home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor: B92.net

Srbija je jedina zemlja u regionu i jedna od retkih u Evropi, u kojoj se kubikaža motora uzima kao jedino merilo luksuza automobila. Iako je reč o, kako kažu i u Ministarstvu finansija, zastarelom modelu oporezivanja, nema pomena o tome da će to biti promenjeno.

Motor ne samo da je osnovni deo automobila, već je i pokazatelj vašeg luksuza. Čak i ako vozite automobil stariji od 10 godina, ukoliko zapremina motora pređe 2.000 kubika, registraciju za njega platićete kao da je reč o luksuznom vozilu.

Tako i Milan Đurđević, vlasnik mercedesa A210 starog deset godina, plaća registraciju za luksuzno vozilo.

"Kupio sam mercedes 2003. Godište, znači 10 godina star. On ima 2.084 kubika i za njega registracija izađe 46.000 dinara zbog poreza na luksuz koji u toj kategoriji izađe 30.000 dinara, a takav novi mercedes od prošle godine, koji ima kubikažu od 2.000 kubika i košta 30 hiljada evra, registracija je 27.000 dinara“, navodi Đurđević.

Upravo zbog toga, kupci prvo gledaju kubikažu motora, a tek onda druge osobine automobila, kaže Uroš Erčević iz auto kuće "Naskar".

"Taj način, taj zakon o oporezivanju je prilično zastareo, možda je bio aktuelan do devedesetih godina, pošto su tada vozila sa većom kubikažom bila luksuznija, a sada taj porez apsolutno ne odgovara uslovima na tržištu, zato što vozila sa malom kubikažom imaju veliku snagu motora", objašnjava on.

Savetnica u Ministarstvu finansija za poreski sistem Milica Bisić priznaje da je reč o zastarelom propisu, međutim, ne zna se kada će on biti promenjen.

"U principu, da tako kažem - u razmatranju svih poreskih zakona koji na različite načine definišu različite poreske osnovice i ovaj zakon će doći na red za razmatranje, on ne spada u najvažnije ili ključne poreske zakone, zato nije bio u fokusu početkom ove godine", kaže Bisićeva.

Prodavci automobila upozoravaju da se i zbog ovakvog oporezivanja u Srbiji voze mnogo lošiji automobili nego u evropskim i susednim zemljama.



čitanja : 3085



Komentari

Isto tako je i u Republici Srpskoj.

Autor Milan 01 Jun 2013, 13:17

Najidiotskiji zakon ikada. Milane, ja imam iformacije da se u BiH jeftinije registruju i uvoze automobili.

Autor Sony 01 Jun 2013, 13:26

Banana drzava i jedna i druga...

Autor neko 01 Jun 2013, 14:16

Sony,

što se tiče uvoza, ako je auto iz EU onda nema carine, s tim što mora biti EURO3 minimum ili se ne može uvesti. Plati se PDV od 17%, na cijenu fakture ili po katalogu, kako se "dogovoriš". Što se tiče registracije, opet ovisi koliki će ti agent osiguranja dati popust (tu stvarno nema logike i pravila, tu su velika odstupanja).Evo ti za primjer, šurjakov ford focus 2.0, 96kW, 2000. god, 420 maraka (ili 210 EUR otprilike). Ja sam lani za fiat stilo 1.9 JTD 85 kW platio oko 460 maraka, sad mi ističe registracija, mislim da bi trebalo biti nešto malo jeftinije - cijena je malo niža svake godine, ako ne promjene tarifu osiguranja.

Autor Milan 01 Jun 2013, 15:05

Muka mi je od nasih finansijsko-poreskih filozofa. Nikako da shvate da ako zaustavis funkcionisanje saobracaja gusenjem u placanju kojekakvih izmisljotina po visokoj ceni zaustavice se cela privreda.

Autor ChedomirADELAIDE 01 Jun 2013, 15:18

Totalna besmislica.

Autor Pitbull 01 Jun 2013, 15:53

Sve je to u redu jer se tako stimiliše nabavka i posedivanje vozila manje zapremine što se saglasno savremenim eko trendovima. Doduše, mogli bi tako da uvedu i extra porez na sva vozila koja imaju motor sa više od 3 cilindra

Autor bolesnik 01 Jun 2013, 19:01

Kupite nasviranu masinu (preko 200ks) do 2.0L i pesma...

Autor RS 01 Jun 2013, 19:23

Za ljubitelje dobrih performansi bez potrebe za zapreminom većom od 2000ccm, a za soldan iznos, uvek možete izabrati Škodu Oktaviju vRS.

Autor AK27 01 Jun 2013, 19:29

Naravno da je besmisleno ,al ida neam takvih besmislenih propisa, ne bi bilo ni drzave. Mnogo lopova na jednom mestu, a finansiraju ih svi gradjani. Svi za jendog, jedan za sebe.

Autor Fordovac 01 Jun 2013, 20:59

Ovo je jedna od mnogih gluposti koje u nasoj zemlji nesmetano funcionise.Kakva kubikaza kakvi bakraci,jedini parametar prilikom placanja registracije i slicnih stavki treba da bude vrednost automobila.

Autor UROS 88 01 Jun 2013, 22:08

Od prevelike galame radi ispravljanja nepravde vezane za porez na zapreminu vozila, u nasoj drzavi moze se ocekivati samo jedno:

Porez na luksuz placace se na snagu motora, a pri tome ovaj na zapreminu nece biti ukinut.

Znaci, samo novi nameti.

Zato je bolje da ne cackamo mecku.

Autor Vojvoda 01 Jun 2013, 22:46

Vezivanje poreza na luksuz za snagu automobila jos je nepravednija od vezivanje za zapreminu.
Automobili stari 10 i vise godina imaju jednaku malu vrednost bez obzira koje su snage i kolika je njihova zapremina.
Dodatna nepravda bila bi za vlasnike automobila sa vecom snagom. Za razliku od nepromenljive zapremine, snaga desetogosnjeg automobila je manja od deklarisane pa bi vlasnici takvih automobila nepravedno placali dazbine na snagu koju njihov automobil nema.

Autor Vojvoda 01 Jun 2013, 23:03

Kubikaža kao mera luksuza mora da ostane. Pored toga za stare automobile uvesti kazne, to jeste veće takse. Kad oće da nas truju neka plate. Tako će se nova vozila pre kupovati i to a malim motorima.
Ovi pametnjakovići, mesto da kupe movog punta ili daciju, oće Mercedes - trovač od pre 10-15 godina, pa još čipovan, da bolje čadi.
Stara vozila sa velikim motorima po džepu, tako se radi u evropi.

Autor bumbar 01 Jun 2013, 23:30

Poredjenje cene registracije za chrysler 300C 3.5 V6, 2005. godiste u Srbiji (BG) i Bosni (SA):

http://www.registracija-vozila.rs/index.php?option=com_chronocontact&task=send&chronoformname=Info_za_registraciju

http://www.registracijavozila.ba/kalkulator-rezultat.php

Cena u Beogradu 1850 evra, cena u Sarajevu 400 evra.

Autor Damko 01 Jun 2013, 23:33

ja vozi mercedes e 270 cdi gde me za njega izlazi registracija sa novim tablicam ravno 100000 dinara zar to nije sramota za ovu drzavu da registracija kosta toliko za auto star 10 godina, a prito noci motor euro 4 gde je mnogo mani zagadjivac vazduha nego golf 2 a razlika u registraciji samo 90000 dinara i onada drzava prica o nekoj ekologiji.

Autor milos 22 Jun 2013, 16:03

U novom broju SAT plusa osvrnuli su se na porez na kubikazu i obecanje staro godinu dana, da ce mera biti vrednost vozila i traze odgovor i pitaju kad ce ta promena konacno. Naravno, suvisno je i napominjati nelogicnosti tog "genijalnog" zakona iz 2009-e, kao i komicna umanjenja. U svakom slucaju jedini su od svih se pobunili i posvetili paznju tom problemu. Svaka im cast !

Autor Pit 09 Okt 2014, 20:54

Zbog krize, sve koji voze jači auto od 1600 kubika i 100 konja, treba ekstra oporezovati. Svaki mesec bar po 1000 dinara.
Ovo preko 2000 kubika treba da ostane na snazi, ali uvesti i preko 200 konja.
Ako se smanjuju plate i pemzije, treba i kola oporezovati. I benzin treba da bude 1,8 evra kao u Grčkoj i Italiji. Bolje to nego inflacija i hlebac da poskupi.
Luksuz se sada mora oporezovati. Vremena su teška.

Autor ajmo u planine 09 Okt 2014, 21:26