home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Isplati li se put u Nemačku, Francusku ili Italiju radi kupovine polovnog automobila? Da li se ta avantura isplati samo onima koji se razumeju u papirologiju, propise i trikove koji spuštaju cenu automobilu?

Neretko ćete čuti kako u inostranstvu ima fantastičnih polovnjaka po neverovatno povoljnim cenama, te u jednom trenutku odlučujete da te priče lično proverite. Pretražujete inostrane sajtove i tražite vozilo po što nižoj ceni i u što boljem stanju. Isto kao i hiljade drugih kupaca.

Tražite, na primer, "citroen saxo" pošto ste čuli mnogo dobrih stvari o njemu, bez obzira na to da li je dizelaš ili benzinac. Ako je benzinac, ugradićete "plin".

Cene su stvarno niske. Za samo 400 evra našli ste jednog metalik zelenog, od 1,1 litar, sa 119.000 pređenih kilometara i električnim podizačima stakala.

Automobil deluje pristojno, poreklom je iz Italije. Ali čuli ste da su polovni automobili iz Italije lošiji od onih iz Nemačke.

Ubrzo pristiže poznanik koji vam skreće pažnju da dotični model ne ispunjava Euro 3 standard, što znači da uopšte ne može da se uveze. Nastavljate potragu, ali sada za automobilima sa većom cenom. Optimizam polako nestaje...

Šta je Euro 3 standard?

Da bi se polovan automobil uvezao u Srbiju mora da ispunjava Euro 3 standard, to jest, mora da bude proizveden u skladu s Euro 3 standardom. Nikakve prepravke ne dolaze u obzir, što znači da je nemoguće uvesti automobil iz, na primer, Amerike. Praksa, međutim, pokazuje da sve može da se uveze ukoliko ste dovoljno snalažljivi.

Kao i u mnogim drugim slučajevima, državne institucije nisu na vreme bile spremne za početak primene novih zakona, pravilnika i odredbi kada je u pitanju uvoz polovnih automobila. Danas je situacija mnogo bolja, ali ne i po džep kupaca.

Postoje modeli koji su se istovremeno prodavali sa oba standarda (Euro 2 i Euro 3) u zavisnosti od tržišta kojima su namenjeni. Na internet forumima ćete naići na neverovatnu količinu netačnih i površnih informacija, te ih uzimajte sa velikom dozom rezerve, piše sajt Polovni Aatomobili.

Sva vozila koja su prvi put registrovana u zemljama EU nakon 1. januara 2001. godine zadovoljavaju Euro 3 standard.

Pazite se, međutim, naknadno dobijenih Euro 3 sertifikata. Neko je mogao da uveze automobil iz Amerike, da ga prepravi u skladu sa Euro 3 normama i bez problema registruje u Nemačkoj. To vozilo ima potvrdu da ispunjava Euro 3 standard, ali ipak nije proizvedeno u skladu s Euro 3 standardom, što znači da zvanično ne može da se uveze u Srbiju.

Mnogo je i vozila proizvedenih i prvi put registrovanih u Nemačkoj sa Euro 2 standardom, koja su naknadnom prepravkom dobila Euro 3 sertifikat.

Za automobile u koje carinici sumnjaju nadležna je Agencija za bezbednost saobraćaja (ne više Institut za standardizaciju Srbije, tj. bivši Zavod za standardizaciju). Cena izdavanja potvrde je 6.150 dinara.

Iz koje zemlje kupiti polovan automobil

Iskusni prodavci polovnjaka kažu da su u Nemačkoj najbolje održavani i najočuvaniji automobili, ali i najskuplji, dok su italijanska vozila najjeftinija i generalno u najlošijem stanju (navodno Italijani oštro voze i ne posvećuju mnogo pažnje kvalitetnom održavanju).

Ni kvalitetom francuskih polovnjaka nisu naročito oduševljeni. To sve naravno ne mora biti tačno. Naprotiv, i u Italiji je moguće pronaći dobre polovnjake kao što i u Nemačkoj nije baš retkost da se vraća kilometraža, iako mnogi u to ne žele da veruju.

Odlučite li da svog novog ljubimca nabavite u Italiji, proći ćete jeftinije prilikom same kupovine, a platićete i manje dažbine prilikom uvoza, pošto je kataloška vrednost automobila sa Apeninskog poluostrva manja u odnosu na one iz Nemačke. Naravno, svu uštedu vrlo brzo može da "pojede" samo jedan ozbiljniji kvar.

Ne zaboravite da Nemci u proseku najviše voze, da prelaze velike kilometraže, istina uglavnom po veoma kvalitetnim autoputevima, ali i da se kod njih zimi baca mnogo soli po putevima.

Inače, automobili iz Austrije se carine po italijanskom katalogu, dok su slovenački polovnjaci po kataloškoj vrednosti najsličniji onima iz Nemačke. "Holanđani“ su na veoma dobrom glasu, kao i "belgijanci“. Automobili iz Švajcarske uglavnom su odlični, ali pošto ta zemlja nije članica EU, carina je znatno veća.

Ukoliko je reč o retkim ili specijalnim vrstama/verzijama vozila, kojih nema u katalozima, carinici mogu da pogledaju cene na inostranim internet sajtovima. U takvim slučajevima "dobro raspoloženje" carinika može da uštedi zaista mnogo novca.

Što se tiče smanjenja broja pređenih kilometara, to se radi svuda, pa i u najuređenijim zapadnim zemljama. Već smo pomenuli Nemačku koja nije izuzetak. Tamošnja policija procenjuje da čak jedna trećina polovnih automobila u ovoj zemlji ima vraćenu kilometražu, bez obzira što je zakon veoma strog po ovom pitanju.

Pazite se prevara

Ukoliko niste pažljivi i u Nemačkoj mogu lako da vas prevare, bez obzira što je reč u izuzetno uređenoj zemlji. Ukoliko prodavac predloži da on sam organizuje transport do Srbije, budite ubeđeni da je reč o mutnim radnjama, a objašnjena su zaista šarolika i uverljiva.

Na primer, prodavac je zbog posla bio prinuđen da se iz Nemačke vrati u Veliku Britaniju, svoj automobil je zbog pozicije volana morao da proda, a nema vremena za čitavu proceduru, te ga je poverio nekoj od "renomiranih“ špeditersko/transportnih kompanija.

Platio je gotovo sve prateće troškove, kao i proveru automobila kod još jedne „renomirane“ kompanije, koja garantuje za sve karakteristike automobila, uključujući legalnost, mehaničku ispravnost...

Na potencijalnom kupcu je, ukratko rečeno, samo da uplati određeni depozit ili na primer, 50 odsto cene na određeni bankovni račun, a ostatak kada primi vozilo i uveri se da je sve u redu.

Ukoliko kupac nije zadovoljan, ima pravo da vrati vozilo u roku od deset dana i to o trošku prodavca, uz povraćaj depozita. Verovali ili ne, postoji mnogo ljudi koji nasedaju na ovu priču.

Cene nisu kako ste očekivali

Mnogi se razočaraju kada shvate da je i u inostranstvu teško naći dobar automobil po niskoj ceni. Na primer, "pežo" 508 2.0 HDI iz 2011. godine, koji u Nemačkoj košta 13.500 evra (nakon vraćenog poreza), sa pređenih 40.000 km - carina i porez za njega su od 4.500 evra naviše. Treba dodati i druge prateće troškove. Ovaj model sa istim motorom i opremom nov u Srbiji košta 24.680 evra.

Tu je i "golf" V 1.9 TDI (105 KS), iz 2008. godine, takođe iz Nemačke, koji nakon povraćaja poreza košta oko 10.000 evra (ova cena je oko 1.000 evra iznad proseka, uslovno rečeno) - samo za carinu i porez treba dati od 1.700 evra naviše.

"Tojota jaris" iz 2006. ili 2007. godine, benzinac bez obzira na radnu zapreminu motora - teško je naći primerak sa cenom ispod 5.000 evra, a malo ih je i sa cenom ispod 6.000 evra.

Na konačnu cenu automobila iz uvoza utiče suviše faktora, te isplativost zavisi od slučaja do slučaja. Zato je potrebno da sami saznate čitavu proceduru za zemlju iz koje planirate da uvezete automobil, i izračunate prateće troškove i odluče isplati li im se da se upustite u tu avanturu.

Kako auto placevi dobijaju jeftinije polovnjake

Auto placevi iz Srbije od auto placeva u inostranstvu najčešće kupuju po nekoliko automobila u turi, tako da na osnovu količine i prethodne saradnje dobijaju povoljniju cenu, što je uobičajeno. Obzirom na to da je reč o vozilima kupljenim od pravnog lica, tu je i povrat poreza

Prodavci iz Srbije često kupuju na aukcijama, gde se takođe neretko kupuju vozila u "paketima" - više komada odjednom, što znači da se automatski dobija niža cena. Obični kupci ovakvim aukcijama uglavnom nemaju pristup

Uvoznici koji se tim poslom dugo bave po pravilu imaju svog špeditera koji im špediterske usluge naplaćuje znatno manje (s obzirom na obim posla), a pomažu im i u mnogim drugim pitanjima (male tajne velikih majstora: kilometraža, oštećenja, oprema, Euro 3 standard za vozila na granici...)

U priču sa gorivom, osiguranjem, vinjetama i putarinom uračunajte i mogući rizik od kvara na putu. Uvoznici stavljaju, u zavisnosti od vrste kamiona, i do osam, devet ili deset automobila na prikolicu i dovezu ih sve o istom trošku. Time se otklanja i rizik od usputnog kvara. Imajte u vidu da u inostranstvu šlep služba i servisi nisu baš jeftini, a ako je reč o težem kvaru moraćete da prespavate najmanje jednu noć u nekom hotelu (30-40 evra)

Ukoliko sami angažujete nekog prevoznika, dobićete višu cenu u odnosu na auto placeve, naravno, zbog količine posla koju im oni donose, i zbog toga što će vaš automobil morati da pokupe na posebnoj lokaciji

Prodavac vas neće čekati

Prema dosadašnjem iskustvom onih koji su procedutu već prošli, vlasnici automobila u inostranstvu vas neće čekati već će prodati prvom koji se javi. Dakle, u ovakvim situacijama zaboravite na nemačku preciznost i držanje reči.

Kada je u pitanju poslovanje sa kupcima iz jugoistočne Evrope, oni su odavno naučili lekciju - ne veruju nikome. Tako može da vam se desi da zapucate u Minhen i odete kod prodavca, koji će vas sasvim smireno obavestiti da je automobil upravo prodao.

Naravno, nećete se vraćati kući, već krećete u obilazak auto placeva i kupovinu oglasa. Nakon određenog vremena popuštaju i pažnja i nervi, pa počinjete da se vodite devizom "daj šta daš“. Tako ćete doći do automobila kojeg uopšte niste planirali da kupite.

Gotovo svi se slažu sa jednim savetom - izbegavajte auto pijace u inostranstvu. Na takvim lokacijama naići ćete na obilje sumnjivih osoba. Ukoliko ste krenuli sami na put, nećete se osećati baš prijatno u gužvi sa nekoliko hiljada evra u džepu/torbici, dok idete od jednog do drugog vozila i pregovarate sa prodavcima.

Procedura kupovine

Kupovina od fizičkog lica

Potrebno je sastaviti kupoprodajni ugovor i overiti ga kod notara (javnog beležnika), uzeti od prodavca COC dokument (EC Certificate of Conformity), obezbediti EUR1 dokument kojim dokazujete da je automobil proizveden u Evropskoj uniji i izvaditi privremene ZOOL registarske tablice/ platiti osiguranje. Ne zaboravite da overite izvoznu deklaraciju na granici EU!

Kupovina od pravnog lica

Uzeti račun, izvaditi izvoznu deklaraciju (vadi se u carinskoj ispostavi mesta u kojem kupujete vozilo), uzeti EUR1 dokument, dokument kojim dokazujete da je automobil proizveden u Evropskoj uniji i izvaditi privremene ZOOL registarske tablice/platiti osiguranje. Ne zaboravite da overite izvoznu deklaraciju na granici EU!

Procedura na granici

Kada stignete na našu granicu, moraćete da angažujete špeditera, pošto je špediter po zakonu obavezni posrednik između vas (fizičkog lica) i carine. Špediter će srediti svu dokumentaciju i uputiti vas na dalje korake. Zatim sa dobijenim papirima cariniku prijavljujete da uvozite polovan automobil. Proverava se da li se slažu broj karoserije, motora i ostali podaci.

Da li uzeti od vlasnika ili sa placa?

Znatno je jednostavnije kupiti polovan automobil na nekom auto placu. Pritom, kada kupujete polovnjaka od pravnog lica, imate pravo na povraćaj poreza, što važi za svaku robu koja napušta teritoriju Evropske unije (iznad određene vrednosti). Imajte u vidu da povraćaj poreza može da se zakomplikuje, pa da taj novac kupcu presedne.

Kontaktirajte špeditera pre kupovine 

Špediter je ovlašćeno lice koje zastupa klijenta u poslovima uvoza i carinjenja, a kada su u pitanju polovni automobili, dobar špediter može da napravi veliku razliku. Stoga je naš savet da se prethodno konsultujete sa nekim od špeditera. Oni znaju razne "male tajne velikih majstora“, te uz njihovu pomoć možete da uštedite i novac i nerve. Špediter će vam dati i procenu carine i ostalih troškova na osnovu podataka o automobilu ili će vas bar uputiti na okvirne troškove ukoliko krenete u inostranstvo "na slepo“.

Transport vozila 

Automobil možete da dovezete sami (u žargonu "na točkovima“) ili na kamionu. Troškove treba iskalkulisati od slučaja do slučaja. Najpovoljnije je ukoliko uspete da ga ubacite na neki kamion koji već vozi polovnjake za Srbiju, a ima slobodno mesto.

Zaključak

Želite li da prođete jeftinije i sami iz inostranstva dovezete automobil kakav biste kupili i ovde, teško ćete u tome uspeti, osim ako ste izuzetno snalažljivi, uporni, upoznati sa raznim procedurama i trikovima, a pritom i dovoljno iskusni da realno procenite stanje polovnjaka.

Računica, naravno, nije jasna niti ikada može da bude, pošto je u igri previše faktora od kojih zavisi isplativost. Sa druge strane, uputite li se u inostranstvo sa ciljem da pronađete što očuvanije i kvalitetnije vozilo, sa originalnom servisnom knjižicom i kilometražom, od prvog ili makar drugog vlasnika, imajte u vidu da ni s one strane granice kvalitetni polovnjaci nisu jeftini. Naprotiv!

Pritom, vlasnike automobila u dobrom stanju, koji ih prodaju po iole povoljnoj ceni odmah po objavljivanju oglasa saleću desetine preprodavaca iz Bugarske, Turske, Rusije, Ukrajine, Balkana... Dok zainteresovani kupac iz Srbije uoči oglas, kontaktira prodavca i stigne do, na primer, Nemačke ili Italije, to vozilo je već stiglo u novu domovinu.

Stoga ostaje da tražite automobil po placevima, što je u neku ruku i dobro - lakše ćete srediti papirologiju, imate veću pravnu sigurnost i pravo na povraćaj poreza.

Verovatno i dalje očekujete konačan odgovor - isplati li se samostalan uvoz ili ne? Činjenica je da univerzalan odgovor ne postoji. Suviše je faktora u igri da bi se ova problematika generalizovala. Razlikuju se cene automobila od zemlje do zemlje, isto kao i troškovi transporta i carinjenja.

Takođe, nije isto ako date 100 evra za gorivo za put iz Minhena (oko 800 kilometara, računamo potrošnju 8 l/100 km, cena benzina u Nemačkoj 1.6 evra), za automobil koji vredi dve hiljade evra ili deset hiljada. Kada na troškove za gorivo dodate kupovinu hrane i pića, putarine, spavanje u motelu/hotelu (od 30 evra naviše, ukoliko nemate mogućnosti da prespavate kod rodbine ili prijatelja), situacija postaje još pesimističnija.

Da ne govorimo o najgorem scenariju, kao što su dobijanje kazne za saobraćajni prekršaj (kazne u inostranstvu su rigorozne) ili eventualni kvar na automobilu. Šlep služba je i kod nas skupa, a u inostranstvu su cene za naš standard užasavajuće. Slično važi i za cene popravki.

Sledi carinjenje, pa plaćanje jednog špeditera na granici i drugog ili istog u mestu carinjenja. Zatim registracija. Ukoliko ste uzeli benzinca, verovatno ćete hteti da ga vozite na plin (ugradnja 400-500 evra)...

Dakle, vrlo lako sva ušteda može da ode u vetar. Ipak je reč o putu od po hiljadu ili više kilometara i to automobilom u koji prvi put sedate. Uveravanja o tome kako je prodavac upravo pred prodaju zamenio ulje/amortizere/pločice/paknove/lamelu, uradio mali ili veliki servis, uzmite s velikom dozom rezerve. Činjenica je da niko ne sređuje vozilo pred prodaju, osim ukoliko je iznenada prinuđen da ga proda.

Kako biste razvejali sve nedoumice, raspitajte se među poznanicima znaju li nekoga ko je sam uvezao polovnjaka i pritom sam obavio čitavu proceduru: pronalaženje vozila, dogovaranje sa vlasnikom, odlazak u inostranstvo i dovoženje.

Uspete li da pronađete takvu osobu (zapitajte se zašto ih ima tako malo), potrudite se svim silama da je lično upoznate i ispitate o čitavoj avanturi uvoza. Ukoliko tvrdi da je taj scenario stvarno isplativ, kulturno i prijateljski insistirajte da vam navede cenu vozila i sve prateće troškove, a zamolite i da, ako je moguće, malo bolje pogledate auto.

Zatim pogledajte ponudu tog modela i verzije kod nas i napravite prosek cena (uzimajući u obzir da se cene iz oglasa uglavnom spuštaju cenkanjem).

Ovo nije uputstvo!

Ovaj tekst nije uputstvo za samostalan uvoz automobila iz inostranstva. Sva data objašnjenja i informacije su tu samo kako biste stekli okvirnu sliku o proceduri.

Propisi nisu isti u svim zemljama. U nekim slučajevima nakon 14:00 časova nećete moći da završite papirologiju, što znači da je neophodno rezervisati najmanje dva dana za kupovinu.

Preuzeto sa: Polovniautomobili.com

Foto: arhiva Autoblog.rs / Volkswagen 



čitanja : 4592



Komentari

Ovoliki tekst, autor se raspisao i na kraju nije dao nikakav odgovor. Cak navija za to da uzmete auto sa auto placa jer je navodno sigurnije. Simptomaticno je to da autor teksta pominje samo stvari koje idu u korist auto placa. Autoplac dobija auto jeftinije jer kupuje veci broj automobila, ima manje troskove jer je prevoz sleperom. Ali uvek ima neko ali. Autor ne pominje da autoplac dobijenu ustedu nece prepustiti nama, kupcima. On ce pomenute ustede iskoristiti samo za svoju veliku zaradu, kupcu ostaje naduvana cena. Pri tome autoplacevi na svim automobilima vracaju kilometrazu tako da je i auto star 3 i onaj star 10 godina presao od 110.000 do 160.000km. Svi automobili su nasminkani, sakrivene su sve mane. Sta se onda vise isplati?

Autor ovca za sisanje 23 Dec 2012, 11:50

Ništa nije nesigurnije nego uzeti auto sa autoplaca u Srbiji. U Nemačkoj je krivično delo frizirati kilometraže i slične prevare. U Srbiji je to praksa na svakom autu. Malo prešao vozila ga bakica samo do pijaca.

Autor markoni 23 Dec 2012, 12:11

када би господа са аутоплацева давала барем једногодишњу гаранцију на стање какво јесте затечено на возилу које се купује, куповина код њих би била боља опција ... само тај један мали услов ... разчика драстична

Autor Столе 23 Dec 2012, 12:11

Stole
Oni su kao obavezni po novom zakonu o zastiti potrosaca da daju garanciju.
I to godinu dana a ako ne naglase "godinu dana", onda je 2 godine cini mi se.
Sto neko rece, u Srbiji nijedan auto nije presao vise od 130-170k km.
A uglavnom je barem duplo i troduplo.

Autor PITBULL 23 Dec 2012, 12:21

Kao što je kolega iznad napisao, izgleda mi kao promo tekst za auto placeve.
Sve što je navedeno za samostalni uvoz polovnjaka - tačno je.
Sa druge strane, auto placevi mi se čine kao još gora solucija.
Moj savet svim potencijalnim kupcima polovnih vozila: isključivo tražiti vozila kupljena nova u Srbiji, od prvog vlasnika.
Majstora voditi sa sobom ili oterati auto u ovlašćeni servis i to je to.

Autor Jonie 23 Dec 2012, 12:25

Zanima me jedna stvar, cisto glasno razmisljam. Svi znamo da su na autoplacevima vracene kilometraze na gotovo 100% vozila. Da li bi bilo moguce dobiti sudski spor, kad bi tuzio autoplac za prepravljenu kilometrazu???
Mozda bi se vadili na to da su ga uvezli sa vec prepravljenom kilometrazom. Cini mi se da u papirima pilokom uvoza stoji kilometraza sa kojom je uvezen. Isto tako znam da pre carine namerno povecaju kilometrazu da bi mu smanjili vrednost i samim tim carinsku osnovu, a zatim pre prodaje vracaju kilometrazu nazad i vise od one pre uvoza.....

Autor ovca za sisanje 23 Dec 2012, 12:36

Ništa nije nesigurnije nego uzeti auto sa autoplaca u Srbiji. U Nemačkoj je krivično delo frizirati kilometraže i slične prevare. U Srbiji je to praksa na svakom autu. Malo prešao vozila ga bakica samo do pijaca.

Autor markoni 23 Dec 2012, 12:11

Očigledno nisi išao vani , pa pričaš nebuloze.

Pa 70% auta spremljenih za export u toj istoj Njemačkoj ima friziranu kilometražu ili neke skrivene nedostatke i polovnjaci su treće klase.

Regula su oni auti koji se prodaju za Njemačke kupce , ali ti auti nisu interesantni jer su cijenama jači nego kod nas sa plaćenim obavezama.

Pa vi mislite da je gore med i mlijeko , pa ti isti rade sa ovima našima ,pa i gore se samo čeka neki pametnjaković koji će krenuti kao ovca , pa da se pošteno ošiša

Znači to sjedanje na bus i ići da se kupi auto može samo budala uraditi ako gore nema nikoga.

Ako gore imaš nekoga i možeš odvojiti bar 10-ak dana za potragu za autom.

Najsretnije je riješenje kupovina kod nas , jer odvezeš auto na pregled i ako to nije to ,to , samo se okreneše i kažeš doviđenja.
A šta ćeš gore , ili uzmaj smeće ili put pod noge i trpi 300,400 evra troškova?!

A gdje su mogući kvarovi i nesreće prilikom putovanja , pa nepredviđeni troškovi...

Ovako uz tastaturu se to čini idealno ali u realnosti to i nije baš tako...

Autor Đorđe 23 Dec 2012, 13:14

pitanje za upućene:
nisam najbolje razumeo oko carine za uvoz iz Švajcarske (ona nije u EU), naime od 1.1.2013 carina za vozila iz EU biće 0%. e sad, da li se misli na zemlju uvoza ili zemlju proizvodnje?

Autor mik 23 Dec 2012, 13:46

E neka si mu rekao Djordje !!!!

Autor mishell 23 Dec 2012, 13:49

@Đorđe
Nije tačno da gore vraćaju Nemci kilometražu. To radi pripremna grupa naši hoštaplera koja zna gde auto ide, pa ga budže na svakakve načine!
Ja bi recimo otišao da obiđem Minhen i da kupim kola, ali nikako tamo gde se čuju Jugoslovenski jezik u kombinaciji sa Bugarsko, Turskim i Rumunskim jezikom.
I u Nemačkoj su zato skuplja kola, ali ako, da kupim bar auto a ne izakanu kantu sa 500000km stvarnih a platim kao da ima 150000km.

Autor markoni 23 Dec 2012, 14:45

@Stole
Ja dobio na polovnjaka garanciju od godinu dana ili 15000 km na motor i na menjac( auto kuca na Bubanj potoku). Na klimu i akumulator 3 meseca. Do duse mora sam da radim veliki servis kod njihovog majstora, ali svakako bih i sam to odradio.

Autor bagzi 23 Dec 2012, 15:39

Ne isplati se uvesti sam auto, siguran sam, vredi kod nas kupiti, ali samo kod zvanicnih uvoznika (autoplaceva), oni su u zakonskoj obavezi da daju garanciju na vozilo!Nikako ne kupovati od fizickih lica, oni kupuju karanbolisane ili aute sa sakrivenom manom, da bi sto jeftinije prosli i naravno sto vise zaradili. Nikako ne kupovati po autopijacama!

Autor Slavko 23 Dec 2012, 18:22

@Slavko

uvezo sam sam auto, mislim imao sam čoveka gore u Švici kao pomoć. koštao me 1000e skuplje ali posle 4god i 40000km bez ijednog kvara, uskoro me čeka veliki servis...
dakle u startu skuplje ali bar znaš šta kupuješ.
znam gomilu ljudi koji su kupili od lokalnog dilera, iz servisa ne izlaze...plus nerviranje oko kvarova...

Autor mik 23 Dec 2012, 18:41

@mik

Ako za 4 godine prelazis 40kkm, ne verujem da bi se pokvario i najveci krs koji si mogao kod nas da nadjes.

Autor RS 23 Dec 2012, 19:31

@RS
hm, pa nisam ja kupio nov auto, imao je 140.000km na satu, proverio sam km u servisu, tačna je...
da je nov, na 40.000 je mala šansa da se pokvari a na 340.000 šanse mnooogo rastu...

Autor mik 23 Dec 2012, 19:56

Najbolji polovnjaci su orginal Svajcarci (za njihovo trziste). Ja sam pre skoro 4 godine kupio Espace koji niko nije hteo je da uzme jer je kostao 20% vise od trzisne cene ali mi nije zao. Kupljen je sa 95 000km (u carinskim papirima 120 000), odmah ugradio TNG i sada je na satu 250 000km. Za to vreme promenjena je varijabilna remenica(200e), 2 lezaja tocka, 2 bobine (strucnjaci mi prali motor), svecice, nosac motora, silen blokovi, 2 puta ksenon sijalica (na istom faru) i skoro remenica radilice koja pokrece altenator (100e). Smatram da je sve to sitno sa obzirom na kilometrazu i na to da neretko bude natovaren sa 600-700kg.

Autor RS 23 Dec 2012, 20:28

@RS
Cuo sam da su i Englezi dobri... samo volan na pogresnoj strani je problematican...

Autor Orlo 23 Dec 2012, 20:32

@RS
o tome ti i pričam, ja sam kupio BMW u Švajcarskoj... bolje malo više u startu...

Autor mik 23 Dec 2012, 20:36

@mik
Kazu takodje da je dobro kupiti i u Holandiji,Nemackoj...A,nikako kupovati iz Italije.

Autor dusan 23 Dec 2012, 20:39

@dusan
u Švici su kola skuplja 20%, kada sam uzeo auto tada se carinio po italijanskom katalogu a sada postoji katalog za Švajc tako da kola budu baš skuplja nego npr iz Nemačke.

Autor mik 23 Dec 2012, 20:45

@mik

Ako sam dobro informisan, za trziste CH postoje posebni standardi po pitanju kvaliteta a da ne govorimo o odrzavanju vozila.

Autor RS 23 Dec 2012, 20:47

@RS
tako je, svaki novi model dolazi na kontrolu u njihov prodajni centar i tu se vrši provera i oni delovi koji nisu dovoljno kvalitetni moraju na zamenu. ovo važi npr za opel, to znam sigurno a što se tiče mercedesa i bmw-a ne verujem da je neka razlika u kvalitetu u zavisnosti od tržišta.
održavanje je na najvišem nivou, kilometraža se ne vraća, kažu jedan srbin probao i tako...

Autor mik 23 Dec 2012, 20:58

Orlo
Duh UCS-a se kovitla ovde..

Zašto navodnici iz naslova nisu kod reči ISPLATI, nego kod POLOVNJAKA ??? Svašta..

Placevi.. Teška kamarila je to..
Ajde za neke novije kada napišu da je prešao 100.000km.. Ali kako se slatko nasmjejem kada vidim automobile iz 2001/2002g. sa 100-120.000km na satu.. Piš živi..

Autor Panchev9 23 Dec 2012, 21:58

Joj što ne volim ove babske priče , talijani ne valjaju a ko fol švabe paze auto ko oko u glavi , niđe veze.

Pa zar mislite da u Italiji niko ne održava auto i da svi kao manijaci voze?!

Kakve samo mrake u Njemačkoj ima i kakvo smeće voze a još gore hoće da prodaju.

Za Italiju je značajno da su totalni krševi jeftiniji od istih takvih krševa u Njemačkoj i Švici , pa su zato i zastupljeniji kod nas a samim tim na lošem glasu.

Kod polovnog vozila važi kako je održavan a ne odakle je.

Autor Đorđe 23 Dec 2012, 22:09

Što se tiče placeva, mislim da oni prodaju raznorazna vozila kupljena odjednom, tako da tu ima svačega. Kupci u inostranstvu uglavnom imaju priliku da kupe nešto skuplje vozilo, ali i da to vozilo ima kredibilnu istoriju. Ovo što je kod nas su vozila uglavnom nešto limarski rađena, nisu im otklonjeni dostigli kvarovi, nije im odrađen veliki servis, često imaju oštećenja na vetrobranu zbog kojih ne mogu tamo proći tehnički...
Zaista nije loše napolju kupiti skuplji auto sa kredibilnom istorijom, kod koga je stanje bez trenutnog ulaganja (mali + veliki servis + ostalo u šta prethodni vlasnik nije hteo da uloži). S druge strane, radni čas je kod nas jeftiji, pa će vas ti servisi koštati manje nego da su već obavljeni...
Moj neki podsetnik:
1. Pregledajte datum proizvodnje guma (ako su točkovi 16+ inča pogotovo, zimske gume skupe k'o otrov)
2. Pregledajte istrošenost diskova i pločica (jednostavno gurnite prst kroz odvore na felni, kod alu felni je lakše)
3. Pregledajte oštećenja stakala
4. Proverite da li su sva stakla od istog proizvođača, i proizvedena istog datuma (ako npr. bočno staklo nije istog datuma i priozvođača, dobro proveriti da li su vrata popravljana)
5. Proveriti limariju tako što ćete po mogućnosti auto parkirati negde gde njegovu liniju možete gledati sa bar 5m daljine, i to naročito bočno i iskosa. Tako se mogu uočiti različita odstupanja od idealnih linija i zazora.
6. Proveriti otvaranje/zatvaranje vrata, haube i rezervoara (npr. kod mene nije moguće otvoriti rezervoar dok vozač ne otvori vrata)
6. Pregledajte unutrašnjost, mnogo govori o pređašnjim vlasnicima
7. Proverite rezervni točak ako ga ima, kao i dizalicu i kuku za vuču. Oštećenja na ovim delovima pokazuju da li je auto šlepan, ili da li je eventualno korišćen rezervni točak, što možda znači da su stradale i felne - proveriti
8. Proveriti akumulator, odnosno da li je originalan - npr. 4 godine star auto, originalni aku, svaka godina dalje je čis' ćar
9. Auto mora da upali k'o nov, 'na pola ključa', inače je alanser odmah ili uskoro na redu za reparaciju (podrazumeva zdrav akumulator)
10. Motor ne sme da se previše trese pri radu, mora imati onako, samo ujednačene, zdrave vibracije (teško rečima objasniti), i ne smeju se čuti neki nezdravi zvuci i neravnomeran rad. Ako se motor previše trese, onda su nosači otišli, pogotovu kad je dizel u pitanju, a mož' biti i nešto gore (dizne) što vizuelno nije moguće proveriti.
11. Proveriti kako auto kreće iz mesta, pogotovu odmah po startu, ne sme biti trzanja i sl. neravnomernosti pri polasku, onda je sklop kvačila došao na red za zamenu
12. Pustiti klimu, mora da se uključi bez neke velike promene u radu motora - ako motor očigledno više trese, najverovatnije da je otišao neki nosač, ili nešto nije ok sa klimom, odnosno njenim kaišem...
13. Klima mora da duva bez smradova u kabini, inače pada čišćenje
14. Sve sijalice tabli moraju biti isključene nakon pokretanja motora
15. Pregledajte volan, ako nije centralni deo perfektno poravnat sa obručem volana, menjan je erbeg
16. Otvorite vrata, počnite da okrećete volan ulevo. Točak mora da se okreće odmah kad i volan, inače ima lufta u sponama i/ili u letvi volana.
17. Pun okret volana levo i desno mora biti bez nekih dodatnih zvukova, sem od guma po podlozi
18. Proverite sve komande i dugmiće, radio, navigaciju, podizače stakala, sijalice...
19. Zaboravio, prvo proveriti ulje, ako je novo, meni je to sumnjivo, ako je staro, mora biti u granicama. Proveriti filter kabine i ili motora, ako nisu menjani nije ni rađen mali servis, samo promenjeno ulje na najverovatnije problematičnom motoru (da ne dimi odmah)
20. Dim iz auspuha nije dobra vest, za dizel vozila sa dpf filterom - bez ikakvog dima
Ovoliko za vozilo koje nije moguće izvesti sa placa, toliko sam se setio. Ako ga je moguće izvesti, zakazati proveru na kompu, i proveriti ponašanje u vožnji, naginjanje, lupkanje trapa (nosači, sileni), odziv na gas, i ne sme imati nikakve neravnomernosti u radu, auto jednostavno mora da vuče uzbrdo, sporije ili brže, ali bez secknja i sl. Promena brzine mora biti bez cimanja... ili je kvačilo na izdisaju.
Podrazumeva se da ste sigurno proverili oštećenja farbe, karoserije i unutrašnjosti...
Nije loše ni da se preko neta/gugleta obavestite koji su najčešći kvarovi na autu koji kupujete.
Uh, sigurno sam nešto zaboravio!

Autor Dima 24 Dec 2012, 10:16

@Dima
Prvo poveriti datum proizvodnje guma. To je nanjbitnije? Da nisu kvarljiva roba?
KUpiti kola na placevima je sigurna igranka, kako se okrene. Čim ga je neko odbacio ima razlog za to a čik nađite kola koja nisu prešla bar 200000km.

Autor frenki 24 Dec 2012, 11:12

Covek se potrudio, ogroman post napisao bez ikakve koristi. I nagrada broj 1 - trazenje dlake u jajetu, hej 20 saveta nije dobro poredjao po prioritetu!

Rekoh ja davno, pi**nje uz vetar - srpska disciplina broj 1, nema nam ravnih u svetu!!

Autor Cika Sima 28 Dec 2012, 16:27