
Izvor: B92.net
Ministarstvo finansija tvrdi da je pojeftinjenje "fijata 500L" omogućio sam proizvođač. Država je u Kragujevačku fabriku do sada uložila 200 miliona evra.
Investicija italijanskog automobilskog giganta u Srbiji pod lupom je javnosti otkad je cena novog “fijata 500L” snižena za 3.000 evra. Dok se uvoznici automobila bune zato što država novcem iz budžeta favorizuje jednog proizvođača, Ministarstvo finansija tvrdi da pojeftinjenje omogućava sam “Fijat”.
U ovaj projekat, u koji su zajedno ušli Srbija i “Fijat”, do sada je kroz početna ulaganja i subencije u akciji staro za novo, prema podacima Ministarstva finansija, država uložila oko 200 miliona evra.
Srpski “Fijat” stigao je do Brisela - za početak do Evropske komisije. Portparol Peter Stano kaže da je Komisija uočila meru kojom se subvencioniše proizvođač automobila da bi u Srbiji mogao da ih prodaje s popustom.
Državni sekretar u Ministarstvu finansija i privrede Aleksandar Ljubić kaže da iza pojeftinjenja stoji sam “Fijat” i da će to preneti i zvaničnicima u Briselu.
Podaci Ministarstva finansija pokazuju koliko je Srbija uložila u fabriku čiji je vlasnik zajedno sa “Fijatom”. Prilikom osnivanja, uplatili smo 50 miliona evra plus dodali imovinu u istoj vrednosti. “Fijat” je u osnivački kapital uneo dvaput više - 200 miliona evra. Tu je i zajedničko garantovanje za kredit u visini od 200 miliona evra.
Zajedno je i rekonstruisana fabrika - od ukupnih 250 miliona evra, Srbija je dala do 75 miliona. Ostatak troškova rekonstrukcije i novu opremu platio je “Fijat”.
Konačno, novac se u fabriku slivao i kroz projekat zamene starih automobila za nove. Na taj način zamenjeno je 26.804 automobila, a iz državnog budžeta je za ovakvu subvenciju izdvojeno dve milijarde i 604 miliona dinara.
Kompletan članak na sajtu B92.net
Država je uvalila propalu Zastavu Fiatu, bolje rečeno.
Talijanima bi se više isplatilo da su na livadi napravili novu fabriku, nego što su staru kupili i iz temelja rekonstruisali. Setite se koliko su radovi trajali.
Iz ovoga se vidi da država još duguje pare, jer je u fabriku uloženo preko milijardu. Otud valjda i razne subvencije.
Za te pare su mogli detaljno da obnove Yuga i Floridu (kao što je od Favorita nastala Felicija, samo što bi ovde "skok" morao da bude veći) i da uvedu treći model nekog stranog proizvođača koji bi licencno proizvodili (na pr. odlazeći Leon).
@ Pedrag
Ja sam pre za prošli C4, nego za Leon. Ogadio mi se Seat zbog visokih cena
Obnove Yuga i Floridu?
haha. Nu Zastava 10 nije nam se usplatila, a niko nam nije branio da je izvozimo.
U svetu će ostati samo nekoliko proizvođača, koji nogu da isprate ulaganja u razvoj i nove modele.
Ovo kad mi napisu u nekoj zilionskoj cifri u dinarima, nsita mi nije jasno. Koliko je to u Evriam ili Dolarima?
@ B.M.
Otkud informacija da niko nije branio da se izvozi "zastava 10"?
Pitanje bi takođe bilo, šta ovde znači "izvoz", obzirom da je taj auto kao i 500L sklopljen od delova iz uvoza?
Zastava 10 nije zadovoljavala, zato su je Talijani ukinuli čim su preuzeli fabriku. Lakirnica i još neki delovi su uništeni u bombardovanju, pa se i pored ulaganja Fiata Punto iz KG nije smeo izvoziti na Zapad. Tek kada je stigla komplet nova lalirnica iz Nemačke, roboti za sklapanje i dr. moglo je na zapad.
A izvoz ti je ono što izvezeš, ne mora ni biti kompletna proizvodnja u Sr.Naše firme takođe rade i za druge proizvođače automobila.
Ako ste gledali nekad kako dva radnika s punkt aparatima sklapaju školjku Z10 i kasnije Punta. A na kraju ide pod improvizovane tuševe radi provere jel ulazi voda. I kako to izvoziti na Zapad? Što bi se Fiat brukao. Prvo ulaganje Fiata je bilo u lakirnicu, a za 500L je kupljena komplet nova, kao i linije za montažu.