home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Novi Fiat Panda 4x4 je osvojio svoju prvu veliku međunarodnu nagradu "Terenac Godine 2012“ koju dodeljuje žiri prestižnog magazina TopGear Awards 2012, sa 1,9 miliona čitalaca u Velikoj Britaniji, 9,2 miliona čitalaca širom sveta, 17 miliona Facebook fanova i 600 hiljada sledbenika Twitter-a.

Časopis koji je osnovan 1993. godine i povezan sa istoimenom BBC TV serijom, ima više od 25 internacionalnih izdanja u nekoliko zemalja, uključujući Kinu, Švedsku, Italiju, Bliski Istok, Novi Zeland, Maleziju, Rusiju, Portugal, Holandiju, Indoneziju i Filipine.

TopGear novinari stavili su novi Fiat Panda 4x4 ispred mnogih opremljenih - i skupljih - konkurenata, uz posebne pohvale za lakoću u vožnji, komfor i off -road karakteristike. Posebna pažnja posvećena je novom Pandinom revolucionarnom dvo-cilindričnom TwinAir Turbo motoru zapremine 0.9 litara u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim menjačem i sporim prvim stepenom prenosa  koji omogućavaju odličnu off -road vuču i fenomenalno prianjanje na padinama.   

"To je dobar off-road. Naravno, on nema fensi blokadu diferencijala, ali zato ima pametan elektronski sistem za vuču, dovoljnu visinu iznad podloge i spori prvi stepen prenosa", kaže TopGear žiri. "Vuča na terenima sa nagibom je izuzetna, delom zbog pogodnih pneumatika, a delom zbog toga što je Panda dovoljno lagana da ne postoji velika gravitaciona sila koja se suprotstavlja usponu. A tu su i drugi talenti. Dugo putovanje autoputem neće vas namučiti ako se odlučite za TwinAir verziju sa šestostepenim menjačem. Automobile je tako kompaktan, da će sa lakoćom da se provlači između drveća i stenovitih prepreka i pobedi odrasle i razvikane Off-Roade". 

Fiat Panda 4x4 je jedini 4WD model u A segmentu. Naslednik je bestselera koji se prvi put pojavio pre 29 godina i postao poznat kao najmanji i najzanimljiviji "eksplorer" u svojoj klasi. Danas je nova Panda sa pogonom na sva četiri točka jedan pravi Majstor-svih-zanata, koji se sa podjednakom lakoćom nosi sa planinskim kozjim stazama i gradskom džunglom. Pored standardne opreme koja je u stanju da zadovolji najzahtevnije kupce, sa tehničke tačke gledišta nova Panda 4x4 je sebe nadmašio još jednom i dokazao svoju zadivljujuću sposobnost da se takmiči sa off-road automobilima mnogo veće veličine (i mnogo više cene).

Dizajnirana za najzahtevnije vozače koji vole avanturu i život u prirodi, nova Panda 4x4 ima vuču sa "Uvek spremnim momentom" koja se uključuje automatski kada je potrebno da se lakoćom pozabavi bilo kojom situacijom. Panda 4x4 ima ESC sistem (Elektronsku kontrolu stabilnosti) sa ELD (Elektronska blokada diferencijala) kao standardne funkcije. Ovaj sistem obezbeđuje dodatnu pomoć u toku vožnje i polaska vozila na klizavom terenu.

Panda 4x4 nudi i svu dinamiku i komfor koji vam je potreban da uspešno provedete kraju duga i izazovna putovanja, zahvaljujući pre svega revidiranom vešanju – prednje nazavisno MacPherson i zadnje sa torzionom gredom – kao i šestostepenom prenosniku sa sporom prvom brzinom u sprezi sa TwinAir Turbo motorom, koji ističu off-road karakeristike ovog modela i omogućavaju optimalni polazak vozila iz mirovanja na uzbrdici.

Konačno, da obezbedi maksimalno prijanjanje na bilo kojoj površini, novi model koristi specijalno dizajnirane pneumatike 175/65 R15 84T M + S. Novi automobil sa podjednakom lakoćom savlađuje neravne i izazovne terene, što se prepoznaje po velikodušnom klirensu - 16 centimetara za Multijet II verziju i 15 santimetara za TwinAir Turbo verziju - i odličnim tipičnim off-road uglovima : 21 ° (nailazak), 36 ° (izlazak) i 20 ° (klirens prepreke).

Fiat Panda 4x4 je dostupan sa opcijama izbora između dva motora, oba opremljena sistemom Start & Stop: novim TwinAir Turbo 0.9 litara sa 85 KS i 1,3 Multijet II dizel motorom sa 75 KS. Motor TwinAir Turbo razvija 40 % više obrtnog momenta u odnosu na 1,2 Fire motor prethodne generacije. To, u kombinaciji sa posebnim šestostepenim menjačem sa sporim prvim stepenom prenosa, omogućava mnogo bolji polazak vozila na uzbrdici, viši kvalitet pokretanja motora, veću fleksibilnost i “pick-up”. Slično poboljšanje evidentno je i na Multijet II motoru, gde je obrtni moment povećan za 30 %.

Automobil je bogato opremeljen standardnom opremom koja sadrži: ESC sistem sa ELD, manuelni klima uređaj, CD/MP3 radio, 15" brunirane aluminijumske felne, 175/65 R15 M + S pneumatike, spoljašnje retrovizore sa grejačima, centralno zaključavanje vrata sa daljinskim upravljačem i naslone za glavu na zadnjim sedištima. Opcionalna oprema i pribor uključuju inovativni sistem "City Brake Control", klizna zadnja sedišta i Blue & Me TomTom2 LIVE.

PR Fiat Automobili Srbija



čitanja : 2374



Komentari

I opet kao što sam tvrdio (ovih dana se obistinjuju sve moje tvrdnje-nažalost onih koji tvrde da nemam pojma), pa tako i ovde.
Posle Italije, Fijat najviše Pandi proda u Britaniji.
U svakom britanskom testu, Panda dobija sve moguće pohvale.
Da li VW UP! može da je skine s trona na britanskom tržištu malih gradskih automobila?

Autor Dejan L 07 Dec 2012, 11:44

Extra automobilcic.

Autor Bati 07 Dec 2012, 12:49

Necu opet da hvalim Fiat, ali to sto je proglasen za ‘SUV Auto godine 2012’ od strane magazina TopGear mnogo govori, jer je Britansko trziste jedno od najzahtevnijih u Evropi.
Koliko je ta mala Pandica simpatican auto, toliko je Doblo ogavan, kao da su se dizajneri zaj..avali sa njim :)

Autor Alfista 07 Dec 2012, 14:54

Dobra pandica, prosli model 4X4 nema gde ne moze da stigne, dok god je sneg ne izdigne da tockovi ostanu bez kontakta sa podlogom - nema zaglavljivanja. Ali je neverovatno neudobna, donji deo prednjih sedista ostavla utisak kao da je rec o klupi u parku.

Autor Damko 07 Dec 2012, 15:52

još kad bi izbacili abarth pandu...

Autor vts 07 Dec 2012, 16:23

@ Alfista
Imam malo glupo objašnjenje, ali evo pokušaću!
USB 3.0, USB 2.0, mini USB ulaz(i-phone, nokia), micro USB ulaz(Andorid).
Isto tako imaš SUV, mini SUV i mikro SUV. Panda je micro SUV!
Mada imaš i onu SAV kategoriju.

Autor Dejan L 07 Dec 2012, 18:21

Pre 30-ak godina panda 4X4 nije imala ni srednji diferencijal, već kruto spojen razvodnik pogona ...
Danas je već nešto drugo, skoro kao SX4 ...
Ali, ne dopada mi se ovakav PR tekst, pun gluposti, kao "Vuča na terenima sa nagibom je izuzetna ... delom zbog toga što je Panda dovoljno lagana da ne postoji velika gravitaciona sila koja se suprotstavlja usponu"
Bravo za fiziku... Kao da su napisali da masa vozila utiče na ležanje u krivini ( a da krivina nema "nagib" )...
A u oba slučaja masa je neutralna

Autor Moron 07 Dec 2012, 22:39