
Gradonačelnik Pariza Bertrand Delanoe ovih dana je predstavio predlog po kome bi se, zbog ekoloških razloga, zabranila vožnja gradskim ulicama svim automobilima starijim od 17 godina.
Ovaj, gotovo nečuven predlog socijalističkog gradonačelnika Pariza, odjeknuo je u francuskim, ali i evropskim medijima poput prave bombe. Delanoeov plan obuhvata kudikamo više od samog Pariza, s obzirom da se radi o delu unutar autoputa A86, polurano zvanog Super-périphérique.
Tzv. "veliki" périphérique dostiže udaljenost od centra Pariza (Notre Dame) između 8 i 16 km i povezuje mesta kao što su Reims, Amiens, Rouen i Le Mans pa praktično obuhvata celokupnu 10-milionsku populaciju ovog grada i njegove okoline.
Prema ovom predlogu, unutar autoputa A86 neće biti zabranjen ulazak samo putničkim automobilima starijim od 17 godina, već i autobusima i kamionima starijim od 18 godina. Za motocikle, ograničenje je još rigoroznije i obuhvata godinu proizvodnje 2004. kao granicu.
Bertrand Delanoe je, predstavljajući ovaj, slobodno možemo reći suludi predlog, objasnio da je cilj redukcija štetnih emisija. Takođe, stranka kojoj pripada Delanoe je predvidela program "pomoći" onima koji imaju vozila starija od 17 godina, u smislu zamene za novije automobile...
Plan, koji bi trebalo da bude pokrenut u septembru 2014. zauvek bi sa ulica Pariza uklonio hiljade automobila, učinivši tako grad "ostrvom bogatih", prenosi Le Parisien. Ujedno je i očigledno da je gradonačelnik Pariza odlično povezan sa autoindustrijom, jer u gradu od preko 10 miliona stanovnika prodaja automobila zaista nije mali biznis.
Na kraju, na udaru Delanoea neće se naći samo siromašni jer
je Pariz prepun skupih, raritetnih oldtajmera čiji će se vlasnici poprilično
teško odreći svojih nedeljnih vožnji.
Izvor: Autonet.hr
U Srbiji bi se daleko bolje i zdravije disalo kada bi se SVA vozila na tehnickom zaista ekoloski testirala. Ovako, 'umire' se od cadji, 'dima' i 'smrada' raznih gradskih autobusa kamiona, pa i vozila.
Neki dan zamalo ne povratih vozeci se iza jedne stare 123-ojke 'dvestaca', a ne bih bas tako umreti pored niza drugih, lepsih i zdravijih nacina, pa bi mozda 'posle' neki moj 'deo' mozda i bio od pomoci nekome...
Dakle, ne treba u Srbiji novi propis ( kao u Parizu ), vec samo da se postuju oni koji su preziveli cuvenu Dinkicevu secu propisa ...
Da se primeni na Bgd. "kalirao" bi saobraćaj za 70%, što i nije loše!
Ako sam dobro kapiro npr. neki bogataš ima Miuru,250 GTO i takve eskluzivne,skupe i rijetke aute i on ih ne bi mogao voziti jer imaju više od 17 god?
@Nepoznata osoba,
Upravo to. Na americkom autoblogu su u ceo tekst uvukli i galeriju Spaceka, aludirajuci na to da ovakve spomenike automobilizma na tockovima vise necemo moci da vidjamo na ulicama Pariza.
Ja bi se iskreno razocarao kada bi posetio Pariz a da ne vidim ni jednu Ajkulu, Citroen SM, Peugeot 504 ili slican klasik autentican za tu zemlju.
Jos jedan zakon koji nece dobiti vecinu u parlamentu.
Ovo je samo predlog, kako pise, dok dodje do parlamenta izmenice ga i verovatno ce staviti granicu za oldtajmere (u godistu). Provaljen je da kumuje sa autoindustrijom, i mislim da od ovoga nema nista da bude...