
Kako prenosi Tanjug, vodeći češki proizvodjač automobila Škoda auto prodao je prošle godine rekordnih 939.200 vozila, što je na godišnjem nivou rast od 6,8 odsto.
Prodaja je povećana na svim tržištima osim zapadne Evrope, rekao je agenciji ČTK portparol kompanije Jozef Balaž i dodao da je rekordan broj automobila prodat u decembru - 66.200. U 2011. godini ukupno je prodato 879.200 automobila.
Najjače tržište za firmu je Kina, gde je tokom prošle godine prodato 235.700 vozila, što je godišnji rast od 7,1 odsto.
Dvocifreni rast tražnje, od 26,4 odsto, kompanija je zabeležila u istočnoj Evropi, gde je prodato 137.100 auta, dok je u Indiji prodaja povećana za 14,2 odsto, na 34.300 vozila.
U zapadnoj Evropi prodaja je smanjena sa 361.800 vozila na 358.400 vozila u 2012. godini.
U Nemačkoj, drugom najvećem Sskodinom tržištu, prodaja je povećana za 3,6 odsto, na 132.600 automobila.
Novi rekord prijavljen je i u Velikoj Britaniji, gde prodaja 53.200 vozila predstavlja rast od 17,6 odsto.
Najprodavaniji model je već niz godina "oktavija", a 2012. godine je sa prodatih 409.600 komada ostvaren rast prodaje od 5,8 odsto. Najveće povećanje prodaje imao je model "jeti", 24,3 odsto na 87.400 vozila.
Od novih modela prodato je 24.700 komada "rapida", a 30.000 malog gradskog automobila "sitigou", dok, s druge strane, pad prodaje imali su modeli "fabija", za 9,9 odsto i "superb" za 6,5 odsto, prenela je agencija ČTK.
Autor: Tanjug.rs
Foto: arhiva Autoblog.rs / Škoda
To Škodita ;)
Oktaviji raste prodaja i pred zamenu. Sjajan rezultat. Rapid i Citigo su super startovali ;)
Gde ste miševi?
@ Predrag
Kažem ja i posle 8 godina raste potražnja za Oktavijom, dok drugi menjaju modele na 6-7 godina
Nemačka - drugo najveće Škodino tržište ;) To dovoljno govori ;)
@ Dejan L
Lepo kažeš ;)
Zašto pada prodaja fobije i superba? Dva najbolja modela škode, za razliku od odlazeće octavie...
Mislim da će nova octavia prodajom da "ubije" i svoju "majku"
Skodilak razbija!
Nema veze sto Fabija i Superb se lose prodaju. Njima je i onako vreme za zamenu. Posebno Fabiji.
Iskreno prvi Superb mi se vise svidja.
Ove godine ocekujem bar 1,2 miliona prodatih Skoda.
Trebali su Fabiju da plasiraju u Kinu i onako je skroz kineska.
Oktavija je jedina škoda što valja, ali će i ona postati kinez sa novim modelom.
Škoda je kompletan proizvođač bila i ostala. Ima sopstvenu fabriku motora, menjača, preseraj, razvojni centar... u međuvremenu je stekla imidž tako da bi komotno mogla da se odvoji od VW-a. Ali on je sada ne bi dao ;)
Predrag®
A koji bi se vlasnik odrekao svoje imovine? Škoda kao ime je u osnovi samo brend u vlasništvu VW-a i ništa više
Predrage
Škoda je kompletna "prevara" od fabrike..
Da nije bilo VW-a, sada bi bila gde i Tavria..
Sve je bilo "sjajno" do Favorit-a, a onda je došla nemačka majka(VW) i sve "upropastila"..
Ha, škoda kao samostalna fabrika. To mu bude 3. klasa u VW. Sve što neispitano montiraju na skodu.
To mogu tamo po Kini da pričaju da su VW original. Nisam ja rekao da se montiraju kineski delovi na skodi, nego da su kineskog kvaliteta a Made in Evropa. Naš Fiat je fantazija za Skodu.
Panchev9
Favorit je bio korektan automobil. Drug ima Fabiju sa dorađenim motorom iz Favorita i prešla je 263.000 km. Juče sam je vozio. Auto se ponaša kao da je prešao 26000 km. Neverovatno.
@Predrag®
Predraze, Predraze naravno da ima svoju fabriku motora i menjaca kada ima veliku produkciju, samo sto je fora u tome sto ih ona ne razvija nego VW tako da sto se tice toga nema tu mnogo mudrosti ali ni ulaganja - proizvode motore za ugradnju... jedino taj razvojni centar sa dizajn centrom zapravo nesto radi sopstveno i odvojeno od VW-a... i preseraj za limariju... ;)
@Orlo
Imali su kompletan razvojni centar, a imaju i svoj fakultet. Ne verujem da su se usko specijalizovali samo za te dve stvari ;)
@Predrag®
Zamisli gde bi im kraj bio kada bi VW, Seat, Skoda i Audi svako za sebe razvijali motore i menjace i posebno ih, ne znam, unapredjivali... ne bi bio VW na vrhu i ne bi toliko zaradjivao po primerku. Jedino sto je sigurno da svaka za sebe radi posebne modele, odnosno njihov razvoj tipa kako sve to uklopiti u jedan model, dizajn, dalje unapredjenje istih i sl...
Skoda koristi sve sto i VW nema posebnih modela poput Audi-ja tako da nema potrebe da sada oni izmisljaju toplu vodu... nije da umanjujem znacaj i za to sto rade treba dosta strucnjaka ali i naravno "domace pameti"... ;)
Odlicna prodaja - zasluzeno!
Mada sam ocekivao milion prodatih skoda prosle godine. No ipak to ostaje za ovu godinu.
Čisto da ne bude zabune, prvo vozilo u VW grupaciji razvijeno na (prvobitnoj) modularnoj platformi je Škoda Roomster!
A 1.2HTP motor koji se ugrađuje u Fabiu, Roomstera, Pola i Ibizu je prvenstveno bio namenjen samo za Fabiu, razvijen je u Škodi, i posle je VW preuzeo gotov proizvod i počeo da ga ugrađuje u ostale modele.