
Kako prenosi Tanjug, uvoznici automobila u Srbiji su u teškoj situaciji i trenutno ne postoji ekonomska opravdanost za održavanje međunarodnog Sajma automobila u Beogradu u martu 2013. godine. To je za Tanjug izjavio predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović.
„Mi vrlo dobro znamo da je to međunarodna manifestacija od velikog značaja za našu zemlju i ne bi voleli da se ona ne održi”, rekao je Petrović, koji je upozorio da bi u tom slučaju mogla da bude izgubljena licenca za održavanje sajma.
Petrović je izrazio žaljenje što „uvoznici nemaju pomoć zakonodavca, niti institucija zaduženih za uvoznike i prepušteni su sami sebi, a takse se uvode kako nekom treba i bez konsultacije”.
Petrović je napomenuo da uvoznici godinama unazad uplaćuju stotine miliona evra u budžet na osnovu raznih taksi, doprinosa i poreza i da bi država sa njima morala više da komunicira.
„Mi smo pokušali sve, da pregovaramo sa sajmom i oni su bili veoma korektni sa najboljom mogućom ponudom koju mogu da nam daju. Ta ponuda je nažalost identična kao pre dve godine, kada je održan poslednji međunarodni sajam automobila”, rekao je predsednik Asocijacije.
Petrović je istakao da se može desiti da ukoliko sajam u 2013. ne bude održan, Beograd više nikada nema međunarodni Sajam automobila i da se preseli negde u okruženje, a domaće tržište automobila postane nebitno.Beograd ima, prema Petroviću, najbolji termin za održavanje međunarodnog salona automobila, u poslednjoj sedmici marta i početkom aprila, što je odmah posle ženevskog Salona automobila na kome se predstavljaju novi modeli.
Premijerno predstavljeni automobili se iz Ženeve sele u Beograd i zato je Sajam u glavnom gradu Srbije važan svim svetskim proizvođačima automobila, napomenuo je Petrović.
Prodaja novih automobila u Srbiji je, prema Petroviću, u 2012. pala za oko 30 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Autor: Tanjug.rs
Foto: Autoblog.rs
Ako je država dozvolila da ostanemo bez privrede, što ne bi dozvolila da ostanemo i bez sajma automobila...
Mi smo vec nebitno trziste, imamo 4x vise stanovnika od Slovenije, a kupujemo skoro 3x manje novih automobila godisnje. To je direktna slika nase ekonomske situacije, i lepo se vidi koliko smo u stvari siromasni. Jedno veliko hvala nasim ekspertima iz Ministarstva finansija, zato sto su od nas napravili lidera u regionu.
Ajde bre uvoznici kada ste šljapali godinama (naročito pod sankcijama) sve je bilo ok?!?
I treba da izgubimo "OICA" licencu, nismo je vredni...
ono sto ovaj Lošmi hoce da kaze izmedju redova, jeste da troskove sajma treba da podele drzava i uvoznici. ako drzava vec subvencionise Exit, onda bi trebalo i ovu medjunarodnu manifestaciju... a treba da joj se pridruzi i grad koji je sprcao stotine miliona u saobracajnu infrastrukturu.... i naravnop sajam ne moze da prodaje prostor po ceni od pre dve godine!
Svasta, zar ne mogu da izfinansiraju sajam od zakupa izlozbenog prostora, ulaznica i naplate parking mesta? Kako se isplatio Nisu, N.Sadu idr.
bitno da imamo sajam namestaja i knjiga, cemu uopste sajam vozila sluzi
Očigledno je šta se dešava..
Nikome se ne isplati da se održi sajam..
Uvoznici ne vide razlog pošto kupaca ima koliko i interesenata za odlazak u svemir..
Sajam taman ima nedelju više odmora tokom godina(ne žele da daju džabaluk prostor)..
To što ima ljudi koji od malena jedva čekaju sajam automobila, nikom ništa.. Kapitalizam ljudi.. Nema interesa, nema zarade = nema sajma.. Nekada bi samo naredili, pa bi i sami uvoznici pomislili da nisu u pravu..