
Fabrika Fiat Powertrain Technologies u mestu Bielsko-Biała u Poljskoj postigla je istorijski rezultat: 5-milioniti 1.3 MultiJet motor je sišao sa trake u fabrici u Poljskoj. Rekord demonstrira veliki uspeh ovog malog dizel motora – četiri cilindra u redu, 16 ventila i kapacitet 1248 cm3 – u proizvodnji od 2003. godine, i prva svetska primena MultiJet tehnologije, evolucija komon-rejl sistema kojeg je razvila Fiat grupa 1997. godine.
Uz neprestana tehnološka uanpređenja – čije je najnovije dostignuće danas u ponudi, MultiJet II – 1.3 MultiJet je sada na raspolaganju sa sa različitim nivoima snage: od verzija sa turbo-punjačem fiksne geometrije (od 70 do 75 ks), do performantnijih turbo-punjača varijabilne geometrije (od 85 do 95 ks). U svim verzijama 1.3 MultiJet motor postižu visoke nivoe performansi i niske nivoe potrošnje kao i – zahvaljujući najnovijoj tehnologiji – veoma duge servisne intervale: zamena ulja svakih 35.000 kilometara i servisiranje na svakih 250.000 kilometara.
Dobitnik prestižnih međunarodnih nagrada, uključujući nagradu za motor godine (kategorija 1.0–1.4 litre) 2005. godine, motor 1.3 MultiJet je ugrađen u mnoge modele iz proizvodnog programa Fiat grupe: Fiat Panda, Fiat Punto, Lancia Ypsilon, Alfa Romeo MiTo, Fiat Qubo, Fiat Doblò, Fiat Strada, Fiat Fiorino, Fiat 500 i 500L, kao i u različite modele drugih proizvođača automobila. 5-milioniti motor 85 HP 1.3 MultiJet biće ugrađen u model 500L, novi Fiat City Lounge, koji redefiniše kategoriju kompaktnih automobila za savremenu porodicu, sa potpuno novo-razvijenim stilskim crtama modela 500.
Istorijsko postignuće ujedno naglašava proizvodne kvalitete fabrike Fiat Powertrain Technologies (tehnologije pogonskih grupa) u mestu Bielsko-Biała u Poljskoj, koja je zajedno sa čitavom grupom, usvojila WCM (Word Class Manufacturing – proizvodnja svetske klase) pravila, međunarodnu metodologiju organizacije proizvodnog procesa u skladu sa najvišim standardima na međunarodnom nivou. Budući sertifikovana 2012. godine WCM zlatnom medaljom, poljska fabrika je jedna od najnaprednijih u automobilskom sektoru koja proizvodi i 0.9 TwinAir, revolucionarni 2-cilindarski benzinski motor koji je osvojio prestižnu nagradu ‘Međunarodni motor 2011. godine’ koju je dodelio odbor od 76 novinara iz 36 zemalja. TwinAir motor se izdvojio i u tri druga rangiranja: u kategoriji motora zapremine ispod 1 litre, ’Zeleni motor godine’ i ‘Najbolji novi motor godine’.
Ove prestižne nagrade za motore proizvedene u pogonu Fiat Powertrain Technologies u mestu Bielsko-Biała u Poljskoj predstavljaju priznanje inovativnih rešenja koja su konstruktori primenili radi smanjenja ekološkog uticaja, i kada je u pitanju proizvod i po pitanju proizvodnog procesa, pored potvrde visokog nivoa uključenosti zaposlenih na svim nivoima.
PR Fiat Automobili Srbija
Zaboravili su da napisu da je protagozista raskola izmedju nemackog Volksvagena i japanskog Suzukia upravo bio ovaj mali Fiatov agregat. :)
Zamena ulja svakih 35.000 km? A generalna pri svakoj drugoj zameni?
Za taj motor se moglo svuda procitati da mu zbog lose pozicije DPF-a u uslovima gradske voznje ulje dospe za zamenu vec na 3000 km