home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tvrđave na točkovima

12 Nov 2012 - 16:26 Vesti Link

Preuzeto sa: Politika.rs

Sve je više onih koji se voze u blindiranim automobilima. – Od političara i raznih funkcionera više ih koriste biznismeni, kriminalci, ali i sportske i pevačke zvezde. – Važno je da se ne razlikuje od normalnog automobila

Kada se dogodi incident, kao onaj koji još nije rasvetljen na auto-putu i u kom se našla kolona vozila s predsednikom Srbije, postavlja se i pitanje u čemu se prevozio prvi čovek države. Odgovor je jednostavan – u blindiranom automobilu! I u pratnji su bila takođe vozila visoke klase s visokom bezbednosnom zaštitom! To se podrazumeva! Uz telohranitelje, ključna karika u čuvanju bezbednosti svakog državnika upravo je dobar i neranjiv automobil.

U aprilu pre dve godine najopremljeniji automobil u regionu kupljen je za tadašnjeg srpskog predsednika Borisa Tadića. Naše bezbednosne službe odlučile su, „na osnovu propisanih procedura i bezbednosnih standarda”, da predsedniku Srbije nabave nov blindirani automobil.

O nabavci takvog automobila odlučeno je na jednoj od sednica Saveta za nacionalnu bezbednost, posle procene da blindirani automobil – koji je tada koristio predsednik Tadić – više ne zadovoljava propisane bezbednosne standarde. Reč je bila o blindiranom BMW-u starom 11 godina, kupljenom još u vreme kada je predsednik Srbije bio Milan Milutinović.

Koliko je novi plaćen, srpska javnost je tek posredno saznala iz hrvatskih medija koji su tvrdili da je „mercedes” S klase koštao 620.000 evra i da je bio u samom vrhu skale bezbednosti.

Srpski „mercedes S”, pisali su tada hrvatski listovi, mnogo je skuplji od „jaguara” britanskog premijera Dejvida Kamerona, koji se već našao na udaru javnosti jer je kupio dva istovetna automobila a da nije navršio ni godinu dana na premijerskoj funkciji. Bivši hrvatski premijer Ivo Sanader se vozio u BMW-ovoj seriji 7, koji je koštao 450.000 evra a „nasledili” su ga i potonji premijeri. Aktuelni predsednik Hrvatske Ivo Josipović odlučio se za auto slabije serije 5.

Pitanje bezbednosti vozila koje visoki državnici službeno koriste jeste regulisano posebnim pravilnicima i procedurama, a u javnosti dobije na značaju po pravilu posle nekog incidenta. Ali, zvaničnih podataka koliko je takvih i kakvi su, kao i o mnogo čemu drugom, jednostavno nema. Ostaje da se pogodi da li je to zato što je u pitanju državna tajna, što i nije tako loše po državu ako jeste, ili, prozaičnije, da niko nema relevantnu evidenciju.

Nezvanično, tvrde upućeni, blindiranih vozila koje koristi srpski visoki funkcioneri, političari ali i pripadnici bezbednosnih i drugih službi ne prelazi nekoliko stotina. U tom voznom parku prednjače razni modeli „mercedesa” i BMW-a.

Zavisno od nivoa zaštite i modela, cene se kreću od nekoliko desetina do nekoliko stotina hiljada pa i milion evra. U takvom od milion dolara, na primer, vozi se izraelski premijer Netanjahu.

Balistički standardi zaštite poznaju sedam nivoa zaštite od takozvanih B2 do B8. Oni koji žele da spreče otimanje vozila ili pljačku, odlučuju se za niže nivoe, a kada je život u pitanju – traži se nivo koji garantuje zaštitu od vojne municije i različitih vrsta eksploziva, gasa i drugih hemijskih sredstava. B4 je soft oklop i štiti od pištoljske i revolverske municije, na primer „magnuma”, „tetejca”, „skorpiona” i „uzija”. B6 štiti auto i stakla i od pancirnog termo zrna iz „kalašnjikova, B7 sve to, ali trpi i snajperski metak. Najviši stepen zaštite mora da ima otpor ako se baci ručna granata direktno na krov ili spod poda vozila.

„Mercedes-Benc” se već 80 godina bavi izradom blindiranih vozila, a ono što nemačkog proizvođača čini u neku ruku posebnim jeste to što se proizvodnja „tvrđava na točkovima” odvija u istim pogonima u Zindelfingenu gde „trokraka zvezda” proizvodi svoje komercijalne modele visoke serije. Primera radi, standardna Sklasa teži oko 2.500 kilograma, dok S klasa gard teži čak 4,5 tone! Zato takav „buldožer” može i da razgrne barikadu od vozila i pobegne iz klopke. I bavarski BMW se više od tri decenije bavi sličnim poslom. U svojoj ponudi ima seriju 5, 7 i X5 u blindiranim verzijama koje takođe pružaju deklarisanu zaštitu B6 i B7. Konkurencija na svetskom tržištu je sve veća jer reč je o unosnom poslu i sve traženijoj robi.

Foto: D. Jevremović

Kompletan članak i više fotografija na sajtu Politika.rs



čitanja : 15621



Komentari

S blinda i dve E klase u pratnji.
80 godina fabrickog blindiranja...
Neki nemaju toliko tradiciju pravljenja automobila. :)
Samo 50 godina prednjace u odnosu na drugog gore pomenutog.
Jedan od razloga zasto Mercedes pravi najbolje blinde jeste u tome sto oni od pocetka prave blindiran auto, a ne naknadno da blindiraju obican.

Autor PITBULL 12 Nov 2012, 17:25

"Primera radi, standardna Sklasa teži oko 2.500 kilograma, dok Sklasa gard teži čak 4,5 tone!"

Najteza S klasa je teska oko 2200 kg.

Autor hh 12 Nov 2012, 17:41

hh
S600 i S65 su negde oko 2350 i 2500kg. Tako su pisali na testovima.

Autor Sony 12 Nov 2012, 18:06

Najtezi je S65 AMG L - 2175 kg

Autor RS 12 Nov 2012, 18:55

Zaboravih da pitam gde su im nestale nalepnice sa soferke?!

Autor RS 12 Nov 2012, 19:02

ауто,
Одличан чланак, али бих вас молио да исправите гомилу граматичких грешака.

Autor Цвеле 12 Nov 2012, 19:14

@ Цвеле, hvala ali članak je preuzet sa Politikinog sajta, a u međuvremenu su greške u tekstu ispravljene.

Autor auto 12 Nov 2012, 19:45

Je li ova S klasa nasega preCednika b7 ili b8 ?

Autor NemanjaBB 12 Nov 2012, 20:11

Sony 12 Nov 2012, 18:06

E moj Sony pa nije tenk u pitanju! Dao ti je RS odgovor.

Autor hh 12 Nov 2012, 21:24

@PITBULL
Posto sam bas ovu ovakvu kolonu gledao vise puta mogu reci i sta ima u koloni za nasim predsednikom posto sam bas gledao sta sve ide...S klasa,za njom dve E klase,pa tri Audija A6 i dve skode superB.Tako bese valjda...
''Ovaj automobil je sertifikovan od strane zvaničnog nemačkog tela za balističko testiranje u Minhenu. A8 L Security nudi balističku zaštitu klase VR7 (test sproveden po BRV 2009 normativima), a zahvaljujući izuzetno oklopljenoj karoseriji, u pojedinim segmentima nudi zašitu klase VR9 i VR10.''
Moze da pravi i 100 godina,bolji se pojavljuju.
I Nokia nekada bese najbolja sa telefonima,sada ne moze da pridje raznima ;)
Sve to i sam znas ;)

Autor dusan 12 Nov 2012, 21:24

Tadić se danas najčešće vozi u crnom blinda BMW-u sedmici L (E38), nekada i u crnom "ML"-u i obavezno sa pratnjom od dve crne E-klase 350 4-matic.
Često ih srećem, inače pomenuta sedmica izgleda prilično "potrošeno".

Autor Đenka 12 Nov 2012, 22:37

Odakle da krenem...

1. Koji je to kalibar ili oružje "magnum"?

2. Već pomenute težine S klase?

3. "Od takozvanih B2 do B8" - Nisu to nikakvi takozvani, već zvanični, standardizovani nivoi zaštite!

4. Snajperski metak???????

Čak je i nekada velika i poštovana Politika spala na nivo žute štampe.

Autor Dejan 13 Nov 2012, 00:06

@Dusan
Zamolio bih te da pogledas kada je Mercedes S Guard bila udarna vijest:
http://www.google.ba/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&sqi=2&ved=0CEEQFjAG&url=http%3A%2F%2Fwww.motorauthority.com%2Fnews%2F1028801_mercedes-benz-s600-guard-hits-the-roads&ei=2omhUO6OE4j24QSN-4GQAQ&usg=AFQjCNF0m1SJJMRCi-qwUpXEu3Zkh28Weg&sig2=tvRaLeRthrWpsd36i0n1jg

Da se ne mucis: Oct 16, 2006

A A8
http://www.zercustoms.com/news/Audi-A8L-Security.html

15 Feb 2011

Samo cu reci W222 :)

Autor hh 13 Nov 2012, 00:47

Брат од ујака је купио половни 525д блинду из шведске амбасаде. Највећа мрцина која постоји на точковима. :) Мислим да је Б6 заштита била. Возио би је вероватно још али је несносно много трошила. Иначе ко се није возио у блинди требао би да проба....занимљив осећај! :)

Autor Гагиба 13 Nov 2012, 01:44

Gagiba
Ja sam se vozio u A8 4.2 quattro blindi.
Kad se ono muci i jedva staje, mogu da mislim kako se taj muci.
Nije sigurno B6-B7 taj, jer uvek idu jaci motori, ne moze da povuce taj. ;)
Taj je mogao da ima eventualno B3-B4...
Vrata teska ko tuc bese, debela stakla, imao razglas, policijsku sirenu, sistem za zastitu od hemijskog oruzja itd...
Osecaj je stvarno drugaciji nego u obicnom A8.
Kao da se vozis u tvrdjavi...
Samo sto tesko staje, barem ovaj A8...
Do duse, ovaj ga je drugar vozio kao da nije blinda. :) Osecaj u njemu je kao da je 2,5 plafon 3.0 benzin.
Toliko danak uzima tezina...
I svi imaju fabricke felne ( osnovnih dimenzija ).
To je pravilo, pored toga sto najjace blinde idu uz samo najjacu motorizaciju. Tako da taj 525d nikako nije mogao da bude B6-B7.
Ne bi mogao da ga pokrene. Mislim mogao bi, ali bi bio sporiji od Isette. :) Motor bi "plakao", a auto ni se jedva kretao.

Autor PITBULL 13 Nov 2012, 13:30

ПИТ
Биће да је мањи био тај степен заштите ал то је тај рад. Врата масивна, стакла дебела, креће, стаје и троши ко тенк! Сад нешто размишљам мож бити да је био и 530 ал није ни битно. Тамна стакла, пуна опрема, прави за кримосе, ту негде у Бг је завршио... ;)))

Autor Гагиба 13 Nov 2012, 15:27