home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor: Jutarnji list / B92.net

Kako prenosi Jutarnji list, Hrvatska je jedan od kandidata za novu BMW-ovu fabriku u čiju će gradnju biti investirano milijardu evra.

"Nesumljivo da će nam biti potrebno još proizvodnih kapaciteta i želimo da jednu našu fabriku izgradimo u istočnoj Evropi", rekao je član UO BMW-a Jan Robertson slovačkom listu Hospodarsk novini.

Ovaj slovački list navodi da najveće šanse za dobijanje tog posla ima Slovačka, iako se u kuloarima spominje i Hrvatska, kao i Češka, Mađarska i Slovenija.

BMW je, međutim, pre godinu dana demantovao da će svoju planiranu fabriku bazirati u Slovačkoj. Visina potencijalne investicije u tu fabriku još nije poznata ali stručnjaci procenjuju da bi mogla biti oko milijardu evra, kao i da bi u takvoj fabrici zaposlenje našlo nekoliko hiljada radnika.

Slovačka i Češka imaju veliku prednost, iskustvo u autoindustriji. U Slovačkoj svoje fabrike imaju nemački Volksvagen, južnokorejska Kia i francuski PSA (Pežo - Sitroen), a u Češkoj domaća Škoda, južnokorejski Hjundai i koncern TPCA koji je napravljen u saradnji Pežoa, Sitroena i Tojote.

KIA i PSA zapošljavaju tri hiljade ljudi, Volksvagen oko sedam hiljada, dok slovačka automobilska industrija u celini daje platu za oko 70.000 radnika i s proizvodnjom od 160 vozila po glavi stanovnika je temelj tamošnje privrede. Ali uprkos velikom padu prodaje automobila -posebno u Evropi - BMW i dalje posluje odlično, a objavljeni podaci o poslovanju pokazuju da je bavarska kompanija u 2012. godini ostvarila rekordnih 8 milijardi evra prihoda.

S obzirom na to da do kraja 2014. planiraju izbaciti 25 novih modela - od toga 10 koji će biti osmišljeni od nule - ne iznenađuje što su im potrebni novi proizvodni pogoni. Samo na istraživanje i razvoj BMW je prošle godine potrošio 3,95 milijardi evra, 17,2 odsto više nego godinu ranije.

Foto: arhiva Autoblog.rs / BMW



čitanja : 1213



Komentari

Hrvati se samo nadaju da ce BMW doci kod njih. Veca je verovatnoca da ce otici u Madjarsku, Slovacku, Cesku Rumuniju ili Srbiju. Hrvatska je najlosija opcija za BMW.

Autor Sinbad 24 Mar 2013, 18:53

Ako. Neka drugi zive, a mi neka pocrkamo, stiteci Fijat.
Dve fabrike kineskih marki u Bugarskoj. Audi i Mercedes u Madjarskoj. Sada i BMW u Hrvatskoj. Od kada je dosla demokratija u Srbiju, mi smo mogli sve to da preuzmemo, da se kod nas proizvodi, sem Audijeve fabrike, koja je model TT pocela u Madjarskoj da proizvodi pre 2000-te. Tako nam i treba. Neka podrzimo najgoru grupaciju na svetu, a neka ostali "prigrle" najbolje.

Autor Audi A1 24 Mar 2013, 18:53

Bas me zanima hoce li i hrvati docekati BMW na noz kao sto smo i mi Fiat?
Zna neko?

Autor carobnjak 24 Mar 2013, 18:55

@Audi A1
jeste, podrzavamo najgoru grupaciju na svetu jer smo i MI najgori, a ne zasluzujemo ni nju, realno...

Autor carobnjak 24 Mar 2013, 19:06

Još samo da Audi dođe u Srbiju, pa da se 3 susedne države zavade ko ima bolji brend, hehe.
Malo moram da se našalim

Autor L Dejan 24 Mar 2013, 19:16

Pardon Volvo ili Leksus.
Brzo kucam

Autor L Dejan 24 Mar 2013, 19:18

Pa dobro u Srbiji barem imate Leoni koji radi kablove za BMW :))

Autor dusan 24 Mar 2013, 19:52

@Audi A1
Tvoje procjene su na nivou osnovca..to je jedna velika glupost ,jer Srbija treba biti na nivou zemalja EU da bi privukla audi, BMW ,VW itd..A sa druge strane lupaš da je FIAT grupacija najgora na svijetu..to je glupost...grupacija Fiat je jedna od najvecih na svijetu, jer zaposljava među najviše radnika i upravlja sa velikim brojem brendova ( ferrari, maserati,Jeep,Dogde,alfa,fiat,fiat profecional ,fiat industral, itd)..edukujte se ljudi, nije FIat grupacija= fiat 500L,i fiat punto...imam dokaze za ovo sto pisem ,poslat cu ti ih rado, tačne podatke,gdje je Segio marcione prvi covjek u svijetu po moći u auto industriji

Autor Ilija 26 Mar 2013, 11:56

@ Ilija
Kao prvo, nemoj da vredjas, da ja ne bih poceo.
Kao drugo, imam iskustva sto se tice saradnje sa italijanima, i dobro znam kakvi su i kao ljudi, i kao poslovni partneri, tako da o tome ne mozes nista da mi napises, a da ja to vec ne znam.
Gospodin koga si pomenuo je samo jos jedan tipican primer poslovnog italijana. Isto kao da si pomenuo nekog naseg tajkuna.
Da nije tako, ne bi se fanovi Lancije organizovali protiv njega, na primer. Njihovu stranicu imas na Fejsbuku, pa pogledaj.
Taj gorepomenuti gospodin pomaze Krajsleru, dok Lancija i Alfa propadaju nezamislivo brzo. Jedino dobro je sto Ferari i Maserati se jos uvek drze, i pomalo napreduju. Sam Fijat je kao marka, takodje jedan od losijih proizvodjaca, pa su mnogi njihovi verni kupci poceli da kupuju automobile drugih proizvodjaca. Iste one o kojima nisu ni sanjali da ce njihove modele ikada voziti.
Nego, gde smo, tu smo.
Ja nemam nista protiv da Fijat uspe kod nas. Naprotiv. I to samo zbog sirotinje koja je ostala bez posla, pa gaje nadu da ce, mozda, jednoga dana raditi u FAS-u.
Bilo bi jos bolje da je sto vise proizvodjaca automobila kod nas, ali, to je tema za neki politicki blog, a ne za ovaj.

Autor Audi A1 26 Mar 2013, 12:27

@Audi A1
Ne volim da vrijeđam, niti ću.Izvinjavam se ako je tako zvučalo.
Mislim da menatlitet Italijana nije toliko loš koliko ga prestavljaš..Marcione je čovjek koji razmišlj ana svetskom nivou.Da nije bilo njega Fiat grupacija bi bila marka koju bi sama Italija potpuno uništila.Ja bih prijerekao da Italiji ne valjaju Vlade.Dići Lanciu koja je već bila poptonul aje teže nego što misliš i ti i fanovi iz italije kojima je jedni argumetn LAncia Delta integrale kao Rely auto ,a taj auto i nije zaradio novac od prodaje..tako da je apsurdno ići na takvu vrstu auta,i bazirati marku ...Ono što radi sada lancia nimalo se ne razlikue od onoga što je radio i radi VW sa seatom i auijem..postoji sansa da lancia zaživi kao premium brend ,ali naravno to je tesko uz ovoliku provjerenu konkurenciju..stvarno se o ovome može diskutovat do sutra,ali jedno je činjenica Sergio Marcione je vizionar koji zna sta ce se destiti u svijetu ..a to je da ce ostati 4-5 auto grupacija,zato i igra na svjetskom nivu i zato je crysler kupljen i zato fiat i alfa idu na USA trziste,zat je to lose

Autor Ilija 26 Mar 2013, 12:59

ispravak zadnje rečenice,mislio sam reći : Zašto je to loše?

Autor Ilija 26 Mar 2013, 13:06

@ Ilija
Izvini ako sam ja tebe uvredio.
Tacno je to da ce, na kraju, biti samo nekoliko velikih grupacija. Ali, Fijat je trebao forsirati sve marke u okviru svoje grupacije, da ne bi dosao dotle da se mora spajati sa nekom drugom grupacijom. I sam znas da mnogi proizvodjaci uspevaju da opstanu na trzistu, i da nemaju potrebu da se spajaju sa bilo kim, i po bilo koju cenu? Honda, na primer? Ocigledno je da je politika, kao i svuda, umesala svoje prste, i da zato grupacija Fijat jeste tu, gde jeste.
Da doticni gospodin nije bio pritisnut od strane politicara, sigurno ne bi doslo do ovoga, jer Fijat je, kao i Reno, drzavna firma, koliko se secam, i tu politicari odlucuju, a ne on.
A, o tome kakvi su italijani kao ljudi, i poslovni partneri neka, sem mene, govore i oni koji su imali, ili imaju, iskustva sa njima. Sigurno nista lepo nece reci o njima.

Autor Audi A1 26 Mar 2013, 13:08

@ Ilija
Ne može Marki(j)one da radi na 60 modela istovremeno. Veće tržište je SAD, nego EU, tako da će sve snage prvo uložiti u proizvodnju američkih modela.
Fiat je kupio akcije KrajZler grupe po bagatelnoj ceni.
Sada je vrednost tih akcija duplirana i može da ih proda kad god hoće, zamisli šta bi mogao da napravi od Fijata sa tim kapitalom!
Džemperaš, samo ako mu se ne svidi kako se Vlada SAD-a odnosi prema celom projektu, okrene leđa i vrati kapital u EU!
Nimalo nije naivan. Što da troši sredstva na razvoj Punta , Bravo-a, kad može da napravi model za SAD tržište i proda 3x više sa istim ulaganjima? Neka svaki 100. amerikanac kupi Chrysler, Dodge, RAM, Jeep, ima da ih proda Milione.
A za milion nekog Fiata ima da se radi 3 godine

Autor L Dejan 26 Mar 2013, 13:12

@Audi A1
Fiat grupacija nije u vlasništvu vlade Itlaije već:

Fiat SpA je dioničko društvo, talijanska industrijska grupa nastala 1. siječnja 2011. od dotadašnje Fiat Group, pošto se od nje odvojila Fiat Industrial s proizvodnjom poljoprivrednih i industrijskih strojeva. Većinski dioničar je Exor, holding čiji su vlasnici potomci Fiatova utemeljitelja Giovannija Agnellija, s prezimenima Agnelli, Elkann i Nasi. Glavni dioničar i Exorov predsjednik je John Elkann.
Sa druge strane veliki je broj primjera saradnje sa Itlijnima koji su pozitivni..Ozbiljne firme u tekstilnoj industriji, obući ,ima veliki broj primjera fabrika koje super sarađuju sa balkanom..Sjever Italije je potpuno različit od srednje Itlaije i Juga..Sjever Itlaije je prava Evropa, i profesionalizam, ( naravno ne pričam o običnim ljudim već o profesionalcima)

@LDejan
I sam sam rekao da Marcione nije naivan i naprotiv, pametan je.prvo je iskoristio sansu da kupi Crysler i to je odlicna stvar, povecao je prodaju modele osvjezio itd..Glupo bi bilo prodati sada Crysler.Zašto?
Zato što stvara veliku svetsku grupaciju sa velikim brojem modela i platformi.Sada mu treba Jeep da bi na toj osnovi napravio nekoliko SUV modela jer u tom segmentu nema ni Fiata i alfa romea.On upravo prati neminovni trend ,a to je smanjenje troškova proizvodnje platformi i mogućnost dijeljenja istih na većem broju modela.Vidite samo šta je uradio VW ,sa svojom platformom koja će biti ista kod svih modela VW grupacije...( to ne podržavam ali je to konkurencija)
Sve u Svemu mnoge stvari su se deslike u Fiat u proteklih 5 godina, od reorganizacije, do vlasničke strukture, odvajanja od Fiat industrial..I sada je većina dionica u rukama osnivača FIAT-a,porodice Agnelli,a to je dobro

Autor Ilija 27 Mar 2013, 09:51