
Automobilsko tržište za plug-in električna vozila (PEV) ozbiljno je otvoreno 2010. godine. Modeli Nissan Leaf i Chevrolet Volt borili su se za lidersku poziciju, dok je model Tesla Roadster ciljao najvišu poziciju na novom tržištu.
Od tada, nekoliko proizvođača pokrenulo je nove PEV modele. Širom sveta,
plug-in tržišta će po rezultatima kompanije Pike Research, porasti sa 137.950
prodatih PEV vozila u 2012. godini na 1,75 milion komada u 2019. godini. PEV
modeli planirani za sledeću godinu sve su konkurentniji, a jihovi
proizvođači bi trebalo pažljivo da biraju svoje strategije za plasiranje vozila
na tržištu.
Prema novom Pike Pulse izveštaju pod naslovom "Pike Pulse Report: Plug-in
Electric Vehicles", kompanije Renault i Chevrolet trenutno su vodeće
zahvaljujući visokom tržišnom rejtingu u vezi strategije i proizvodnje. Pored
Chevroleta i Renaulta, japanski proizvođači automobila Toyota i Nissan takođe
su jaki kandidati za buduće lidere u PEV segmentu, zaključuje ova studija.
Šesnaest proizvođača vozila koji su proučavani u Pike istraživanju,
pokrenuli su ili će pokrenuti nove PEV modele u toku godine, a to uključuje
proizvođače komercijalnih automobila kao i nove proizvođače gde spadaju Fisker
i Tesla. U izveštaju je rangirano 16. kompanija na osnovu 12. kriterijuma
vezanih za strategije i proizvodnju, uključujući viziju, marketinšku strategiju,
proizvodnu strategiju i mapu poslovnog puta, geografski uticaj, tržišni udeo,
prodaju i marketing, performanse proizvoda, kvalitet proizvoda i njegovu
pouzdanost, cene, portfolio proizvoda i izdržljivost proizvoda.
"Pravovremeno pokrenuto tržište PEV vozila, u velikoj meri podstaknuto je
nižim operativnim troškovima i željom za nultom emisijom izduvnih gasova u
vožnji. Ova dva ključna faktora ne dokazuju da je sve bilo efikasno kao što se
očekivalo, zato jer PEV vozila i dalje čine samo mali deo na ukupnom svetskom
tržištu automobila. Za sve PEV proizvođače uključene u ovaj Pike Pulse
izveštaj, troškovi proizvodnje ostaju ogromna prepreka za veću proizvodnju, a
priču o uspehu imaće oni proizvođači koji su iskoristili nova tehnološka
dostignuća za postizanje niže cene svojih vozila.", izjavio je viši naučni
analitičar Dave Hurst.
Pikeovi analitičari su u svom izveštaju objavili da model Chevrolet Volt poseduje uspešna tehnološka rešenja i da kompanija planira proizvodnju mešavine električnih vozila na baterije i plug-in hibridnih vozila u predstojećim godinama.

U međuvremenu, Renault je uspešno lansirao nekoliko ZE brendiranih vozila, uključujući modele Fluence, Twizy i Kangoo, dokazujući da čak i sa avangardno dizajniranim vozilom poput modela Twizy, on ima sposobnost da proizvede jedinstvena PEV vozila i da ih uspešno prodaje na tržištu.
U grupisanju potencijalnih uspešnih kandidata, Ford Motor Company, Toyota i Nissan bore se da uđu na buduće liderske pozicije, stoji u Pike Pulse izveštaju. Kompanije Toyota i Nissan (trenutni lider u prodaji električnih vozila na baterije), ograničene su svojim suženim proizvodnim programima, takođe se navodi u ovom izveštaju. Sa druge strane, iako Ford još uvek nije u potpunosti sproveo u delo svoje dobro zamišljene planove, ova kompanija je spremna za ubrzani rast sa širokim portfoliom PEV vozila i fleksibilnom proizvodnjom.
Izvor: Netauto.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Renault / Chevrolet