home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA GALERIJA

Kako piše agencija Beta, sa srpskog tržišta će od naredne godine nestati goriva koja ne zadovoljavaju evropske standarde. Točićemo derivate "evro" 5 kvaliteta.

Članice Udruženja naftnih kompanija Srbije (UNKS) spremno dočekuju 1. januar 2013. kada će sa srpskog tržišta nestati goriva koja ne zadovoljavaju evropske standarde, saopšteno je iz tog udruženja.

U skladu s propisima koji od naredne godine dozvoljavaju samo prodaju derivata "evro" 5 kvaliteta kompanije članice UNKS će ponudu goriva u Srbiji usaglasiti s ponudom koja je na raspolaganju vozačima širom Evrope.

U tom udruženju su naftne kompanije EKO Srbija, OMV Srbija, Intermol, JP Transnafta, Petrobart, Naftahem (Naftachem), Ina, Standard gas, Lukoil Srbija i Spid (Speed).

Te kompanije će, navodi se, vozačima u Srbiji osim ekološki prihvatljivih goriva s izuzetno restriktivnim količinama aromata i sumpora, kao što su "evrodizel", benzin "evropremijum BMB 95" i "autogas", veoma brzo ponuditi i više vrsta visokooktanskog i aditiviranog, odnosno goriva poboljšanog kvaliteta.

Izvor: Beta.rs / Mondo.rs



čitanja : 1348



Komentari

A dosad su nam satirali motore i novcanike sa djubretom od 89-91 oktana.

Autor Pedja 01 Dec 2012, 21:46

Oktani više manje, kako za koji motor. Ali sumpor nas je uništio. Za dizel se zna, ali podatak da BMB benzin trenutno ima 40 puta više sumpora od evropskih standarda Euro 5, zaustavlja dah.
ne 400% nego 40 puta!!!

Autor markoni 01 Dec 2012, 22:07

Oktani su prevedno toplotna moc. Sto manje oktana to veca potrosnja. A o azotu i sumporu i njihovom procentu necu ni da govorim. Dobro ne radimo generalne na svakih 50k km.

Autor Pedja 01 Dec 2012, 22:13

Gorivo, putevi, prasina itd. Uslovi za voznju i odrzavanje automobila su nam zaista posebni...

Autor Duka 01 Dec 2012, 22:20

@Pedja
Nije tačno. Oktani nisu toplotna moć u direktnom značenju.
Većina motora je konstruisana za 92 oktana a višak im ne znači ama baš ništa. Nedostatak oktana je jasno vidi u samopaljenju - detoniranju (narod kaže čuju se ventili ali nije to taj "fenomen"), što dovodi do manje snage motora i mogućih havarija.

Autor markoni 01 Dec 2012, 22:41

Pa ja sam rekao prevedeno. Ne bukvalno. Nisam znao da moram da budem hiruski precizan. To je moj smer i to jako dobro znam sa fakulteta. A da ne znace zasto mi sa onim od 98 oktana manje trosio auto nego sa onih nasih 91.

Autor Pedja 01 Dec 2012, 22:47

Zato što ti je autu ( ne znam koji) trebalo verovatno 92-95 oktana i za toliko je pomogla 98ca.
Pošto si potreban "smer" završio da oktanska vrednost goriva za jedan motor zavisi u prvom redu od stepena kompresije, konstrukcije i oblika komore za sagorevanje.

Autor markoni 01 Dec 2012, 22:57

Nisam hteo da seciram materiju da ne bi ljudima bilo smorno. Ali indirektna veza postoji, pa je odgovaralo za komentar.
A da. Primetio sam da od zadnje dve kupovine jeftinijeg mb95 moj auto trosi minimum 0,7 litara manje u odnosu na gorivi iz stare rafinerije tj. postrojenja. Ne znam da li su oktani ili bolji hemijski sastav goriva, auto mi trosi skoro litar manje nego do pre 15 dana.

Autor Pedja 02 Dec 2012, 00:50

Zašto ovi nesretnici komplikuju čak i nazive benzina: "evropremijum BMB 95", zar ne može da se zove recimo "super 95", ili onomad što beše "prva A super savezna liga"

Autor super dojaja euro giga eko 95 02 Dec 2012, 15:21