home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Gume EV
 
Za vozače električnih automobila, ekološki aspekti su često od najveće važnosti. U tom kontekstu, često se postavlja pitanje nabavke specijalnih guma, jer niži otpor kotrljanja može da poveća domet i uštedi energiju. Međutim, niži otpor kotrljanja dolazi na štetu prijanjanja.

Električna vozila, zbog svojih baterija, drastično su teža od uporedivih klasičnih automobila. Dalje, znatno veći obrtni moment, čak i tokom ubrzanja, stavlja veći pritisak na gume, naglašava nemački AvD.

Posledično, konvencionalne gume na električnom vozilu troše se znatno brže. Dakle, da li električna vozila zahtevaju posebne gume ili ima napretka kod "običnih"?

Kako navodi Klix.ba, gume za baterijske automobile dizajnirane su da postignu najveći mogući domet uprkos dodatnim opterećenjima koja podnose. Ključni faktor ovde je otpor kotrljanja. Konvencionalna guma ima vrednost od sedam do devet kilograma po toni težine vozila. Ovo bi se moglo smanjiti da bi se povećao domet.

"Smanjenje otpora kotrljanja od približno pet posto odgovara oko jedan posto manjoj potrošnji goriva", kaže Henning Klipp iz AvD-a. Međutim, tehnički gledano, niži otpor kotrljanja dolazi na štetu prijanjanja. Prijanjanje na putu, posebno u zahtevnim uslovima poput kiše, snega ili blata, glavni je faktor bezbednosti za sve učesnike u saobraćaju i uvek bi trebalo da bude glavni prioritet.

"Srećom, razvoj guma je poslednjih godina doživeo značajan napredak", objašnjava Klipp. Mnogi proizvođači su već napustili ideju razvoja posebnih guma za električna vozila. Proizvodnja i skladištenje su jednostavno preskupi, a zahvaljujući modernim gumenim smesama, često se postiže dobar kompromis između energetske efikasnosti i prijanjanja.

"To znači da je većina guma danas spremna za električna vozila", zaključuje stručnjak.

Ali ne postižu svi proizvođači ovu kombinaciju podjednako dobro. Posebno je važno da vlasnici automobila obrate pažnju na informacije u pratećoj dokumentaciji. Tamo su navedeni veličina gume, nosivost i indeks brzine. Takozvana EU oznaka za gume takođe pruža brze informacije o potrošnji goriva i prijanjanju gume na mokrom. Međutim, što su ocene bolje, guma je obično skuplja. Stoga se preporučuje poređenje. Nezavisni testovi guma mogu pomoći u donošenju odluke o kupovini.

Budući da bezbednost na putu treba da budu najvažnija, AvD preporučuje gume s boljim prijanjanjem, posebno u mokrim uslovima. Uostalom, vožnja bez nezgoda na kraju koristi i okolini.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva / Michelin



čitanja : 77



Komentari