
U ozbiljnijem sazrevanju kineske autoindustrije, pa i decenijama nakon toga, tamošnji brendovi su se oslanjali na isporuke motora poreklom od renomiranih automobilskih proizvođača i sa zapada i sa istoka. Ništa novo, reći će poznavaoci prilika u autoindustriji.
Niz brendova i danas koristi motore koje je isporučivao Mitsubishi, a kod MG-a su se u početku pojavljivali motori od GM-a. Ali onda se situacija drastično preokrenula pa danas strane marke koriste električne i hibridne pogone iz Kine. Novi KGM tako ima električni pogon BYD-a i pripremaju hibride koje će preuzeti od Cheryja. Mazda i Nissan koriste čak i cele platforme, a uskoro ćemo videti i Volkswagen u kombinaciji s high-tech kompanijom XPeng, navodi Klix.ba.
Horse Powertrain – 17 fabrika, osam u Kini
Situacija ipak nije potpuno izgubljena, kako pokazuje novoosnovana kompanija Horse Powertrain, što je zasebna Renaultova divizija za motore. Funkcioniše kao zajednički poduhvat s Geelyjem, udeo od 10 posto u njemu drži i saudijski Aramco, sedište ima u Londonu i razvija motore s unutrašnjim sagorevanjem kao i hibridne sisteme, pre svega za oba uključena koncerna.
Međutim, interesa ima i od drugih proizvođača automobila i prvi ugovori o isporukama su već potpisani. Horse će isporučivati pogone automobilskim kompanijama Chery (uključujući njihove brendove Omoda i Jaecoo), Leapmotor i JAC, kako je potvrdio izvor direktno iz Horse-a. Sva tri brenda su takođe prisutna u Evropi.
Horse Powertrain ima ambiciju da do 2035. godine postane svetski najveći proizvođač motora s unutrašnjim sagorevanjem s hibridnim sistemima. Osim toga, Horse proizvodi i menjače i energetsku elektroniku (inverteri, DC/DC konverteri, battery management sistemi itd). Razvojni tim je sastavljen od ljudi poreklom iz Renaulta, Volvoa i Geelyja, raspoređeni su u pet razvojnih centara. Ukupno, Horse ima 17 fabrika širom svita, od čega je osam u Kini.
Električni automobili kao hibridi
U Evropi se za sada s novim proizvodima Horse-a ne susrećemo mnogo, ali prvi su već u prodaji u Kini. Na primer, plug-in hibridni Zeekr 9X. Osnova njegovog pogona je dvolitarski turbo benzinac s navedenom toplotnom efikasnošću od 46 posto i snagom od 279 KS. Ovaj model je u stvari paralelni hibrid – motor može direktno da pokreće točkove, ali više u tome učestvuju tri elektromotora s kombinovanom snagom većom od 1.000 konjskih snaga. SUV, dugačak nešto više 5,2 metra, zahvaljujući tome ubrzava do stotke za 3,1 sekundu i dostiže brzinu od 240 km/h. Zanimljivost je i velika baterija kapaciteta 70 kWh, dakle kao kod većih čisto električnih modela.
Renault želi omogućiti konverziju električnih automobila u hibride
Ove godine se pojavio i sistem nazvan Future Hybrid, koji treba omogućiti laku transformaciju električnih automobila u hibride. Sistem, sposoban da sagoreva benzin, etanol, metanol i sintetička goriva, može da funkcioniše kao serijski hibrid i samo da snabdeva energijom bateriju, ali i kao paralelni i direktno da pokreće točkove u saradnji s elektromotorom.

Horse očekuje prva serijska vozila s ovim sistemom 2028. godine i osim vlastitih brendova oba koncerna želi da ga nudi i drugim proizvođačima.
Izvor: Klix.ba
Foto: Horse Powertrain