
Ako brend ne ispuni prosečne ciljeve emisije CO2, čak i sada s novim prosekom za 2025., 2026. i 2027. godinu, onda će se suočiti s plaćanjem od 95 evra za svaki prekoračeni gram CO2. To se množi s ukupnim brojem prodatih automobila i proizvođači dođu do milionskih iznosa kazni.
Ali Evropska komisija, u okviru svojih propisa, takođe ostavlja mogućnost "deljenja" emisija. To se naziva udruživanje karbonskih kredita: brendovi koji ne mogu da ispune svoje prosečne ciljeve emisije CO2 mogu da se udruže s drugim brendom, nakon što plate ove kredite po mnogo nižoj ceni od kazni, navodi Klix.ba.
Međutim, japanski brendovi počinju da preduzimaju korake da bi zaštitili sebe, s obzirom na još uvek slabu potražnju za električnim vozilima. I to je ono što japanski brendovi poput Nissana i Mazde već rade, prema dokumentu EU. Kako se bliži kraj 2025. godine, moraju da smanje svoje prosečne emisije što je više moguće.
U slučaju Nissana, njihov saveznik je Dongfeng, ali i BYD, svetski lider u plug-in, a sada i u potpuno električnim vozilima. Brend trenutno obnavlja svoju električnu ponudu nedavnim dolaskom nove Micre i LEAF-a, a uskoro će učiniti isto s novim električnim Jukeom i gradskim automobilom A-segmenta baziranom na novom Renault Twingu.
Dosadašnja prodaja električnih vozila nije bila dovoljna da ulije optimizam, pa brend preduzima druge mere da bi smanjio ukupne emisije CO2, u slučaju da njihovi napori ne postignu zacrtane ciljeve.
S druge strane, Mazda, koja je od početka godine deo odvojenog bazena s Teslom, sada se okrenula svom zajedničkom brendu u Kini s Changanom. Japanski proizvođač takođe ulazi u novu eru sa svojom porodicom električnih automobila, uključujući novu Mazdu 6e i CX-6e uz svog pomoć kineskog partnera, tako da ovaj savez ima savršenog smisla.
Situacija je složena i još jednom naglašava stvarnost promene paradigme na globalnom tržištu, posebno ovde u Evropi. Japanski brendovi su dugo bili sinonim za efikasnost i tehnološko liderstvo. Ipak, sada su na taj nivo došli Kinezi.
Međutim, prelazak na električna vozila je promenio globalnu ravnotežu. Oni koji su nekada postavljali kurs za industriju (setimo se Nissana s pionirskim LEAF-om) sada su prisiljeni da se okrenu svojim kineskim rivalima, novim gospodarima električnog pejzaža, da bi podelili karbonske kredite i izbegli višemilionske kazne.
Simbolična slika kako se globalno igralište u autoindustriji pomerilo u Aziju. Japan više ne diktira pravila, već ih sledi, a kineski proizvođači preuzimaju vođstvo u novim automobilskim trendovima koje ćemo videti ovde u Evropi u narednim godinama.
Izvor: Klix.ba
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Mazda