home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Mazda 6e
 
Moć japanskih brendova se smanjuje na tržištu električnih automobila, kojim trenutno dominiraju njihovi kineski rivali. Stoga, oni udružuju snage s kineskim markama da bi se uskladili s evropskim propisima o emisijama. To je trenutna realnost autoindustrije u Evropi.

Ako brend ne ispuni prosečne ciljeve emisije CO2, čak i sada s novim prosekom za 2025., 2026. i 2027. godinu, onda će se suočiti s plaćanjem od 95 evra za svaki prekoračeni gram CO2. To se množi s ukupnim brojem prodatih automobila i proizvođači dođu do milionskih iznosa kazni.

Ali Evropska komisija, u okviru svojih propisa, takođe ostavlja mogućnost "deljenja" emisija. To se naziva udruživanje karbonskih kredita: brendovi koji ne mogu da ispune svoje prosečne ciljeve emisije CO2 mogu da se udruže s drugim brendom, nakon što plate ove kredite po mnogo nižoj ceni od kazni, navodi Klix.ba.

Međutim, japanski brendovi počinju da preduzimaju korake da bi zaštitili sebe, s obzirom na još uvek slabu potražnju za električnim vozilima. I to je ono što japanski brendovi poput Nissana i Mazde već rade, prema dokumentu EU. Kako se bliži kraj 2025. godine, moraju da smanje svoje prosečne emisije što je više moguće.

U slučaju Nissana, njihov saveznik je Dongfeng, ali i BYD, svetski lider u plug-in, a sada i u potpuno električnim vozilima. Brend trenutno obnavlja svoju električnu ponudu nedavnim dolaskom nove Micre i LEAF-a, a uskoro će učiniti isto s novim električnim Jukeom i gradskim automobilom A-segmenta baziranom na novom Renault Twingu.

Dosadašnja prodaja električnih vozila nije bila dovoljna da ulije optimizam, pa brend preduzima druge mere da bi smanjio ukupne emisije CO2, u slučaju da njihovi napori ne postignu zacrtane ciljeve.

S druge strane, Mazda, koja je od početka godine deo odvojenog bazena s Teslom, sada se okrenula svom zajedničkom brendu u Kini s Changanom. Japanski proizvođač takođe ulazi u novu eru sa svojom porodicom električnih automobila, uključujući novu Mazdu 6e i CX-6e uz svog pomoć kineskog partnera, tako da ovaj savez ima savršenog smisla.

Situacija je složena i još jednom naglašava stvarnost promene paradigme na globalnom tržištu, posebno ovde u Evropi. Japanski brendovi su dugo bili sinonim za efikasnost i tehnološko liderstvo. Ipak, sada su na taj nivo došli Kinezi.

Međutim, prelazak na električna vozila je promenio globalnu ravnotežu. Oni koji su nekada postavljali kurs za industriju (setimo se Nissana s pionirskim LEAF-om) sada su prisiljeni da se okrenu svojim kineskim rivalima, novim gospodarima električnog pejzaža, da bi podelili karbonske kredite i izbegli višemilionske kazne.

Simbolična slika kako se globalno igralište u autoindustriji pomerilo u Aziju. Japan više ne diktira pravila, već ih sledi, a kineski proizvođači preuzimaju vođstvo u novim automobilskim trendovima koje ćemo videti ovde u Evropi u narednim godinama.

Izvor: Klix.ba

Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mazda



čitanja : 125



Komentari