
Kao što se i nagađalo, radi se o suptilnoj evoluciji simbola predstavljenog 1997. godine, a u stvari smo već imali priliku da ga vidimo na produkcijskom modelu – crossoveru EZ-60 za kinesko tržište.

Po uzoru na druge marke poput Volkswagena i BMW-a, Mazda se odlučila za “ravniji” izgled za koji veruju da je prikladniji za digitalno okruženje. Minimalistički pristup, opisan kao “elegantan i odvažan”, trebalo bi da poboljša vidljivost na internetu. Novi logo izgleda oštrije, iako bi neki mogli reći da mu nedostaje dubina prethodne verzije. Iako su krila zadržana, primetno su manje izražena.
Ažuriranje korporativnog imidža ne obuhvara samo stilizovano slovo M. Kako se već može videti na nekim od najnovijih Mazdinih modela, amblemu se pridružuje i novi slovni znak. Tako CX-5 za 2026. godinu ima elegantan natpis “Mazda” na vratima prtljažnika i upravljaču, dok na prednjoj maski zadržava tradicionalni amblem. Sličnu promenu je usvojio i kineski EZ-60, a model EZ-6 (na drugim tržištima poznat kao 6e) takođe nosi novi slovni znak, ali samo na zadnjem delu.
Na pitanje o planovima za uvođenje novog znaka, iz Mazde su poručili da će početni fokus biti na digitalnom prostoru. Kompanija još nije odlučila da li će postojeći modeli preći na novi dizajn, ali budući modeli će postepeno usvajati novu grafiku. Prema Tamari Mlynarczyk, menadžerki za odnose s javnošću za Mazdine operacije u Severnoj Americi:
“Nova verzija je optimizovana za poboljšanje vidljivosti u digitalnim medijima. I trenutni i novi zaštitni znakovi koristiće se u odgovarajućim kontekstima, uključujući komunikacije s koproducentima ili zajedničkim poduhvatima. Novi simbol marke i slovni znak koristićemo u raznim promocijama, uglavnom digitalnim, počev s novim CX-5. Osim toga, postepeno ćemo ga primenjivati na sajtovima na svakom tržištu da bismo poboljšali digitalnu vidljivost. Novi znak je već primenjen na EZ-60, a potpuno novi CX-5 ga je delomično usvojio. Planiramo da ga naknadno uvedemo u buduće nove modele. Što se tiče primene na trenutne modele, u ovom trenutku ništa nije odlučeno.”
Izvor: Autoportal.hr / Motor1.com
Foto: Mazda