
Novinari stručne francuske publikacije L'Automobile Magazine, u ovogodišnjem izboru su Daciji dodelili nagradu za strategiju. Godišnji izbor francuskog lista donosi nagrade u brojnim kategorijama, a u obzir se uzimaju značajni događaji, kao što su lansiranje novog modela, inovacije i slično.
Dacia je nagradu za strategiju, prema mišljenju stručnog žirija, dobila zbog
izražene dinamike razvoja i svojevrsne ofanzive modela. To se pre svega odnosi
na predstavljanje nekoliko novih modela, koji nastavljaju priču o pouzdanim i cenovno
prihvatljivim automobilima, a nude odličnu vrednost za uloženi novac.
Naime, Dacia je u ovoj godini predstavila čak šest novih modela i to Lodgy,
zatim Dokker i Dokker Van, kao i novu generaciju modela Logan, Sandero i
Sandero Stepway.
Dacia je od 2004. godine do sada značajno rasla i postala prepoznatljiv automobilski brend, koji je izmenio moderno poimanje automobila.
PR Dacia
Da su u Fiatu inteligentni, kao što nisu, Zastava bi i dalje pravila pristupačne automobile, nešto nalik Dačiji ili bolje od nje.
@ Predrag
Da su nasi drzavnici bili pametni, pa da su novac koji dugujemo Fijatu ulozili u razvoj konkurenta Sanderu, za 5 godina bi Zastava dostigla ono sto je Dacija danas. Ovako, nista nije uradjeno. Dugovi, ljudi ostali bez posla... Cista propast.
@ Auto union
Jel moguće da se neko slaže sa mnom po ovom pitanju?
;)
Samo saberite koliko je drzava dala FIATu para i zemljista. Mi za 20 god necemo povratiti te pare od poreza, pogotovo ne sa prodajom onog 'jeftinog' gradskog autica. Nisam pesimista, samo sam realan.
NemanjaBB
Za taj isti novac mogla su da se unaprede dva postojeća modela do neprepoznavanja, a možda i da se uvede treći (mada za tim nije bilo potrebe).
Znajuci nas mentalitet, vise od polovine tih para bi otislo u necije dzepove, pa bismo na kraju zavrsili sa Yugom koji ima novu saru na sedistima i nalepljena kineska led svetla na branike i zvao bi se Yugo II. :)
Zato nemojte mastati sta bi bilo i kako bi bilo, jer malo ko moze da postigne ono sto je Renalut postigao sa danasnjom Dacia-om.
@ Vlada
Zastavini modeli su bili mnogo bolja polazna osnova od onih od kojih je Reno krenuo da gradi Dačijin imidž. Čuj Super Nova i ona druga nakaza kojoj ne znam ni ime, derivat Renoa 12 :)
Ni Škoda nije imala bolju ponudu kada je preuzeo VW. Tada su imali samo Favorit od kojeg je nastala Felicia. Od nečega mora da se počne ;)
Pre par godina sam pročitao podatak da je za "lansiranje" Sandera 1 na tržište ukupno potrošeno 65 miliona €. Koliko je samo država ulupala u FAS i oko njega...
@Vlada
Da je bar neki auto iz ranga Grande Punto i Linea, nego ovo za koje je akcenat zapadno trziste. Pretenciozno.
Srbija je toliko ulozila u 500L, tragikomicno.
I da, Dacia je ostala Dacia, a Zastava je ugasena.
@Predrag
Trebali da 'okrenu' sefa VW-a.
Kakav grdan Fiat,samo sto ko zna kakve malverzacije napravili sa onim u dzempercicu,nemci tesko da bi pristali na predloge nasih politicara.
Kao britanci sto hteli da otvore fabriku za pravljenje onih nocnih kamera za vojsku(ne znam kako se zovu),Sutanovac trazio mito ljudi se okrenuli i otisli i sada su u susednoj lijepoj njihovoj.Vojska im dobila za DZ te kamere,ljudi zaposljeni itd,itd...
@dusan
Sve si u pravu. Zato "lijepa" treba sledeće godine da uđe u EU, hapse bivše premijere... a "mi" finansiramo Fiat, uništavamo sopstvenu privredu i tonemo sve dublje. Još godinu dana i u ovoj zemlji neće postojati nijedana ozbiljna fabrika.
Svašta se ovde komentariše! Da je Jugo bolji od Dacije! Haha.
Jugo će ostati nanjgori auto u istoriji Evrope, mada je Florida bila i gora ali nije zaživela u proizvodnji, pa se ne računa. Jugo i Florida su jedina kupovana nova kola koja su u stvari bili polovnjaci. 40 godina tamo ništa nije inovirano a imali su institute, inžinjere. Ma lom su pravili.
Svaka čast Daciji za strategiju. Pravi auto za evropska krizna vremena. I drugi će to naučiti, ali kasno.
@markoni
Sve je u redu. Bolji je od prethodnog koji nam je ipak draži jer smo na njega navikli ;)
@Predrag
Stvarno cenim tvoje znanje, ali neki put, pogotovo po pitanju Zastave nisi realan ni malo. Prvo Fiat ne bi napravio low budget marku jer je on zapravo to sada - dno cenovnika vozila, samo bi sebi skocio u stomak to je sigurno, drugo svi ti inzenjeri kada se skupe u Zastavi ako nisu unapredjivali svoje znanje tokom godina, mogli su samo da dunu u frulu srece, od kada su napravili zadnje cudo tehnike - Floridu, mnogo toga se promenilo i unapredilo od bezebednosti do mehanike, da krenu od nule mnogo bi im trebalo, jedino bi mogli da bi preskocili vremenski jaz da kupe tudje motore, menjace, elektroniku itd a sta onda dobijes od domaceg? Nista. Zastavu je samo mogao neki od giganata auto industrije da spasi kupovinom...
Zastava je 1990god imala značajno lošiji kvaliet, nego 1970 god. A na kraju života, to se ne bi moglo ni nazvati kvalitetom, da ne kažem teže. Znači, konstantan nazadak, umesto napretka.
FIAT nas je spasio bede i krševa koje je narod morao da kupuje.
markoni
Čovvek mene proziva. Čim neko brani Renault aliance, ta je sigurno mange. E mange više gospodo nije na ovom Blogu. Zbog jedne druge prepiske palo mi je ovov na pamet, i zaissta istina.
Veliki pozdrav, Gud baj.
@Orlo
Hvala! Sve prepreke koje si naveo su mogle da se prevaziđu sa dovoljno novca. Šta dalje treba da pričam kada Zastava nije imala da izdvoji 500.000 € kako bi uradila izmene na Floridinoj karoseriji u cilju prolaska testa na bočni udar?
Reno i Fiat su u istom cenovnom rangu, tako da ako Reno ima svoj brend nižeg ranga, što ne bi Fiat mogao da ima to isto? S druge strane, Reno ipak više cenim od Fiata.
Fiat svojim dugogodišnjim potezima sebi uveliko kopa rupu, a ako ne smene džemperka odoše u zaborav. Par puta mu se posrećilo, ali u poslednje vreme samo posrće.
Za inženjere se ne brinem, dovoljno su unapredili svoje znanje da su u automobile stare preko 20 godina uspeli da ugrade nekoliko motora stranih proizvođača. Sve izmene je testirao PSA i sve su bile odobrene.
Nije bilo potrebe da kreću od nule, jer je vrlo lako moglo da se unapredi ono što su imali (nešto je prototipski već bilo urađeno).
Za vazdušne jastuke takođe nisu imali pare, iako su uradili projekat njihove ugradnje. Podsetiću te da je Yugo ipak prošao crash test koji mu je u to vreme bio dovoljan za izvoz na tržište EU. Zbog čega se to nije dogodilo, stvarno ne znam. Verovatno zbog nedostatka novca.
Što se tiče menjača, za benzinske motore su bili sasvim dobri (kada im ugrade dobre ležajeve), a DMB je razvijao Euro 5 motore, čak i u turbo varijanti.
Država samo nije stala iza svega toga jer pojedinci na taj način ne bi mogli da imaju interes, a koga briga što bi bila sačuvana mnoga radna mesta i što bi privreda opstala.
Kompletna problematika nije tako plitka kao što izgleda i nije sve bilo baš tako bezvredno kao što se čini.
Uz nekog "giganta" bi sve to bilo mnogo lakše, a ni bez njega ne bi bilo nemoguće.
@ markoni
Izvini, baš mi je žao što sam te zbunio. Zastave sam poredio sa Dačijom Super Novom i onom nakazom 1410, ako si uopšte čuo za njih. One su bile aktuelne u trenutku kada je Reno kupio Dačiju.
@Predrag
Fiatov raspon cena modela je veoma slican kao Dacijin, tako da da...
Sto se tice znanja tih inzenjera da ti kazem nesto fizika, mehanika i matematika se nije promenila od vremena njihovog skolovanja, tako da sasvim je jasno da nisu upotrebili moderne metode da izracunaju koliko im jaki trebaju nosaci za motore i koliko moraju da ojacaju karoseriju da bi nosila PSA ili Toyotin motor i menjac i da izdrzi sve sile, vibracije da se ne "otkinu" nosaci pri vecim opterecenjima kao sto sam cuo da se desavalo na Yugu 60...
Evo dacu ti jedan drugarski savet: To sto je bilo, bilo je, okrenes se ka buducnosti i sadasnjosti i ne zalis za proslim vremenima i onim sto je bilo... sta bi bilo kad bi bilo nikada necemo saznati, niti je "obican" gradjanin/pojedinac mogao da utice na sudbinu Zastave, zna se ko odlucuje o nasoj sudbini i ko trosi nas novac... ;)
@Bagzi
Hvala! I ja sam mislio na Solencu! Je li smešno poređenje nje i Juga?
@Orlo
Za raspon cena se na neki način slažem. Fiat je toliko osiromašio gamu, a Dačija je sa druge strane proširila, tako da su im cene postale uporedive.
Nisu u Zastavi baš sve radili uz pomoć štapa i kanapa, a svestan sam i da ne mogu da razuverim one koji su potpuno progutali priču serviranu za javnost i/ili nisu bili na licu mesta.
Uništenu privredu ne mogu da zaboravim, a budućnost nam je bez nje neizvesna. Nadam se da ćeš imati sreće da brzo nađeš posao, kao što je ja nemam. Bio sam pre neki dan na prvom razgovoru za posao na kojem mi je gazda jedne čuvene firme tražio da potpišem ugovor o volontiranju od 6 meseci. Čovek je uložio milione (milijarde), a radnike plaća minimalno ili ih uopšte ne plaća.
@Orlo
ja mu dao isti savet jos pre 3 godine, kao sto vidis, covek bas voli da slusa... :)))
@Predrag
cela nasa privreda je odavno unistena pa sto bi Zastava bila izuzetak?
@Mange/Markoni
srdacan pozdrav! :)
markoni
Dacia Super Nova i Solenza "lepe"? Pa lepe one.. Ali traku na oči da ne možeš da ih pogledaš više od 2 sekunde..
Ovim si uvredio i priučene dizajnera istih, jer su se oni istinski potrudili da ih napravi kao nakaze.. Ispada ovako da su neuspešni u svom poslu..
@Markoni
Nesam kompetentan ;) Ni Yuga ni Solencu nisam vozio. Ustvari Yuga jesam nekih 20 km. Sto se ove klase auta tice moj favorit je Lada Riva. Mada tu sam subjektivan. Promenio je tata 3 generacije , i do o 2000 kod nas u kuci nije postojao drugi proizvodjac ;). Eee posle dodjose zli Nemci pa sad Svedjani...
@Predrag
Naravno da ne mozes da zaboravis, ali ne mozes brigom i secanjem nista da povratis... zvucim kao neki indijanac ali realnost je takva. Oni mozda nisu baratali stapom i kanapom, ali 20+ godina tehnoloskog zaostatka, i da se tako lako uhvati korak sa svetom... cak su se i standardi promenili nekoliko puta u tom periodu, trziste na koje je mogla da plasira sada je EU, osim onih nesvrstanih, gde i oni znaju za bolje... i dalje stojim da je samo neko ime iz autoindustrije moglo da digne na noge Zastavu... evo Lada na primer, Rusija ima jacu ekonomiju u odnosu na nasu ali lakse im je bilo da je "gurnu" nekom ko ima know-how i da evo sada vrerujem da ce procvetati sa Reno-Nissanom, a ovako bi jos milion godina sklapali Rive, Nive i Samare sa novim plasticnim maskama i brzinomerima...
P.S. Gledao sam crash test i Floride i Yuga na TV-u i youtube i da ti kazem ono je maksimalno nebezbedno a gledaj sta rade hejteri i novinari sa Dacijinih 3* zamisli da nesto onako dospe na trziste...
@markoni
A,izvini...Tada su ljudi to mogli da kupe...Ovo danas sto prave narod NE MOZE da kupi!Ili su po tebi 14 somica svota koju prosecan gradjanin u Srbiji moze da izdvoji?Ako tako mislis mi onda ne zivimo u istoj Srbiji.
@ dusan
Zato kupi Daciju na kredit ili Classic.
Kakv Jugo, da se brukaš u 21 veku!
@markoni
Od kog kredita ljudi da kupuju?
Privreda nam je inace zestoko razvijena.
Necu ja to da kupujem,ja sam pricao za NAROD Srbije.
Hoces reci da se ljudi koji voze jugice brukaju?!Decko,ljudi nemaju za bolje pa koriste nesto,to skrpe odakle im 14 'iljada za novi FIAT!?14 'iljada za ono u zivotu ne bih dao,mozda bih ga na poklon prihvatio i odmah prodao da se drugi muci sa onim.I to ko uzme uzme na kredit naravno,a zasto da uzmem ono za 14 'iljada kada ima mnogooooo boljih i sigurnijih opcija za te novce i nesto malo preko?