
Ova prednost u troškovima se pripisuje BYD-ovoj vertikalnoj integraciji i vlastitoj proizvodnji komponenti, što je u suprotnosti s VW-ovim skupljim pristupom u proizvodnji ID.3. Nemački div se više oslanja na dobavljače, a tu je i socijalna komponenta jer više plaća radnike u Nemačkoj, navodi Revija HAK.
Za poređenje, viši troškovi proizvodnje Volkswagena ID.3 odražavaju drugačiji pristup proizvodnji i nabavci komponenti, a kada se to preračuna po segmentima vozila onda to izgleda ovako kada se uporede BYD Seal i Volkswagenov ID.3:
BYD na bateriju potroši 29 % manje. Za šasiju i točkove još 38 % manje kao i za elektroniku koja Kinezima donosi takođe 17 % nižu cenu. Ostale komponente manje koštaju BYD i to za 23 %, dok proizvodnja unutrašnjosti vozila donosi još 17 % manje troškova za BYD. Zatim za distribuciju i ostale servise dodajmo još 63 % manje, kao i za fabrike koje donose još 62 % manjih troškova za BYD.
Na kraju dodajmo i cenu rada, odnosno radnika, koja Kinezima daje prednost od 77 % u odnosu na Nemce. Kineski troškovi rada ne mogu se upoređivati s nemačkim.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: BYD / UBS