebitno... ako nesto ne funkcionise i ne ostvaruje profit i nema izgleda da ce u buducnosti gasi se. I da kada se kaze Zapad misli se i na razvijeni deo Evrope...
Orlo, epa ja zato i kazao da je kriv GM, kako god okreneš samo dokazuješ da sam ja u pravu. jer nije poenta o razlozima GM, poenta je rezultat a to je da je on kriv. U pravo ste i ti i mile antena za sve što ste reklai ,a li vi ste samo razloge i opravdanja navodili, a reč je ovde da sam ja govorio svo vreme da je kriv GM bilo ovako ili onako. Znači da kažem oda su razlozi opravdani, ali je rezultat da je GM zbog tih razoga sabotirao Saab, i zobg njega je Saab sad dodatno propao. Ako ne po Američkom zakonu onda us moralno krivi, jer kao što si ti rekao, oni brinu o svom kapitalu. A to nas obične smrtnike mnogo briga.
pa i Švedska je trebala da kaže da brine o svom kapitalu, svojim radnim mestima i interesima pa da namerno proda Saab kome misli da je najbolje (uz podršku EU) i tako da se zaštite od američkih kapitalista. Znači da zarad interesa treba da se gazi po mrtvima, po Američkoj teoriji.
Opel = GM + nemačka Vlada
Kad Orlo, Raziel i mile antena to shvate, ja ću postati Tesla.
Opel nije GM, već zajednička kompanije GM-a i nemačke Vlade!
AMAN VIŠE
"Opel (нем. Adam Opel AG, AG od Aktiengesellschaft - Akcionarsko društvo) je nemački proizvođač automobila sa sedištem u Riselshajmu kojeg je osnovao Adam Opel 1862. godine. Kompanija je započela s proizvodnjom automobila 1899, a 1929. Opel je postao deo koncerna Dženeral motorsa. Nastavio je da radi pod starim imenom „Adam Opel AG“ i predstavlja najveći Dženeral motorsov brend u Evropi, zajedno sa Voksolom (u Ujedinjenom Kraljevstvu).
Početkom 2009. budućnost Opela je izgledala nesigurna zbog toga što je Dženeral Motors usled svetske ekonomske krize doveden do bankrotstva. Maja 2009, je objavljeno da je postignut dogovor o transferu većinskog dela Novog GM-a Evrope, u ruke konzorcijuma koji predstavljaju Sberbanka iz Rusije (35%), Magna International iz Kanade (20%) i Opelovi radnici i dileri (10%). Čime je predviđeno da GM zadrži manjinski deo od 35% [3][8]. Ipak nakon prolaska krize i povećanja tražnje za automobilima, kompanija Dženeral Motors je odstala od prodaje nemačkog automobilskog giganta"
@ carobnjak
Tako je, GM bi prso da nije Opela i Opelovog znanja, GM samo ima novac, a znanje = NULI !
@Dejan L
Ti si to malopre shvatio citajuci, samo bih voleo da vidim odakle... ako i to nisi izmislio s obzirom da na wikipedi pise lepo da je GM vlasnik Opela 100%...
I da je tako ti kao ekspert i za ekonimiju bi trebao da znas da onaj ko ima vecinski paket akcija odlucuje...
@ Orlo
Juče sam 3x napisao da je Opel = GM + nemačka Vlada.
Nepismen si ili se praviš naivan da nisi video!
A GM nije 100% vlasnik Opela.
Nikad neće ni biti. Jel ti misliš da su Nemci glupi, da će da dozvole tako nešto kao što je GM urnisao britansku autoindustriju?
NE LAŽI OVDE VIŠE. Možeš da lažeš samo samog sebe
@Dr Deki
a gde se pominje nemacka vlada? Obrati paznju na procente u zadnjem pasusu...
Podatak sa Wikipedije::
In March 1929, General Motors (GM), impressed by Opel's modern production facilities, bought 80% of the company, increasing this to 100% in 1931.
@carobnjak
Sta sve ti nisi pisao... to je strasno... i ja nisam ovde 24/7 kao ti znas, imam zivot i obaveze izvan bloga...
Osim toga ti bi najmanje trebao da mi prigovoris kada te uhvate u lazi nema te nigde kao nema te, a visis do ranih jutarnjih sati pa se budis da bi jos neki komentar napisao. I ja ne bezim od odgovora - ja baratam cinjenicama i suocim se odmah ako nesto pogresim.
@auto
au, pa to je bilo pre skoro 100 godina, ekonomija se menja i to brzo! :)
(zato sam i preskocio istoriju, bitno je samo kakav je vlasnicki odnos danas)
@ carobnjak
Pomoć nemačke Vlade u iznosu od xxxxxxxx € ne vidim da piše, a ne znam ni zašto. Angela možda zna
@Dejan L
A gde pise, takodje, da je Nemacka Vlada dala novac? Oni su trazili novac ali ga nisu dobili a neki nemacki proizvodjaci su dobili...
http://www.autosavant.com/2010/06/10/germany-declines-to-give-opel-state-aid/
I gde je mile antena sad kada nam je najviše potreban?
Uskočiće on uveče.
Momci, da vas podsetim da posle igramo vaterpolo sa Australijom, u petnest do pet. Na eliminacije ovoga puta.
napravimo pauzu sat vremena, pa kad pobedimo Australiju, vraćamo se na diskusiju.
Znate, ovde je opet ista poenta ono što sam ja pominjao. Amerikanci su dobri, odlični ali samo u Americi. To poslovanje Američko može da prođe tamo, ovo je Evropa i važe malo drugačija pravila. Nem ože neko zarad svog ličnog interesa da ogrožava drugog, jer i taj što je ugrožen im prava da se brani. Po meni Evropljani su ovde grešku napravili što nisu intervenisali po pitanju Opela i Saaba na vreme. Sad je kasno.
@MasterHaosis
Samo za tvoje oci: ;)
http://www.vrelegume.rs/vesti/gm-navodi-da-preporod-opela-ide-po-planu-aktuelno/
Ne brini se za Opel, verujem da ce ovo spajanje sa PSA doneti dobit obema stranama.
Orao, ali ja ne vidim nigde da piše ništa za spajanje sa ovima.
Vidim samo ovaj budža da je rekao ,,Deo toga je redukcija troškova proizvodnje, podizanje broja prodatih vozila i dostizanje viših nivoa profita. Takođe, radimo na redukovanju bespotrebne birokratije i struktura”
Znači manje novca za Opel, ukidanja viška proizvodnih kapaciteta, znači odoše neka radna mesta. Redukovanje bespotrebne birokratije isto znači takođe.
Problem je to što su prvo zaposlili više nego što im treba, pa posle otpustaju više nego što in je i trebalo da budu ljudi u početku.
Treba ti 50 radnika, ti zaposliš 70, znači 20 više, pa kad počneš da imaš gubitke, ti otpustiš 40. I naravno da ćeš da se zakačiš sa mnogim zbog toga.
@MasterHaosis
Nije nego su ranije proizvodili 1.6 miliona vozila, a sada oko 1.2 i normalno je da im ne treba isti broj radnika zbog neiskoriscenja kapaciteta... to je kapitalizam, bas njih boli uvo za radnika, profit i samo profit i nista drugo nije bitno...
Orlo, pa to. To se i svelo na priču da je GM slepa trka za kapitalom i dovela Saab do ovakvog stanja.
Postoji izreka koja kaže: ,,Gde se konji tuku, tu magarac mrtav pada!"
@MasterHaosis,
par cinjenica:
gm je produzio zivot saabu za dobrih 20 godina. da nije bilo gm-a - saab bi propao jos tokom 1980ih godina, jer je tad bio na samrti i i nijedna druga firma nebi investirala pare u njih kao gm. (ista stvar vazi i za jaguar i land rover, obe firme su trebale da puknu jos tokom 1980ih godina). te price da su ameri unistili britansku auto industriju su smesne. britanci su unistili sami sebe, british leyland je jedno vreme kontrolisao 70% britanskog trzista pa je pukao, jer su konkurisali sami sebi.
isto vazi i za opel. opel bez gm-a bi bankrotirao u roku od nekoliko godina i svet bi opet trazio krivca u gm-u. ako opel sa tolikim gm parama za investicije nisu u stanju da naprave profit - nebi sigurno napravili ni da su samostalni. mala firma kao opel mora ili biti pod pokricem nekog velikog ili imati nekoliko partnera, ali tako male firme ne mogu nikako da prezive same (mazda je najbolji primer).
uostalom, gm je vlasnik opela vec 80+ godina. kako je to moguce ako tako lose posluje sa njim i ako ga koci?
to za broj radnika - to je slucaj u svim firmama u svetu, tu gm ne radi nista drugacije. kad je biznis dobar i prodaja visoka naravno da ce zaposliti vise radnika. kad dodje recesija i kupovna moc opane, proizvodice se manje auta i naravno da ce im trebati manji broj radnika. to sve i jedna firma u svetu radi, bez obzira koja industrija bila u pitanju
mileantena, a ne dečko. Opel nebi pukao tako brzo upravo jer bi on iza sebe imao Nemačku.
A ta Mazda koju si naveo ima jedan cunami. Briga Japansku vladu sada da raspravlja o posrnulim proizvošačima. Pai Micubiši nije ništa bolje od Mazde. I Suzuki, isuzu. Tojota je bolja nešto ali zato joj je imidž na visokom nivou.
Dok gledaj, svi Nemci odlično posluju osim Opela koji je sasvim slučajno pod GM.
I Saab je sasvim slučajno bio pod GM. I gle opet slučajnosti, obe firme su uEvropi a njihov vlasnik preko okeana.
kad je udarila kriza u GM, oni su rešili prvo da se reše viška, a to su firme sa strane. Američka štednja, loša post krizna polotika, i nova Evropska kriza koju vuče slabu potražnju su rezultat da Saab ovako pukne. Naravno, GM tu igra dodatnu ulogu iu tome sabotirajući ih iako je već dovoljno doprineo. Tako će i Opel slavno da završi.
A to što si naveo da je to slučaj sa svim firmama u svetu, jeste ali sa firmama koje loše posluju i koje imaju loše gazde, kao što je slučaj sa Saabom i Opelom. GM je loše gazda. Dobar u svojoj kući, loš sa strane.
@MasterHaosis,
mozda nebi pukao tako brzo, ali bi pukao sigurno. zato sto bi i nemackoj vladi pukao film, isto kao sto je britanskoj pukao film da izlaci one njihove rupe bez dna iz financiskih problema stalno. u roku od 2-3 godine garantujem ti da bi opet bio pred bankrotstvom i da bi trazio novog vlasnika.
neznam sta jos imamo da kazemo za saab. gm nikako nije mogao da unisti saab jer je saab bio mrtav kad ga je gm preuzeo. saab je upravo pod gm-om imao najvecu prodaju u svojoj istoriji i zaradio najveci profit. sta su oni ocekivali, da ce dobiti sopstvene platforme za 100,000 vozila godisnje, dok ce sve ostale gm divizije deliti platforme?
i jeste, dosla je kriza i gm je morao da se resava gubitaka. saab je imao 20 godina da pokaze gm-u sta ume. i nije se pokazao. isto kao ni pontiac, hummer i saturn. oni koji su imali svetlu buducnost - ti su i ostali, kao sto su chevy, buick, gmc, cadillac, opel i holden. da je gm-u bio cilj da se resi stranih divizija siguran sam da bi radije ugasili opel i holden nego pontiac, saturn i hummer.
znas sta, ja bi voleo da gm nikad nije preuzeo saab. jer bi danas onda saab bio samo jedna od mnogih kompanija koje su bankrotirale tokom 1980ih godina, niko drugi nebi bio toliko lud da ulaze pare u njih.
naravno, amer je uvek kriv za sve, niko nikad nece ni da spomene sta je daimler uradio chrysleru (koji je daleko veca i poznatija firma saaba), sve se uvek vrti kako je saab propao kao da je rec o nekoj neznam kojoj firmi koja je proizvodila najpoznatije aute na svetu. a ne o firmi koja se uvek vadila uz pricu "mi smo drugaciji, nas ne razumeju svi".
i jos nesto - kad pricamo o losem poslovanju - zasto se ne spominje nacin na koji je volkswagen nesposoban da preokrene seat i sta je uradio sa suzukijem? ili nacin na koji je bmw bio nesposoban da preokrene land rover (nesto u cemu je ford uspeo)? jesu li amerikanci mozda krivi i sto fiat sad belezi gubitak za gubitkom svaki mesec dok chrysler posluje sa profitom? ono, "fiat investirao sao novac u chrysler pa nema vise za sebe"?
mile antena, haha gde je čarobnjak da vidi ovo! Svaka čast brate, meni je ogromno zadovoljstvo da se raspišem i ispričam sa tobom! Iako deluje da mi nemamo teme, mi uvek imamo, i od jedne teme napravimo više.
Evo da nastavim sa izlaganjem.
,,neznam sta jos imamo da kazemo za saab."
To je čar! kad god pomisliš da nemamo o čemu da pričamo, reči se same javljaju.
,,gm nikako nije mogao da unisti saab jer je saab bio mrtav kad ga je gm preuzeo."
Opa! A sad je drugačije? Znači GM je već znao šta uzima isa čime ima posla!
,,sta su oni ocekivali, da ce dobiti sopstvene platforme za 100,000 vozila godisnje, dok ce sve ostale gm divizije deliti platforme?"
Neznam šta je Saab zamišljao, ali šta god da je zamišljao to nije bitno jer je GM Master Mind cele operacije!
,,saab je imao 20 godina da pokaze gm-u sta ume."
Hahahahahahaha ovo je bilo najjače! HAHAHAHAHA
Zašto bi neko pokazivao 20 godina šta ume? pa valjda se zna ko šta ume i koliko. Da kupiš neku marku da bi ti ona pokazivala šta ume. Pogotovo marka kao Saab, koliko je jak gazda toliko i firma!
,,da je gm-u bio cilj da se resi stranih divizija siguran sam da bi radije ugasili opel i holden nego pontiac, saturn i hummer."
Pa sve te marke su iste kao i Saab, manje više neprofitabilne. za to si u pravu.
,znas sta, ja bi voleo da gm nikad nije preuzeo saab."
Ni ja, ni većina!
,,jer bi danas onda saab bio samo jedna od mnogih kompanija koje su bankrotirale tokom 1980ih godina, niko drugi nebi bio toliko lud da ulaze pare u njih."
Epa, ali GM je bio lud i uložio je, i onda je firma prsla, i onda ih on dodatno sabotirao i ugrozio.
,,naravno, amer je uvek kriv za sve,"
Ne za sve, samo za šta su krivi, šta su kupili i uništili, ili pomogli da se dodatno uništi. Dobro, i za bombing, oil and such dirty business.
,,niko nikad nece ni da spomene sta je daimler uradio chrysleru (koji je daleko veca i poznatija firma saaba),"
A zašto bi iko to pomenuo kad je tema ovde Saab?
I ti sada brkaš pojmove i poente. Što se vadiš na krajsler kada ovde je jasno reč o tome šta je GM uradio Saabu?
Ja nikada nisam rekao ništa povezano za Dajmler i krajsler, ali evo da ti kažem. I Dajmler je isto osakatio krajslera svojom politikom. Evropska politika ne ide u Americi. I Krajsler jeste poznatija firma od Saaba to niko ne spori.
,,zasto se ne spominje nacin na koji je volkswagen nesposoban da preokrene seat i sta je uradio sa suzukijem?"
E ovo već nije kompletno tačno, to već pričaš stvri koje se iz Amerike teže prate i u koje se ne razumeš toliko.
Nemoj da sudiš o VW grupaciji na osnovu onoga što znaš o njima u Americi. To ti je isto kao što se naši raspravljaju sa tobom na osnovu onoga što znaju o GM kakav je u Evropi. VW je inače najjača grupacija u svetu, i Seat je dobar sa njima. Najslabiji u grupaciji jeste, ali da je nešto katastrofalno, drugo nikako nemoj onaj jadn ii bedni Suzuki da stavljaš u rang ozbiljnih igrača. pa svi ti posrnuli koje si naveo da su bili pod GM su bolji nego Suzuki. Po meni Suzuki je jedina crna mrlja u Japanu u automobilizmu, pre onih gluposti sa Tojotom i cunamijem. Japanci rade, rade, rade, a ko šta radi, Suzuki samo kuka na VW. Daj ti molim te reci šta imaju oni nama da ponude? Swift, Splash, SX4? par modela i glume neku marku. Pa VW što proda za mesec dana, kao oni za godinu dana.
,,jesu li amerikanci mozda krivi i sto fiat sad belezi gubitak za gubitkom svaki mesec dok chrysler posluje sa profitom? "
ne. To neznam ,ali nisu krivi Amerikanci. Ali opet, bio kriv FIjat, ili Krajsler, opet ne menja činjenicu da je GM sabotirao Saab, jer to su nevezane stvari a ti pokušavaš da generalizuješ.
,,ili nacin na koji je bmw bio nesposoban da preokrene land rover (nesto u cemu je ford uspeo)? "
U jako mi poslovao Land Rover, racepio se pod Fordom. Ubio se od prodaje, ja se sećam da su morali i treću smenu da uvedu.eno ga sad, Ratan Tata ih opravlja, pošto pod Fordom nisu mogli taj Tempo produktivnosti da izdrže.
,,a ne o firmi koja se uvek vadila uz pricu "mi smo drugaciji, nas ne razumeju svi"
Pa to je GM kriv kako ne shvataš? Pa oni su nesposobni bili da im zavedu politiku i disciplinu nego su ih pustili da tako idu uz tu priču. Prvo su ih pustili da se srozaju, kako bi zamaskiral isvoju krivicu, kao nismo mi ništa krivi (a svo vreme smo rukovodili njima i znali šta rade), a sada da ih dosrozaju.
Dobra taktika Američka ej!
master
sve što si rekao je osnovano na tvom osobnom mišljenju a ne na istinitim cinjenicama.
BIH_USA, da. A vi samo znate činjenice. Kako objektivno. Vidiš, svo vreme sam živeo u nedovoljnoj informisanosti. Reč neznanju već neću da koristim jer ovolike tekstove neko sa neznanjem ne može da napiše. Ali šteta za mene, trebao sam vaše pristrasnosti prema Amerikancima da preslušam (tamo živite, radite, jedete, primate njihovu platu, vozite njihove automobile. Ma kakva pristrasnost, nema razloga za tome)i da ih nazovem činjenicama.
master
nemam jam ništa protiv tebe, samo sam primijetio da voliš da pucaš na prazno.
Da je gm mogao da spasi saab to bi se i desilo, koje lud Kupiti nešto i uništiti namjerno.
saab je imao veliku konkurenciju u evropi od vw, bmw, audi itd
i ono što je se malo prodavalo, prodavalo je se u americi gdje se može prodati svašta.
ovo je sada globalna ekonomija i samo naj jaci mogo da opstanu.
gm je morao cak da zatvori svoju legendarnu marku Oldsmobile koja je nekad harala.
vremena se mijenjaju i firme moraju da budu fleksibilne i da rade sve što je potrebno da se spase.
na kraju dana ako gm ne posluje kako treba ja i ti nećemo kupiti njihove dionice, od kojih se zasniva vrijednost kompanije.
@MasterHaosis,
jeste, gm je znao sta preuzima sa saabom. trebala mu je premium divizija za evropsko trziste i kupio je mrtvu firmu koju je hteo da obnovi. nije uspeo u tome. to sto su saabovi bili zasnovani na gm-ovim globanim platformama nije nikakav minus. i luksuzni audiji dele platforme sa daleko jeftinijim skodama i volkswagenima, pa nikome ne smeta.
kao sto sam par puta do sada spomenuo, gm je kupio mrtvu firmu. da je gm nije kupio ta firma nebi postojala u poslednjih 20 godina. tako da umesto sto kukate da je gm upropastio saab, treba ustvari da mu zahvalite sto mu je produzio zivot za 20 godina i sto pod komandom gm-a - saab je imao najbolje godine u svojoj istoriji, i sto se tice prodaje i sto se tice profita.
sto se tice seata, oni su kao i opel za gm. seat je jedina vw divizija koja iz godine u godinu gubi pare bez obzira koliko investirao u nju.
obrati paznju na ovo, volkswagen daje seatu 5 godina da krene da pravi profit ili ... znas sta dolazi
http://www.just-auto.com/news/vw-gives-seat-five-years-to-turn-around_id104377.aspx
sto se tice suzukija, to je firma koja je prosle godine u svetu prodala 2.9 miliona vozila (radi poredjenja, to je vise od renaulta, fiata, mazde ...), a posebno su uspesni na kineskom trzistu (najvece trziste auto industrije u svetu) i indijskom trzistu (trziste koje raste najvecom brzinom). to je i sam volkswagen znao i zato ih je i zeleo, zato je i usao u saradnju sa njima. naravno, nemci kao nemci su mislili kupiti mali deo firme i onda komandovati sa njom (kao sto je daimler uradio chrysleru), ali su se malo zeznuli jer su japanci mnogo tvrdji orah od amera. i svaka im cast na tome, zato se i sada gone po sudovima. suzuki je za volkswagen bitniji nego recimo seat, pa cak i skoda. zasto, zato sto seat umire (a skoda prodaje jeftine aute da bi napravili veci profit), a suzuki je iz dana u dan sve jaci i jaci. mozda ne u evropi, ali evropsko trziste je i tako u krizi. suzuki jaca tamo gde je nabitnije - kinesko i indijsko trziste koja su, kao sto rekoh, najveca na svetu i dalje rastu najvecom brzinom. to zna i sam volkswagen i zato se i goni sa suzukijem po sudovima umesto da im proda nazad svoj deo kompanije
@dusan,
par stvari:
ne pricam samo za danas, pricam sta se desavalo u poslednjih 20-ak godina (isti period kad je gm vodio saab).
uradi malu pretragu za volkswagenovu MQB platformu. videces da ce na njoj se praviti od najjeftinijih skoda do skupocenih audija
mile antena, BIH_USA
BIh_USA, ,,nemam jam ništa protiv tebe, samo sam primijetio da voliš da pucaš na prazno."
I da raspljajujem artiljerijsku paljbu, pa kog pogodim! I za pucanje u prazno ti treba dobar nišan! hahaha
Dobro, sad ozbiljno. Taman posla, pa naravno da nisam ni pomislio da imaš nešto protiv mene.
Ali sam i ja primetio da ste pristrasni, pa volite mnogo da branite Amerikance.
Kod vas dvojicu je dobra stvar što čovek može da nauči mnogo toga dobrog, ali ne može da nauči ništa loše o vašim automobilima, jer nikada niste rekli ništa loše niti ste se složili sa nekim kad kritikuje Američke modele. Možda jeste, neznam, ali ja to skoro nisam pročitao. Po vama kako pišete oni su perfektni i bez greške, a svi znamo da imaju grešku i oni. A tek proizvođači, GM je perfektan poslovođa.
,,Da je gm mogao da spasi saab to bi se i desilo, koje lud Kupiti nešto i uništiti namjerno."
pa što da ga ne uništi kad nema više korist od njega? Da se digne sutradan uz pomoć nekog i damu budek onkurencija? Ovako izvukli su šta su izvukli iz njih, Saab je izvuko šta je izvuko iz GM, i gotovo. Nego nema GM tu šta da uništava, samo da odlaže prodaju i gotovo je. Firmi opadne cena.
,,gm je morao cak da zatvori svoju legendarnu marku Oldsmobile koja je nekad harala."
pa i ona je kao Saab imala bujnu prodaju.
Ma Saab je lešina od firme bila, to nije sporno, oni bi pukli ovako ili onako, samo ubrzano uz GM pomoć, to jest sabotažu. To ja pričam svo vreme.
,,na kraju dana ako gm ne posluje kako treba ja i ti nećemo kupiti njihove dionice, od kojih se zasniva vrijednost kompanije."
Ej brate o tome neznam ništa odmah da ti kažem. O tome kako funcionišu Amerikanci sa deonicama i tom berzom koju vi pratite non stop koliko vam vrede deonice nemam ja mnogo saznanja, tako da se tu ja konstruktuvno ne ubeđujem i ne raspravljam nego samo slušam i upijam ono što m ise kaže. To ti mnogo bolje znaš, i mile antena i neki ekonomista.
mile antena,
,,jeste, gm je znao sta preuzima sa saabom. trebala mu je premium divizija za evropsko trziste i kupio je mrtvu firmu koju je hteo da obnovi."
Da da prijatelju, zaboravio sam ja na to kompletno da napomenem. Tačno, Saab je i trebao da bude premijum konkurent nemačkoj trojci, i Leksusu i Infinitiju.
,,i luksuzni audiji dele platforme sa daleko jeftinijim skodama i volkswagenima, pa nikome ne smeta."
NIKOME TO NE SMETA JER AUDI UME DA NAPRAVI DOBAR MODEL, DOK SAAB JE UME, TO JEST NJEGOV GAZDA VW ZNA KAKO DA POSLUJE SA PREMIJUM FIRMOM DOK GM NE UME!
Prihvati tu činjenicu što pre i biće bolje po tebe.
Meni nije jasno kako bre vi srpski amerikanci ne umete to da shvatite. Pa nije poenta jebena platforma, džaba tebi platforma ako auto ne umeš da napraviš. GM i Saab su za to dobar primer. Sad treba neko da ima razumevanje za to što su oni uložili dosta u platformu, iako se to nije isplatilo negde. I sad se vi vrtite oko toga, glavni adut kolko košta platforma.
Ma mogu ja da uzmem i zlatnu, vanzemaljsku platformu, džaba meni kad auto nije ništa posebno, a skup je i ima mana. I šta sad? Svi trebaju da kukaju oko mene i da me tapšu po ramenu kako sam ja dobru stvar učinio, i trebam da se tešim jer sam dosta truda uložio u platformu, a auto kao krajnji rezultat nema ga nigde.
Ama kad neko kupi auto, njega baš briga koju platformu on koristi, to je zadnje što gleda. Vidi prvo dizajn, pa onda mehaniku proveri, da lje kvalitetan, pa se raspita ok oservisa itd itd... sve to sastavi i da konačnu ocenu. A ta platforma može samo plus da bude.
Ja kad hoću na primer da kupim Škodu Fabiju, ja imam uvid da koriste tu platformu i VW Polo, i Audi A1, i Seat Ibica. što znači da već provereni automobili korite platformu. A kad hoću da kupim premijum kao što je Saab, za mojih 30 000 evra briga mene koju on platformu koristi, hoću da znam da l ise isplati uzeti ga za te pare.
Kod manjih automobila prolazi ta priča o platformama, ali kod luksuznih, ma daj.
Tak oda mene kao potrošača mnogo zabole koju je GM platformu koristio u Saabu, ili VW u Audiju. Mene automobil kao krajnji rezultat interesuje.
A za razliku od GM, VW ima kliker, on napravi platforme po klasama, pa deli u grupaciji. I sad oni uštede na platformi, ali zato ili automobil prodaju jeftinije, ili dodaju to negde drugde gde će da bude primetno (oduzmeš na platformi da smanjiš cenu, a dodaš na nekom drugom delu ili na kvalitetnim materijalima, gde ti misliš da je najbolje), i onda dobiješ automobile, između ostalog Golfa, po kome se i zove klasa. Možda se u Americi ne zove tako, ali Ameriku niko ništa ne pita van Amerike po pitanju automobila.
Ćuti, a ja je još GM plaćao za Saabove posebne platforme to bi bio promašaj veka!
I nemojte više kao mala deca u predškolskom sam ojedno isto da ponavljate, 5 milijardi za platforme, platforme pa platforme... i opet platforme... Džaba ti platforme kad nemaš auto kakav dolikuje.
,,tako da umesto sto kukate da je gm upropastio saab, treba ustvari da mu zahvalite sto mu je produzio zivot za 20 godina i sto pod komandom gm-a - saab je imao najbolje godine u svojoj istoriji, i sto se tice prodaje i sto se tice profita."
Da, evo zahvaljujem mu! Hvala ti GM što si kupio Saab i što si mu produžio život za dvadeset godina, ovaku divnu i moćnu firmu koj usvi pamte po vrhunskim modelima besprekornog kvaliteta. Hvala ti i što si toliko bio konkurent uz pomoć Saaba nemačkoj trojci, da su se Nemci hvatali za glavu i imali prave glavobolje kada im kažeš reč ,,Saab!"
Ali mile antena, ti si zaboravio da je sad drugo vreme. Post krizno vreme u Americi, i promenio im se načim poslovanja, postali su vrlo nezgodni, tako da to što su ulinili u prošlosti ne može da opere sada što rade. Iz prostog razloga jer mi živimo u sadašnjosti, i ljudi koji rade u Saabu nemaju ništa od toga što je Saab nekad imao najbolje godine pod GM. Zapravo te najbolje godine će da budu urezane u katancu kada im budu zatvorili firmu za šta je GM dobro zaslužan!
,,sto se tice suzukija, to je firma koja je prosle godine u svetu prodala 2.9 miliona vozila (radi poredjenja, to je vise od renaulta, fiata, mazde ...), a posebno su uspesni na kineskom trzistu (najvece trziste auto industrije u svetu) i indijskom trzistu (trziste koje raste najvecom brzinom)"
Lele nemoj brate molim te, samo nemoj o Suzukiju, o onoj smejuriji. Molim te.
Pa to što si naveo 2.9 miliona vozila jeste činjenica, ali si sam i napomenuo gde to važi. U Kini i Indiji. Ajde u kini, ali u Indiji! Pa tamo je i naš Punto Klasik za njih de luks kategorija. Onda znaš šta prodaju.
Zato ih u Evropi nema nigde, pa ni u Americi verovatno.
Suzuku ti je ,,ako ne mogu na kvalitetu, onda ću na kvantitetu".
To ti je na primer, ti prodaš 10 automobila od 6 000 evra, i zaradiš 60 000e, a ja prodam 5 od 12 000 i zaradim isto. I ti mi onda dođeš ,,Aaaaaaa prodao sam više automobila od tebe, ja sam bolji! Aaaaaaaaa" e to ti je Suzuki. kad si mi pomenuo tu brojku sam osam se blago nesmejao, jer opet i ti i ja znamo dobro da nemaju šta posebn oda pokažu. Ajde GM, Ford, Krajsler, Evropljani, ali Suzuki. hahahaha!
Brate, da ti kažem nešto. I VW i Fijat su isti, i oni prodaju na južnom Američkom tržištu isto to, čak moždai slabije nego Suzuki. ALi oni imaju modele samo za tamo. Za Ameriku i Evropu imaju nešto sasvim drugo, i pet puta bolje i kvalitetnije. Dok Suzuki ima to što prodaje, a u Evropi nema nikakav izbor. U Evropi imaju samo kolk oda kažu da se ogrebu, da je neka dodatna zarada. Ma daj bre, Swift, Splash, SX4, i onaj terenac kako se zvaše, Grant Vitara. Oni su dobri, ali ništa posebno na spram domaćih Evropskih proizvođača koji nude mnogo bolje.
,,naravno, nemci kao nemci su mislili kupiti mali deo firme i onda komandovati sa njom (kao sto je daimler uradio chrysleru), ali su se malo zeznuli jer su japanci mnogo tvrdji orah od amera."
lele jak mi orah. Tvrd al šupalj! Pa VW zbog samo zbog toga je i hteo da ima nešto sa Suzukijem, šta će njima takva firma. I nemoj ti da generalizuješ ,,japanci ko japanci" Sad e videlo posle njihove krize da reč lkasičan Japanac ne važi za svakog isto. Suzuki samo kukai žali se kao što sam već rekao. Ko šta radi oni kukaju. Isto kao Saab što radi sada.
,,i svaka im cast na tome, zato se i sada gone po sudovima."
Isto kao što se i Spyker goni posudovima za Saab.
Svaka čast na tome i Spykeru!
Kao što je GM za Saab jadni, tako je VW za Suzuki. Samo jaka stvar da dokrajčiš firmu koja maltene ne radi, Suzuki bar radi nešto.
Ali opet, ni VW ja ne branim. Isto su oni krivi.
Šta se bre gone po sudovima, neka puste Suzuki svojim putem, neće oni ništa da prodanu bez njih. probali su sa Suzukijem, propao posao, propala investicije, ideš dalje, šta sada gubiš vreme.
Isto kao i GM što radi, samo drugačiji scenarijo.
I opet priča o Suzukiju, VW, Krajsleru... i vraćamo se na temu da je opet GM pogrešio što se kočenja Saaba tiče. Trebali da nastave svojim putem i molim lepo.
Saab jeste imao najbolje godine pod GM ali i najgore. Gleda se sadašnjost i situacija, znači tebe kao biznismena interesuje samo krajnji rezultat. Kao naši sportisti. Nisu osvojili medalje pa nisu, a sada mogu da pričaju te im vreme smetalo, te klizava trava, džombast teren, sudije i komisije podplaćeni. ma sve to može da bude tačno, ali nem medalje pa nema, neko drugi će se raduje.
Isto tako, možemo mi eseje da pričamo i da se objašnjavamo, ali Saab je bio pod GM i sve što su uradili pod njima se prepisuje i njima. mOžeš ti da se slažeš ili ne, niko vas ne pita. Ili mene. To im svakako ulazi u rekord. Kao u firmi, on te postavi za direktora i hoće da imaš rezultat. Ako ne pokažeš rezultat, gotovo je letiš. Ne interesuje ga da li ćeš i kako ćeš da zavodiš red, ali ti snosiš odgovornost. Tako i GM snosi odgovornost za Saab dok je bio pod njemu, ikao za njegovo kočenje.
Lele ljud ovo je bilo ogromno, pišem ga dosta dugo vreme, ako ne i dva ipo sata!
@MasterHaosis,
o saabu nemamo nista vise da pricamo, mislim da smo sve rekli i da se nikad necemo sloziti u nekim stvarima.
Ali me nesto interesuje o suzukiju. ako je volkswagen toliko dobro ogranizovana firma koja zna sta radi i ako je suzuki tolika smejurija - zbog cega je volkswagen uopste kupio deo suzukija? ako je suzuki smesan, koja korist volkswagenu od njega, zbog cega su ulozili tolike pare da ga kupe?
@MasterHaosis
Nisam pratio sve vase postove od pocetka, samo nekoliko poslednjih. Milsim da gresite oko Suzukija, ne znam koliko ste upuceni ali njima prihod uopste nije od auta. Prave motore za marine, ATV, motorcikle. Od auta imaju jos Kizashi i Equator. Medjutim, njima su udarna snaga dvotockasi, pitajte nekoga ko prati motore ili moto sport, sta sve imaju da ponude. Samo cu spomenuti Hayabusa - moja dugogodisnja zelja, i vrlo verovatno najbolji sportski motor danasnjice.
nije samo to u pitanju, vec kompanija koja uspe da proda 3 miliona automobila godisnje nikako ne moze praviti los proizvod. ono sta je posebno impresivno je sto suzuki 95% svojih vozila proda u aziji, a kao sto smo spomenuli ranije - azija je trenutno najvece trziste automobila na svetu. istina je da se tu prodaju jeftiniji auti, ali su takodje i troskovi proizvodnje jeftiniji nego u ostatku sveta tako da profit postoji (suzuki je prosle godine ostvario profit od $500 miliona - mnogo vise nego neke evropske firme koje prodaju skuplje aute, tipa fiat, renault i slicni). to zna i sam volkswagen, zato je i zeleo udeo u suzukiju.
mogu se ljudi smejati i kinezima i njihovim autima, ali je cinjenica da je gm-u mnogo bitnije kinesko trziste nego americko, i da je volkswagenu mnogo bitnije kinesko trziste nego nemacko, a ford sad sve karte baca na kinesko trziste. ne ulaze vise novac kao nekada u evropsku diviziju vec u kinesku, jer kinesko trziste trenutno donosi pare
mile antena, meni je baš drago kad popričam sa tobom, mnogo informacija razmenimo.
Pa naravno da nećemo da se složimo oko mnogih stvari upravo zato što si se uhvatio većinom za jednu istu stvar i ne popuštaš. Platforma, pa platforma, kao da je to najvažniji argument. A auto kakav je kao krajnji rezultat, to nije važno, bitna je platforma i koliko je GM potrošio.
Kao da mi jaka merka kad neko nešto potroši. Idući put neka se preispitaju koliko će nešto da ih koršta, i gde će da bace pare.
Ko ih terao da troše tolko? ja ih nisam udarao po glavu,da daju tolke pare na platforme, neka malo prate VW ili FIjat po pitanju deljenja i konstruisanja platformi, koji su ionako usprešniji nego GM.
,,ako je volkswagen toliko dobro ogranizovana firma koja zna sta radi i ako je suzuki tolika smejurija - zbog cega je volkswagen uopste kupio deo suzukija? ako je suzuki smesan, koja korist volkswagenu od njega, zbog cega su ulozili tolike pare da ga kupe?"
Upravo zbog toga šti si i sam objasnio i ja već. obojica smo dali odgovor. Ali evo da ponovim, upravo jer Suzuki ima već lakši pristup Azijskom i Indijskom tržištu.
VW, Fijat i drugi su isto tamo, ali Suzuki je već ustaljen. Niko nije rekao ako Suzuki odbije VW da VW neće ništa da proda. Prodaće, samo slabije i teže.
,nije samo to u pitanju, vec kompanija koja uspe da proda 3 miliona automobila godisnje nikako ne moze praviti los proizvod."
Pa zavisi šta, i kako za koga. Niko nije rekao da je loše prozivod, ali oni proizvode samo u par kategorija automobile, u nekima ih nema, u nekima ni ne mogu da budu loši. Dalje, u Kini će da se odlično proda i naš Punto Klasik.
Šta hoćeš da kažeš da je Punto Klasik loš? A gledaj koliko se samo kod nas prodao. Ali vi tamo ga nemate pa ne možete da sudite o njemu.
,,ono sta je posebno impresivno je sto suzuki 95% svojih vozila proda u aziji, a kao sto smo spomenuli ranije - azija je trenutno najvece trziste automobila na svetu."
Ali čekaj, jel ti ne možeš da shvatiš ili ne čitaš sve ili ja to nešto pištem nerazumljivo? neznam stvarno.
PA JA SAM TO SVO VREME GOVORIO. JA KAŽEM KAKO KOD NAS NEMAJU NIŠTA DA PONUDE OSIM PAR MODELA KOJI I NISU TAKO BLISTAVI, ON MENI PRIČA KAKO U AZIJI SUZUKI PRODA ČAK 95% VOZILA!
Pa ja to govorim svo vreme. Pa rekao sam da kod nas nemaju šta posebno da ponude, a ti potvrđuješ time da čak 95% svojih proizvoda proda u Aziji, i navodiš kao da je posebno impresivno.
Šta je ut impresivno, što je neko nesposoban da uđe na ceo svet nego se uhvati samo za jedno tržište? Impresivno nema šta.
ti ti je kao da ja od 100 automobila, 95 prodam čarobnjaku, i 5 Mangu, a ti 40 čarobnjaku, 20 autu, 20, predragu, 10 PITBULU, 10 Orlu, i po 5 Dr Dekiju, Damku, Iliji i Urosu COoure Sportivo.
Ti si za dvadeset prodao više od mene.
I šta je tu impresivno, što sam ja prodao skoro sve jednom čoveku, a ti si raspodeljivao raznim mušterijama razne automobile po njihovim ukusima i potrebama, i na kraju prodao više od mene.
Čak je najvažnije od svega kakvi su to automobili i koje klase.
A s obzirom da znam Suzuki, ogromna većina tih automobila je oko 10 000 evra, dok su drugi prodavali i one od preko 20 000 u ogormnim brojevima.
ja ne kažem da nije loš rezultat, naprotiv, dobar, ma odličan! Ali daleko od impresivnog.
E sada ću fatalit da ti uradim. Ovo je vrhunac tvoje pristrasnosti prema Amerikancima i odbojnost prema evropskom.
,,istina je da se tu prodaju jeftiniji auti, ali su takodje i troskovi proizvodnje jeftiniji nego u ostatku sveta tako da profit postoji"
A šta dečko hićeš da kažeš time? A za VW i Fijat to ne važi, samo za Suzuki su troškovi jeftiniji? I taj profit što postoji, on postoji aliu mnogo prodatih primeraka. Moraju ogromnu količinu da prodaju, kao što se FIjat punto za 7000 evra ovde kod nas prodavao, uz subvenciju valjda bio 6000 nemam pojma nije ni važno, i onda su morali mnogo količine da prodaju da bi fabrika imala neki profit. A da ne pominjem nemačku projku, evo ti Kadilak vaš, on je prodao isti broj modela kao naš jedan jedini model, ali zato modeli su premijum, pa je i profit bio mnogo veći.
A zašto je to smešno što si rekao, evo da objasnim u sledećem
,,(suzuki je prosle godine ostvario profit od $500 miliona - mnogo vise nego neke evropske firme koje prodaju skuplje aute, tipa fiat, renault i slicni)"
HAHAHHAHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHA
Jao jao lele, lele hahahahahahaha!
Ali 500 miliona profit! hahahahaha I upoređuješ ga sa VW! hahaha. Jao brate ovo je bilo carski! Ti si legenda!
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2012/04/26/volkswagen-u-prvom-kvartalu-2012.-skoro-udvostrucio-profit
Jao lele ne mogu da se smejem više.
Mile antena, si pročitao vest?
,,U istom periodu 2011. profit je bio 1,71 milijarda evra."
,,suzuki je prosle godine ostvario profit od $500 miliona"
Petsto miliona i 1,71 milijardi i to samo u prva četiri meseca su ogromni pojmovi.
Na osnovu čega ti upoređuješ VW sa Suzukijem
,,mnogo vise nego neke evropske firme koje prodaju skuplje aute, tipa fiat, renault i slicni)"
ili Fijat sa Suzukijem?
Možda je Suzuki u Aziji razbio Fijat, ali Fijat ga je deklasirao u Evropi, u Srbiji, u ostalim kontitentima. Neznam za vas tamo, pošto je Fijat svež, verovatno su isti ili je Suzuki bolji.
čarobnjak, daj ti kaži, ti se bolje razumeš u prodaju Fijata.
A čekaj mile antena, što ne upotrdiš GM sa Suzukijem malo? batali VW ,ajde da vidimo kako stoji GM i Suzuki. eto, da ih GM bije. Po meni, GM je svemirski centar za onaj Suzuki.
,,mogu se ljudi smejati i kinezima i njihovim autima, ali je cinjenica da je gm-u mnogo bitnije kinesko trziste nego americko"
Pa naravno, milijardu ljudi, svašta je proda tamo. Tamo bukvalno i ja da izmislim auto, i njega će da prodaju. I Punto klasik da pošaljemo tamo, ima da ga kupe. Naravno, što bolji i poznatiji automobil to se više proda.
,,i da je volkswagenu mnogo bitnije kinesko trziste nego nemacko, a ford sad sve karte baca na kinesko trziste. ne ulaze vise novac kao nekada u evropsku diviziju vec u kinesku, jer kinesko trziste trenutno donosi pare"
Ne baš. Nebi se složio. Pa što Pežou i Citroenu onda KIneska vlada ne da novac nego Francuska? pa što GM, Ford, I krajsler nisu dobili od Kine novac nego od Amerike.
Prioritet je da zadovoljiš svoje tržište prvo, pa onda insotranstvo po tvom nahođenju. Prvo, alo prvo moraš da zadovoljiš zahteve svoje vlade, a to je da svojim ljudima prodaješ po konkurentnoj i jeftinijoj ceni, i da donosiš profit, pa onda kako hoćeš. Sigurno nebi Amerika donirala Američkoj trojci novac da imaju prodaju samo u Kini a ne u Americi. Pod uslovom da su imali istu prodaju. na primerk oliko su prodali u Americi i po svetu, toliko da prodaju po Kini. Šanse nema. Prvo svoje tržište moraš da zadovoljiš.
Pogledaj Punto klasik. Država subvencionisala sebe da zadovokji i svoj narod. Da se što više proda.
Ali tačno je to da je Kinesko tržište najjače i da je svima adut. Svima adut jeste, ali hteli ne hteli zbog svoje vlade prioritet im je domaće tržište pa onda tamo.
@MasterHaosis,
ja ne poredim volkswagen i suzuki pa da se njihova prodaja i profit mogu porediti. vec govorim koliko je suzuki bitan za vw. tebi je smesno $500 miliona profita? volkswagen bi slavio 10 dana bez prestanka kad bi njegov seat ostvario samo mali delic toga. zato ti govorim da je volkswagenu tih 20% vlasnistva suzukija bitnije nego ceo ceo seat, a nije ni skoda daleko (mislim da je skoda prosle godine imala oko $600 miliona profita ili tako nesto). drugo, podatak gde koja firma najvise $$$ ulaze ti govori koje je trziste koliko bitno. ford je recimo stopirao investicije u evropsku liniju, americka linija isto miruje, a pare investiraju u kinu. zasto, zato sto se pare investiraju tamo gde se najvece pare prave.
sad sam na poslu pa nemam vremena za detaljno pisanje, ali mislim da smejanje suzukiju nema smisla, jer sam siguran da bi volkswagen sutra pristao da menja i skodu i posebno seat za suzuki
mile antena, meni nije smešan Suzuki nego mi je smešno kako si uporedio Suzuki i VW, a pričeo si kako je Sutuki imao profit od 500 miliona, što je smešno u osnosu na VW koji ima nekoliko puta više samo u prva četiri meseca.
Ma veoma je važan Suzuki za VW toliko da će direktori da seku veze za njim. To mi je rekao neimenovani izvor.
pa jeste Seat slab u VW, on je u prva četiri meseca prošle godine imao gubitke od 27 miliona. Haos. Ali sa Seatovim gubicima VW ima ogroman profit. na kraju će i Seata da se reše i gotovo. Ali ovi novi modeli njihovi baš obećavaju.
master
jako si me iznenadio sa ovim kratkim tekstom.
možeš ti to bolje :-(
@MasterHaosis,
ponavljam ti opet, nisam uporedjivao suzuki i vw vec sam govorio koliko je tih 20% vlasnistva suzukija bitno za vw. mnogo bitnije nego celo vlasnistvo nad seatom i skodom.
mile antena, još kad bi bio u pravu za Škodu. Škoda bre profitabilna i ozbiljna firma šta je tebi.
Brate bre, pa kako nisi upoređivao? Pa sad si rekao da je Suzuki bitniji nego Seat i Škoda. Pa svo vreme si ih kroz upoređivanje sa tih Suzukojevih petsto miliona profita i tri miliona prodatih primeraka.
Pa i bez tog Suzukija VW grupacija izgura skoro tolko. Kao što sam ti rekao, malo manje i teže ali izguraju.
http://www.profitiraj.ba/201207275523/autoindustrija/volkswagen-otvara-novu-fabriku-u-kini.php
,,Danas je NR Kina najveće tržište Volkswagen koncerna: 2011. godine VW je kineskim kupcima isporučio 2,26 miliona svojih vozila. U prvih šest mjeseci ove godine isporuke su skočile za 17,5 posto na ravno 1,30 miliona primjeraka. Grupacija Volkswagen Kina planira do 2018. povećati proizvodne kapacitete na četiri miliona vozila"
Jel vidiš da i sami mogu maltene takav rezultat da postignu. naravno u prednosti je Suzuki sa svojih 2,9 miliona, ali opet, to samo u Kini, a kao što si rekao Kina i jeste Suzukijevo najveće tržište. A VW je najveći svetski proizvođač sada, razboja po svetu. Tako da sumnjam ja da bi oni zamenili Škodu za Suzuki. Seat ajde, ali Škodu. Ma daj. American dream.
@MasterHaosis,
reci koliko je suzuki bitan za volkswagen (sto sam ja govorio) i usporedjivati suzukijev profit sa volkswagenovim (sto si ti radio) nije ista stvar.
jedna bitna stvar izmedju suzukija i skode je ta sto suzuki belezi uspehe na trzistu koje raste i koje iz meseca u mesec donosi sve vecu prodaju i sanse za uspeh. a seat i skoda se takmice na evropskom trzistu koji je vec neko vreme u krizi i broj prodatih vozila na evropskom trzistu pada iz meseca u mesec.
pa suzuki je prosle godine prodao duplo vise vozila nego seat i skoda zajedno i kao sto sam gore rekao, njegova prodaja ce nastaviti da skace jer vecinu prodaje ide na trziste koje raste najvecom brzinom
mile antena, ni to nije tačno
http://www.moto.rs/volkswagen_u_evropi_prijavio_profit_u_prvom_kvartalu_od_3.19_milijardi_evra-pc-18349.i
,,Volkswagen Group, najveći proizvođač vozila u Evropi je prijavio profit u prvom kvartalu od 3.19 milijardi evra, u poređenju sa 1.71 milijardi evra prošle godine u istom periodu."
A kako bi izgledalo da Evropsko tržište nije u krizi?
To što Evropu drma kriza nema velike veze sa automobilima, kupaca je bilo i biće. Za Škodu neznam, ali Seat jeste slab.
I nemoj ti da brineš za VW i opet da ti bude isti argument kako je Suzuki obavezan za VW. Suzuki ti je ,,može ali ne mora", VW bi ga se rešio prvog čim nebi imao profit, kao Saab bi završio, možda još brže.
A koliko je profit GM? Sigurno daleko manji nego VW.
@MasterHaosis,
sto se vw onda ne resi suzukija? japanci nude da kupe nazad tih 20% akcija koje svabe poseduju, ali vw odbija da ih proda iako nece izgubiti pare na njima.
njihova "saradnja" je bila toliko kratka da vw nema sta tu da izgubi, nijedan suzuki ne deli nista sa vw (znaci tehnicka resenja nisu razlog kao kod gm-saab), a nazad ce dobiti pare koje su ulozili.
koja je korist vw od svega toga, zbog cega se goni po sudovima sa suzukijem ako mu je toliko nebitan i ako bez problema moze bez njega?
sto se tice gm-a, njihov profit prosle godine je bio $7.6 milijardi.
mile antena, pre nego što počeneš onda takve razgovore, pogotovo pristrasnosti protiv Evropskih proizvođeča, posebno protiv VW, koga čak ni ja ne gotivim mnogo, ali poštujem to što je najbolji, da te podsetim nešto
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2012/02/28/volkswagen-u-2011.-godini-ostvario-profit-od-20.5-milijardi-dolara
Dok je tvoj cenjeni uperiorni američki GM imao profit od 7,6 milijardi, VW je ostvario profit skoro tri puta veći od 20.5 milijardi dolara.
Aaaaaaaaa više nego dupli profit! Aaaaaaaa! To ću uvek od sad da ti prebacim samo zato što si toliko pristrasan da je to strašno i neizdržljivo, ali razumljivo. ja razumem. Plata, benzin, hrana, posao, kuća, sve je to u Americi.
Ali ja ja ću da ti dam link odavde i da te podsetim da je VW bolji od GM. Ja neznam i mrzi me da tražim za Ford i krajsler, ali mislim da je VW bolji od sve trojice zajedno.
I sada idemo postupno. Pošto firma koja je osvojila 20.5 milijardi dolara da se bakće sa firmom koja je osvojila pola milijardi kao što je Suzuki, za ozbiljno je suludo. Tak oda pitanje što se VW ne reši Suzukija je suludo i raspravljati. Isto kao što GM sada sabotira Saab, tako će i da VW sbotira Suzuki. ,,Ako ne mogu da te imam, onda ću da te uništim kao konkurenta"
brate korporacije su ti kao virusi, ili si njihov ili si konkurent.
šta je sad tu čudno što je VW kupio deonice kod Suzukija? Pa kupuju sve živo jer im se može. I GM da može kupio bi ih. On može u stvari nego im se ne isplati da se masiraju sa njima. VW osim Seata nema crnu mrlju, čak i sa Seatom gubicima a sa svojim dobicima je i više nego odličan, prema tome može mu se.
Suzuki ima odličan pristup azijskom tržištu. I VW kroz njega je planirao da POBOLJŠA svoj pristup KOJ IJE VEĆ ODLIČAN na izijskom tržištu, nije uspelo i molim lepo.
I nemoj više da me pitaš jedno isto za Suzuki jer će auto na kraj da reaguje i da nam zabrani da pričamo ovde u ovoj temi, ili da menjamo temu.
Upravo sam se setio dečko da nam je tema Saab i GM, tužba sećaš se.
Ah da zaboravio sam. mile antena, GM 7,6 milijardi $, a VW 20,5 milijardi $
Ali GM je bolji, što jes jes. A ja sam kosmonaut.
I da, da rezimiramo. I ja se slažem sa vama Amerima da će Spyker da pukne protiv GM, ipak je GM jedna jaka kompanija koja može da vrši čak i pritisak na pošteno Američko pravosuđe, ali nebi ja o tome mnogo da špekulišem, to je pravna zemlja a ja nemam dokaza za takve tvrdnje. mada kako bilo, ni taj Spyker nije kako treba čim okušava sreću. Neka ih batale i neka se trude na drugom mestu. Isto važi i za VW sa Suzukijem.
Ali 20,5 milijardi mi najviše govori