home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: B92.net

Ginisova knjiga svetskih rekorda oduzela je Veyronu titulu najbržeg serijskog automobila na svetu. U saopštenju koje je ta kuća objavila u petak 5. aprila navodi se da je Veyron ostao bez titule jer zvanična maksimalna brzina od 431.072 km/h, postignuta tokom testiranja, nije dostupna i na serijskim modelima koji su isporučeni kupcima.

Bugatti Veyron Super Sport nosio je gotovo tri godine titulu najbržeg serijskog automobila na svetu. Međutim, nakon što su u Ginisovoj knjizi svetskih rekorda preispitali ovaj rezultat i utvrdili da on nije u skladu sa njihovim zvaničnim propisima, Veyron je ostao bez ove titule.

Rekord je postignut u julu 2010. godine, i to tako što je na testnom automobilu deaktivirano fabričko ograničenje brzine. Zbog opasnosti od oštećenja pneumatika i bezbednosti putnika, Bugatti je na svih 30 primeraka koji su u međuvremenu isporučeni kupcima ograničio maksimalnu brzinu na 415 km/h.

U Bugattiju ostaju pri tvrdnji da je njihov model i dalje najbrži na svetu i kažu da su u Ginisu znali da je limiter brzine deaktiviran još prilikom postavljana rekorda. Oni ne smatraju da će automobil izgubiti svoju reputaciju kod kupaca, jer na kraju krajeva, "Veyron Super Sport je mnogo više od svetskog rekordera u brzini", kažu u Bugattiju.

Nakon oduzimanja titule, prema pravilima Ginisove knjige rekorda, zvanično najbrži serijski automobila na svetu postao je model Ultimate Aero američke kompanije Shelby SuperCars, koji od ranije ima verifikovan rezultat od 411,718 km/h.

Najnoviji pretedent na titulu najbržeg je Hennessey Venom GT koji je 9. februara 2013. godine zabeležio maksimalnu brzinu od 427,6 km/h, ali taj rezultat još uvek nije zvanično potvrđen od Ginisove knjige rekorda.

Foto: arhiva Autoblog.rs / Bugatti



čitanja : 3333



Komentari

Sramota. Ako su znali da nije us skladu sa pravilima koja su sami propisali (F1 je imao limiter obrtaja u serijskoj verziji, inace je bez njega ostvario 391 km/h), sta sad glume?! Dele one plakete kao jedan poznati nam drzavnik odlikovanja...

Ako im je pak cilj da razljute VW i "nateraju" ih da naprave "Super Veyron", e onda... :)

Hennessey-evo ostvarenje nema zasto da bude verifikovano kad nije bilo druge voznje...

Autor Petar 07 Apr 2013, 18:36

A,kako Ultimate Aero kada Bugati ima ogranicenje,ali na 415,a titula mu preuzeta sa 411?
@Petar
Ma Vejron je ime u odnosu na te ostale,napravice oni jos brze od Vejrona,ali ne zure.

Autor dusan 07 Apr 2013, 18:44

Sistem im je takav, platis 10 hiljada evra ili vise da zakazes, oni dodju, izmere i dobijes diplomu. Veyron nije posebno testiran na 415 km/h, u tome je fora...
A sto se mene licno tice, Veyron je umetnicko delo, sa 434,431 ili 231 km/h...

Autor Petar 07 Apr 2013, 18:53

koenigsegg iz v8 motora izvlaci preko 1000konja. to je umjetnost, a ne neki mrtvi bugatti

Autor sysfan 07 Apr 2013, 19:09

Realno te spajz radionice mogu da naprave automobile da postignu takve brzine, ali je pitanje koliko puta pre nekog remonta, odnsno pitanje je koliko su oni uopste izdrzljivi. S obzirom na to sta Veyron predstavlja VW grupaciji, i da je napravljen zarad prestiza i da se pokaze tehnoloska nadmoc, verujem da je napravljen tako da "nadzivi" sve SS 'talijane i ove ostale...

Autor Orlo 07 Apr 2013, 19:10

sysfan 07 Apr 2013, 19:09

Veyron je morao biti poseban, pa zbog toga ima W16 i 4 turbine. Da li si cuo za jos neki auto da ima takav motor? Nisi. Osim toga, tu je i prica o kvarovima (teoretska), W16 je manje opterecen od V8 motora. Inace, da li ste znali da je sam Veyronov motor bez mjenjaca tezak 430kg! Sa mjenjacem je to oko 540kg.

Autor hh 07 Apr 2013, 19:50

@ hh

5.0 V8 sa 1115ks je prilicno poseban ako cemo tako gledat

W16 je glupiranje, i da nema 1000ks bila bi sramota..ovako je samo osrednji motor..

kad vec pricamo o tome, npr bentley mulsanne. V8 preko 1000nm. skoro nitko nema toliko ni na v12 motoru. to su posebni auti, bugatti za taj motor nepravi nista posebni kao ovi.

Autor sysfan 07 Apr 2013, 21:38

sysfan 07 Apr 2013, 21:38

A sta bi ti, da krknu 1800ks pa da samo slajdra? Mislis da nisu mogli vise?

Autor hh 07 Apr 2013, 22:36

@sysfan
I jeste sve u snazi,ali i nije.Ima mnogo toga pored toga sto treba da se odradi da bi se postiglo nesto.Svakako je motor iz Vejrona NESTO u odnosu na taj V8 koji pominjes.Mnogi mogu da nasviraju motore,svaka tjuning radnja...E,a W16 ima li neko?Jos u koje je vreme vec izasao...Takodje,tu snagu koju imas moras da preneses na put...Kod Vejrona je sve vrhunski ukomponovano...

Autor dusan 08 Apr 2013, 00:04

dusane, sve ja to znam, i hocu reci da bi taj W16 trebao dati puno, puno vise jer se iz duplo manjih motora izvlace priblizne stvari..

Autor sysfan 08 Apr 2013, 00:26

@sysfan
Odradice oni to mnogo bolje kad se pojavi novi.Daje motor kod nekih vise,ali su ti isti laksi po pola tone od Vejrona i nemaju luksuz koji ima Vejron.Kod Vejrona su hteli da sve bude posebno,tako i taj W16 sa 4 turbina,tako i njegov izgled,tako sve.Eto ti primer Agera R,koja je po meni vrhunac,ali iskreno odmah mesto ispod Vejrona.Dakle nesto malo ispod njega i ako pogledamo ima manji,laksi motor,ima veliku snagu ali je i Agera laksa sigurno 500kg.
Po meni je Vejron br.1 auto-industrije,kad su ga izbacili,ali i dan danas stoji na vrhu.Svi kao pokusavaju da ga skinu,ali svi imaju neke nedostatke,poput imidza,istorije,pa neki unutra plasticni bez ikakvog luksuza itd,itd.Bugati ima sve,od imena,istorije i najvece max.brzine :)) Takodje je i sa cenom najjaci,ali tako nesto posebno treba i da se plati.A,VW celim tim projektom ustvari pokazuje moc i definitivno je bas pokazuju.
Mada kada pogledas koliko sansi daju SEAT-u...I tu pokazuju koliko su strpljivi i jaki :))

Autor dusan 08 Apr 2013, 02:49

Toliko truda a GTR Alfa 12 ga gazi kako poželiš. :)))
Uz deset puta manju cenu.
Što se tiče pravih ss-hiperautomobila, to su McLaren F1 ( školski primer ), P1, LaFerrari, Pagani.
Veyron je dragster. Ili kako ono beše Ron Denis ima nadimak za njega, debela svinja. :)
U krivinama se snalazi ko slon u stanu. :)))
I Aventador ga namuči. :)))
https://www.youtube.com/watch?v=CSzeMdEfhKI
A što se Veyrona tiče, osim motorčine i što se ljudi pale na cenu, kod njega ništa nije spektakularno. Ni dizajn, ni vozne karakteristike, ni enterijer ( Pagani dao domaći svima ). Jedino što jeste, jeste dragster za autoput i ima veliku konačnu brzinu, to je sve. Vrhunac autoindustrije su Pagani, LaFerrari, P1.

Autor Pitbull 08 Apr 2013, 03:08

@PITBULL
Braticu,pusti ti to sto odrade neki tjuning...Bugati je i napravljen samo za brzinu,ne i stazu.To i sam znas,tako da ga ne uplici na stazi :)) On je i McLaren F1 pregazio i to sa iskljucenim sistemima,da su mu u Top Gear-u ukljucili one sisteme,F1 bi mu video zadnji deo samo na pocetku,ali oni mu sve iskljucili da bi trka ispala zanimljivija,kao i ova sa Aventadorom sto si dao.Pa Vejronu SuperSport do 300 treba 14 sekundi,a Aventadoru 25,eto dovoljno ti govori kakav je klip sto si dao,tj naprave ga da bude zanimljiv gledaocima.Enterijer mu je vrhunac,luksuzan ali ne i kic,kao sto je kod Paganija,a da je kic kod Paganija ne kazem samo ja vec imas i dosta ljudi ovde sto kazu to,a ne da pogledamo na dalje :)

Autor dusan 08 Apr 2013, 13:40

@Pitbull
Koliko moze GT-R Alfa 12 kilometara da predje brzinom od preko 380 km/h, do remonta motora. Sta bi tek bilo, da se nadje neki pametnjakovic, pa da tjunira Veyron?
Za Veyrona imaju pogrdne nadimke samo oni koji su ljubomorni. Inace, zna se da o ukusima ne vredi raspravljati. Zasto g-din Denis (da ne pominjemo koliko je tek on ruzan:))) ne napravi auto koji ce, kao F1 u svoje vreme, biti najbrzi, a uz to, i u ostalim segmentima zadati domaci zadatak, pa onda neka tandrlja koliko god hoce. Meni je i Nissan GT-R ruzan, ali opet obozavam taj auto zbog onoga sto nudi po ceni nizoj(cak i nekoliko puta) od kunkurencije. Huayra, na primer, mi bas lici na kiceraj, McLaren P1 je skulptura za njega.
I Veyron mi je ruzan, ali sa tehnicke strane gledano on je, u stvari ekstremno ubrzano luksuzno vozilo. Lepo je Dusan rekao, u Veyronu je sav luksuz, ne trebaju ti kaciga, kombinezon i rukavice da bi ga provozao preko 400 na sat. Pravljen je da moze i u svecanom odelu da se vozi max brzinom. Jednostavno, takvim ljudima je namenjen.
Ovi iz Ginisa se sad prave ludi, kao nisu znali, a o tome da samo 5 primeraka nemaju ogranicenje prica se najmanje 2 godine. Zvacite koliko god hocete, ali ako VW bude hteo da ima najbrzi serijski auto na svetu, to ce i dobiti, svidjalo se to ljubiteljima konkurencije ili ne.

Autor Optimus Prime 08 Apr 2013, 13:57

meni je samo bzvz jer se originalna Francuska a potom Italijanska kompanija nasla pod VW.
Mogli su i ovi da ga srede samo tako. Mada mislim da se i dalje proizvodi u Francuskoj.

Autor englez 08 Apr 2013, 14:31

I pored svega, opet su izgovori Ginisovaca toliko jadni da je to smesno. Ok, moze ekipa iz Bugatija da pozove kupce, da dovezu automobile na skidanje blokade, pa ce Veyronu biti vraceno oduzeto! Strasno jadna prica! Ginisovci su me bas razocarali ovim potezom!

Autor Optimus Prime 08 Apr 2013, 15:38

dusan
Pa kako to sportski auto nije za krivine-stazu ???
Ja pričam o pravim ss automobilima-hiperautomobilima.
A to su LaFerrari, P1, Huayra.
Kakav luksuz ima, lepo rekoše strani novinari, enterijer Veyrona je u odnosu na Huayru ko Golfov. :)))
O eskterijeru da ne trošimo reči.
Optimus prime
Nek traje kolko traje, nova je 150-200 hiljada pa kupiš novu ako se pokvari.
Za Veyron je mali servis preko 50 000e !!!
A sama činjenica da GTR može da se nasvira na tu konjažu, govori kakav je to motor kad trpi snagu puta 3 !
Razbušili ga 200 ccm, stavili veće turbine i još neke prepravke ali rezultat fascinatan !
Mislim da oni daju garanciju na odredjenu kilometražu.
Ali GTR je vrhunac industrije. Možda i najsavršeniji auto danas.
Univerzalan, za sve uslove, ubrzanje, krivine, za sve idealan.
Pritom nije skup, slabiji i teži od konkurenata a bije ih !
Koji su pritom po nekoliko puta skuplji od njega.
Plus GTR je četvorosed, sva oprema, auto za svaki dan i pritom je jak pri sudaru.
Razbio tri auta, jedan prevrnuo na krov i nastavio da ide. :)))
U drugim bi bilo game over.

Autor Pitbull 08 Apr 2013, 17:00

@PITBULL
On je ultra-sportski :))
Pa ni LaFerrari,P1 ni Huayra ne mogu da postignu brzinu kao Vejron,sta cemo sad?Oni njega ni ne prikazuju kao auto koji je mocan na stazi,on je nastao da bi bio najmocniji auto,najbrzi...Pa sta ako je servis toliko za njega?Pa covece ko da 2 miliona eura za taj auto,za njega ne predstavlja 50.000 neku cifru,cim da za AUTO 2 miliona.
http://www.netcarshow.com/pagani/2012-huayra/1024x768/wallpaper_2c.htm
I nemoj molim te ovaj kiceraj da poredis sa Vejronovim enterijerom...
http://www.netcarshow.com/bugatti/2011-veyron_super_sport/1024x768/wallpaper_64.htm
Ja kupujem auto,a ne Gucci tasnu.Takodje danas se automobilom dokazuje status,uspesnost.Onaj koji zeli da dokaze kako je uspesan,a ima za Bugati nece ga zanimati nikakav tjuning Nisan GTR-a,niti Pagani...GTR ima vrhunski menjac takodje,ali dok radi :))) E,kada crkne na ne nekoj kilometrazi,onda se uhvati za usi i igraj :)) Crkava,ali sta ima veze...Zato ti je kod Bugatija sve uskladjeno,sve da izdrzi sve...Mogli bi da ga izvedu na Ring,pobedio bi sve sigurno,ali ne treba im to.On ima titulu i po cemu je poznat tako da nema razloga za bilo kakvim reklamiranjem vise :))

Autor dusan 08 Apr 2013, 18:55

dusan 08 Apr 2013, 18:55

''GTR ima vrhunski menjac takodje,ali dok radi :))) E,kada crkne na ne nekoj kilometrazi,onda se uhvati za usi i igraj :)) Crkava,ali sta ima veze''

Ne. To se desavalo kod prve verzije GTR R35, kod Mk2 je rijesen problem pregrijavanja. A Vejron je jako tezak, naraavno da nece biti nesto na stazi.

Autor hh 08 Apr 2013, 20:09

dusan
Kako može da bude ultrasportski nešto što teži 2 tone i nije za krivine ???
Drugo, gde će da ga voze 415 ???
Jedino autoban, a i tamo je pitanje, jer je saobraćaj.
Ferrari, McLaren , Pagani ne prave krmače. Oni prave prave ss-hiperautomobile koji Veyrona biju na stazi kako voliš.
Što se tiče servisa, to je odgovor na trajnost Alfa 12. Pa povlačim da možeš da kupiš novu Alfa 12 za 3-4 mala servisa.
I ne poredim ja, niti mogu da se porede sa Paganijem po izradi niko u industriji. To su strani novinari zaključili.
Pažnja i posvećenost detaljima kod Paganija je potpuno jedinstvenom nivou, ostali su bebe. :)
Druga je stvar što neko ne razume ručni rad, umetnost, pažnju i posvećenost.
Najlakše Paganiju je bilo da stavi velikoserijski enterijer, ali on je upravo želeo da se izdvoji iz mase takvih.
Čoveku je inspiracija Leonardo Da Vinči.

Autor Pitbull 08 Apr 2013, 21:12

@Pitbull
Moze da mu bude inspiracija ko hoce,veci kic od auta ne postoji.Ja sam vec dao sliku,ono je haos koliko sve sljasti i cakli,unutra ima detalja kao kais na torbi,a da im je torba bitna pokazali tako sto postavili pozadi mesto da covek upakuje torbicu :D Haha...
Pa jeste ultrasportski,je l mogu da razviju brzine pomenuti kao Vejron?Ne mogu.Je l mogu da dostignu brzinu kao Vejron,ne mogu.Ti si ranije govorio kako staza nije bitna,vec ubrzanje...Sada pricas drugo,ovde osetis brzinu u punom sjaju,samo gas i ides do 200,300 kako pozelis.I kako da bude lak?Ima motor koji niko nema i koji je jako tezak,pa preko 6 hladnjaka,unutra totalno luksuzan,nije supalj...Pagani pre svega nema svoj motor,tako da se sa njim zavrsava prica.

Autor dusan 08 Apr 2013, 21:36

Bravo Dusane, ali nemoj mu zameriti! On je fan Mercedes-Penz-a, pa toliko hvali Pagani, jer koristi MB-AMG motor! :)))
Sad voli i GT-R, jer je Reno u strateskoj saradnji sa MB-om. McLaren mu je gotivan mozda zbog prosle saradnje sa MB-om. LaFerari spominje iz postovanja! Covek zaboravi Gallardo Underground Racing Nera! Sta je sa njim? A Agera i Tuatara nisu pravi ss-automobili!:)))
Kao sto su jedni novinari hvalili kiceraj Paganija, drugi su pisali o tome kako u Veyronu postoji sva moguca oprema i luksuz. Opet je stvar u tome ko sta voli.

Autor Optimus Prime 08 Apr 2013, 22:14

@Optimus Prime
Znam ja zasto on voli Pagani,ne brini ti! :)) GTR ne voli zbog saradnje sa Benzom,vec je to jedini auto parirao 911 Turbo S po ubrzanjima,pa onda nije mogao da napada Porse koji ja volim sa Ferarijem,Lamboom itd,pa onda nasao zrtvu u GTR-u! :)) Sada ima Aventadora,pa u te price uplice Aventadora,a kada se pojavi nova 911 Turbo i Turbo S,onda ce izgleda jedino morati da uplice Bugati da bi se branio :) Ali posto njega ocigledno ne voli,ubacivace Pagani sa svojim 'vrh' enterijerom i F1 zvukom,zvuk koji je jos lepsi i bolji i jos blizi F1 imao Porse jos pre 10 godina sa svojom Karerom GT,svojim motorom,bez friza itd.Ali,ok je,ipak je Porse tu decenijama,zna posao,Pagani treba jos da gura :))
LaFerrari spominje posto trenutno Lambo nema tako nesto,a treba da ubaci vise njih da bi dokazivao svoje tvrdnje :))
E,da.Steta sto Lambo nema,sad su sa Porseom u grupaciji,pokazace im valjda nesto ovi iz Porsea :)) Valjda nisu tako bezobrazni da ne ucine drugarima :))

Autor dusan 08 Apr 2013, 23:05

Verovatno zato gotivim i McLaren F1, koji ima BMW motor.
Džaba s vama pričati, terate svoje ne slušate šta sagovornik priča. Tako da odustajem od dalje rasprave, sve sam rekao na jasnom srpskom jeziku, kome nije jasno, nisam ja kriv.

Autor Pitbull 09 Apr 2013, 05:35

@Pitbull
Druze, pa nemoj da si na kraj srca, moramo se malo i saliti! Svako ima nesto sto mu se svidja i nesto sto mu se ne svidja, zato sam jos i ranije napisao da o ukusima ne vredi raspravljati.
Dzeremi Klarkson, koji je evidentni fan Mercedesa, na sav glas je hvalio Veyron. Koliko se secam, izabrali su ga za automobil decenije. Stvarno nemam razlog da pljujem bilo kog proizvodjaca, svi su oni tu da bi zaradili, pa kad je vec tako, neka bude sto veca konkurencija, ko ih sljivi. Kupci ce imati veci izbor, a nama ce biti zanimljivo da pratimo nadmetanja. I to je u nekom smislu sport.
@Dusan
Bugati, Porse i Lambo ce imati ono sto Ferdinand Pih bude hteo da imaju. Njegova rec je za te firme zapovest.
Pozz, drugari...

Autor Optimus Prime 09 Apr 2013, 09:10

@dusan
"Takodje danas se automobilom dokazuje status,uspesnost.Onaj koji zeli da dokaze kako je uspesan,a ima za Bugati nece ga zanimati nikakav tjuning Nisan GTR-a,niti Pagani..."
ти то из властитог искуства? ... естрадизација у транзиционим кошмарима је чудо :)

Autor Столе 09 Apr 2013, 10:14

Stole
Lepo je Rambo Amadeus opevao tako nešto. ;)

Autor Pitbull 09 Apr 2013, 12:49

@Pitbull
Lepo ti rece covek druze,nemoj da se palis odmah :))
@Stole
Ne mogu iz vlastitog iskustva,nemam milione :))
Samo pricam o cinjenicama,a one su takve i to svi mi dobro vidimo ;)

Autor dusan 09 Apr 2013, 12:56