
Tako je prošle godine revidirao svoj cilj: do 2030. godine, 90 do 100 procenata njegove ponude sastojaće se ili od plug-in hibrida ili potpuno električnih vozila.
U prvih devet meseci ove godine prodaja njihovih električnih automobila pala je za 21 procenat u poređenju sa istim periodom 2024. godine. Plug-in hibridi su takođe zabeležili blagi pad, za jedan procenat u odnosu na isti period prošle godine. Zajedno, plug-in hibridi i električna vozila činili su 227.317 jedinica, ili samo 44,2 procenta ukupne prodaje. Ipak, Volvo i dalje veruje da su dani motora sa unutrašnjim sagorevanjem odbrojani, piše Motor1.
Izvršni direktor Hakan Samuelson je nedavno predvideo da će „industrija biti električna za oko 10 godina“. Uprkos tome, sada se čini da će ovaj brend u vlasništvu kineske kompanije Geely zadržati motore sa unutrašnjim sagorevanjem još neko vreme. U razgovoru za Automotive News Europe, 74-godišnji rukovodilac je priznao da će benzinski motori verovatno ostati deo portfolija barem do kraja sledeće decenije:
„Potrebna nam je druga generacija plug-in hibrida koji će nam trajati do kraja 2030-ih. Ne možemo to diktirati [kraj motora sa unutrašnjim sagorevanjem].“
Volvo se kladi na PHEV vozila kao prelaznu tehnologiju, sa planovima da novi XC70 prodaje i van Kine. To je već potvrđeno za Evropu, iako Samuelson kaže da verovatno neće stići na Stari kontinent pre 2027. godine. Objasnio je da ispunjavanje različitih propisa o emisijama i bezbednosti zahteva vreme, kao i prilagođavanje infotejnment sistema da radi na Google Android Automotive platformi.

Modeli poput novog XC70 imaju smisla za Volvo zbog svog plug-in hibridnog sistema sa dugim dometom. SUV ima bateriju od 39,6 kWh dovoljnu za 200 km električnog dometa, iako se ta brojka zasniva na blagom kineskom CLTC test ciklusu. Svakako bi bio niži prema WLTP ili EPA standardima.
Takođe je potvrđena zamena za XC90. Ovaj luksuzni SUV je dobio drugi fejslift pre oko godinu dana, ali sa 10 godina, pokazuje svoje godine. Prema Automotive Newsu, njegov naslednik možda neće stići do 2028. godine. Kada se to desi, biće dostupan kao električno vozilo sa produženim dometom (EREV) sa oko 100 milja (160 km) električnog dometa.
Samuelson vidi potencijal za EREV-ove. Za razliku od konvencionalnog plug-in hibrida, motor sa sagorevanjem EREV-a deluje isključivo kao generator za punjenje baterije. Ova postavka rešava problem dometa bez potrebe za masivnom baterijom. Samuelson naziva EREV-ove „drugom generacijom hibrida“ ili „više električnim automobilom sa rezervnim motorom“.
Bilo da se radi o PHEV-ovima ili EREV-ovima, motor sa unutrašnjim sagorevanjem i dalje ima budućnost u Volvo ponudi uprkos ranijim planovima za penzionisanje. Kompanija je prestala da proizvodi dizel motore prošle godine, ali namerava da zadrži benzinske motore još oko 15 godina.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs