
Ideja vodilja u procesu stvaranja GT86 u Toyoti bila je napraviti automobil posvećen istinskoj strasti za vožnjom. Ta je ideja zaslužna za svetsku slavu sportskog automobila, a sada i prestižnu titulu Auto Godine 2012. koju mu dodeljuje magazin Top Gear.
Pobeda je bila čista, GT86 je oduševio Top Gear, odabrao ga je Jeremy Clarkson kao Lični Automobil Godine, a uz to je osvojio i titulu “Top Gear Coupe Godine”.
U osvajanju naslova GT86 potvrdio je svoj status jednog od najuzbudljivijih novih modela 2012. Pored toga je i cenovno pristupačan mnogim vozačima, pa od trenutka promocije GT86, pravo zadovoljstvo u vožnji nije rezervisano za egzotične superautomobile dostupne samo ultra-bogatima.
Charlie Turner, urednik Top Geara, je rekao: “Ovo je fantastično postignuće, automobil koji je osvojio nagradu Top Gear priznat je kao zaista izvanredno vozilo. Samo izvanredni osvajaju Top Gear nagradu, a ove godine GT86 se pokazao kao vozilo koje se izdiže iznad ostalih.”
Osvojena nagrada za GT86 sledi nakon uspeha u takmičenju Speed Week, objavljenom u avgustovskom izdanju, na kojem je postao ukupni pobednik u žestokoj konkurenciji egzotičnih mašina kao što su McLaren MP4-12C, Porsche 911 Carrera S i Lotus Exige S.
Urednik Oliver Brak je tada izjavio kako je, iako sporiji, GT86 puno zabavniji i ugodniji za vožnju od svojih bržih suparnika: "Ubrzanje je zabavno, ali buka je jaka kao udarac nogom u leđa, a ja bih radije potrošio 30 sekundi na ceđenje GT86 do željene brzine, nego da me u tri sekunde premlati McLaren. U GT86 imate više vremena za uživanje i osećate se kao deo procesa ... ".
U istom izveštaju Top Gear autor Sam Filip dodao je: “Za vožnju koja uzbuđuje, ovo je moja vrsta automobila i performansi. Dobro upravljanje, lepe i čiste promene brzina, živahan motor. Možete da osetite granice, pomerate ga uokolo, bez straha da će vas nehotice potopiti u jezero ... "
GT86 postaje druga Toyota koja je osvojila Top Gear glavnu nagradu; 2005 godine Toyota Aygo podelila je nagradu “Car of the Year” sa Bugatti Veyron.
PR Toyota Srbija
Hajde neka neko objasni u čemu je ovaj auto bolji od Scirocco-a 2,0 TSI?
Sta je bolje zavisi od kriterijuma koje postavis. Njima je zabavniji za voznju jer je RWD i baca zadni kraj, pa mozes da se igras s njim. Imas testove TOPGEAR-a gde pokazuju kako "dupe" bezi pri veoma malim brzinama (ESP OFF) u krivini i daje vam osecaj da je auto mnogo snazniji nego sto to realno jeste. Takodje navode i specifican zvuk koji je karakteristican za mnogo jace automobile. Scirocco je auto za svakodnevnu upotrebu i trkanje od semafora do semafora a ova toyota vise za izivljavanje po stazi...moje misljenje.
A gde mi ovde imamo stazu da bi bilo relevantno da li je neki (realno bilo koji) auto dobar na stazi i da li ima dobro vreme na istoj?
Zato su Hot Hatch modeli sa turbo motorima poklopili ovakve modele - imaju bolju prakticnost i upotrebljivost, udobnost i performanse i vise nego dovoljne za svaki dan i prosecnog coveka i cenu... a ovo moze da bude neki od auta u nizu a u vreme krize to mu bas ne ide u prilog koliko god on bio jedinstven u klasi...
Autor RS 06 Dec 2012, 20:12
Upravo :)
@Orlo
Samo da Subaru ubaci turbo i napravi jednu STI verziju.. :)