
Prodaja naftnih derivata dizela D-2 i benzina BMB 95 biće produžena do polovine 2013, najavila je danas u Beogradu ministar energetike Zorana Mihajlović.
Imajući u vidu da bi prestanak prodaje tih derivata koji ne odgovaraju evro 5 kvalitetu, prouzrokovao nagli skok cena goriva i uzimajući u obzir potrebe snabdevača da potroše zalihe tog goriva i potrebe posebnih kategorija potrošača kojima je neophodan određeni prelazni period da svoje motore prilagode upotrebi ekološki čistijih energenata, dogovorili smo se da produžimo upotrebu dizela D-2 i benzina BMB 95 do polovine sledeće godine, precizirala je ministar Mihajlović za Tanjug.
"Gledamo da obezbedimo ulaz još nekih derivata koji mogu biti povoljni za vojna vozila, traktore i slično, s nižim procentom sumpora u odnosu na D-2", dodala je Mihajlović. Domaći dizel D2 i benzin premijum BMB od 95 oktana, koji ne odgovaraju evro 5 kvalitetu, trebalo je pre dve godine da budu povučeni sa tržišta, ali je ranije dogovoreno da bude produžena njihova proizvodnja i prodaja, dok ne bude završena modernizacija Rafinerije Pančevo, a da potom od 2013. budu povučeni sa tržišta.
Pravilnikom o tehničkim i drugim zahtevima za tečna goriva naftnog porekla, Srbija se pre dve godine opredelila za evrokvalitet goriva od 1. januara 2011, od kada je dozvoljen isključivo uvoz benzina i dizela koji odgovaraju evropskom standardu kvaliteta.
Izvor: Večernje Novosti / Tanjug
I eto! Tresla se gora rodio se miš! Svi smo počeli da razmišljamo o evropskom gorivu, kad ono "đubre" ćemo ulivati u naše aute i dalje. Žalosno a sa Rusima se bolje nije moglo ni očekivati. najbolje i lade da vrate kao obavezu za svaku porodicu.
Pa ljudi, oće li imati gde da se kupi normalno gorivo bez sumpora i sa oktanima! Koga lažu više? Zašto ne uvedu i standardno evropsko gorivo da se može kupiti?
Kad već plaćamo evropske cene goriva, logično bi bilo da dobijemo i evropski kvalitet, zar ne? Ali neko očigledno tu "kraducka" na štetu vozača...
Najbolje da nas obavezu da svi sipamo u automobile loz ulje ( naravno po evropskim cenama) pa kad se te zalihe potrose da predjemo na D2 pa posle da predjemo na euro 5 ( ako ostane neki auto u zivotu). Nego je l zna neko da l omv,avia, mol i dalje moraju da prodaju evro 5 dizel ili i oni mogu da uvoze i uvaljuju ovaj krs kao nis?
Bagzi
Možda neš verovati, ali ložak je uglavnom bolji od D-2.. Dosta vlasnika mi se hvalilo sa ložakom.. Generalno, D-2 je najgore moguće gorivo po kvalitetu.. I u starije automobile je evro-dizel manja šteta..
Dosta se tu mutilo..
@Panchev9
Za starije motore sam i ja cuo da im vise odgovara loz ulje ( cak mu na nekim pumpama dali naziv euro loz) a nije tesko da bilo sta bude bolje od naseg " krstenog" D2. Verujem da bi automobili bolje isli na jestivo ulje :)