
Pre tačno 15 godina predstavljena je Toyota Prius pod sloganom ‘’Tačno na vreme za 21. vek’’. Deceniju i po kasnije, najpopularniji svetski hibrid, ne samo da je još “Ispred svog vremena”, nego iz dana u dan niže uspehe na svetskom tržišu, sa više od 3 miliona prodatih automobila.
Suočavajući se s promenama u okolini, u pogledu kvaliteta vazduha, klimatskih promena, te ponude i potražnje energije, ideja o alternativnoj liniji vozila počela se formirati šezdesetih godina prošlog veka u Toyoti. Međutim, devedesete su bile ključne za istraživanje tehnološkog razvoja, koji Toyota uspešno unapređuje do danas.
S G21 projektom, koji je započeo 1994. godine, Toyota je planirala stvaranje “zelenog” vozila za 21. vek, a koje će istovremeno osigurati užitak u vožnji kakav pruža konvencionalno vozilo. Tri godine kasnije, lansiranje prve generacije Priusa označilo je početak moderne revolucije u elektrifikaciji u automobilskoj industriji.
Tada je predstavljanje Priusa iznenadilo mnoge, ali i izazvalo skeptične komentare. Međutim, inženjeri i lideri Toyote ostali su predani svojoj ideji i danas, treća generacija Priusa predstavlja najprodavaniji hibridni model na globalnom nivou.
Od lansiranja do danas, više od 3 miliona ljudi je kupilo Prius modele, a gotovo 5 miliona full hybrid vozila. Prodaja Toyota i Lexus hibrida samo ove godine premašila je 1,2 miliona. Svako od ovih vozila ima nešto zajedničko s originalnim Priusom – full hybrid liniju.
U Evropi se Toyota Prius nametnuo kao vodeći model kada je reč o dugoročnoj pouzdanosti i kvalitetu vozila i u TÜV izveštaju za 2013. godinu, s najmanjom stopom kvarova za kategoriju vozila starosti od četiri do pet godina. Kontinuirani uspeh Toyota Priusa u TÜV izveštaju potvrđuje dugoročnu pouzdanost koja traje ceo život i sveukupan kvalitet vozila Toyotine full hibrid tehnologije, koja nastavlja da se primenjuje i na drugim ključnim modelima.
U ponudi su sada hibridi u svim segmentima – od segmenta B i Yaris hibrida, segmenta C s potpuno novim Auris hibridom, do Prius porodice i celokupne Lexus linije, čime se Toyota svrstala u sam vrh autoindustrije kad je reč o vozilima s najnižom emisijom CO2 među svim proizvođačima. Time je četiri godine pre ostvarila zacrtani cilj.
Stopa prodaje hibrida nastavlja da raste. Sa 21 hibridnim modelom, koji će biti lansirani do 2015. godine, uključujući i vozilo na gorive ćelije, Toyota se kreće brže nego ikada.
Izvor: Muskiportal.com / PR Toyota