home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Zbogom Twingo RS!

4 Avg 2013 - 10:16 Vesti Link

Budući da je nova generacija modela Twingo svega par meseci od zvanične premijere, najverovatnije na Salonu automobila u Ženevi, Renault je odlučio da obustavi proizvodnju svoje poslednje „atmosferske jurilice“ – modela Twingo RS, koji inače silazi sa proizvodnih traka u pogonima u Dieppu.

Ako ste pomislili da je razlog ovoga sigurno priprema za novu evoluciju Twingo RenaultSporta, najverovatnije da ćete ostati razočarani, jer bi naredna generacija Twinga trebala da bude potpuno drugačija od aktuelne. Pre svega, usled saradnje sa Smartom, Twingo će imati motor smešten pozadi, koji će pogoniti zadnje točkove, nešto što smo već mogli da vidimo na konceptima Twin-Z i TwinRun.

U Renaultu smatraju da bi ovakva koncepcija automobila, u sportskom izdanju, bila previše „opasna“ za neiskusne vozače, gotovo prava zamka na točkovima. Međutim, ukoliko se desi da Twingo RS ipak dobije „zeleno svetlo“, gotovo je sigurno da više neće imati atmosferski motor, pre svega zbog ispunjenja novih Euro 6 normi, tako da je turbo opcija maltene zagarantovana.

Dobar kandidat mogao bi da bude 1,2-litarski TCe, koji u ostalim modelima Renaulta oslobađa 120 KS, dok bi u Twingu RS eventualno mogao dobiti „injekciju“ od desetak „konja“ i barem isto toliko njutnmetara obrtnog momenta. Spominje se čak i trocilindarska verzija ovog agregata, zapremine 0,9 litara, koja se već nalazi u modelima Dacije i Renaulta, ali 90 KS nije nešto sa čime bi se, čak i mali Twingo, mogao pohvaliti.

Što se tiče transmisije, iako je novi Clio RS od sada moguće dobiti isključivo sa EDC menjačem sa dvostrukim kvačilom, male su verovatnoće da bi i Twingo mogao biti opremljen istim, pre svega zbog težine, ali i cene ovakvog sistema, koji se kod relativno jeftinog automobila gotovo i ne isplati.

Podsećanja radi, aktuelni Twingo RS poseduje atmosferski 1,6-litarski agregat od 133 KS, koje ostvaruje pri visokih 6750 o/min, dok maksimalni obrtni moment iznosi 160 Nm. No, ove brojke sasvim su dovoljne da omoguće vrlo respektabilne performanse vozilu, teškom svega 1050 kilograma, a naročito subjektivni osećaj pravog, izvornog „hot hatch“ automobila.

Preuzeto sa: Superauto.rs

Foto: arhiva Autoblog.rs / Renault



čitanja : 1320



Komentari

Zašto nestaju dobri automobili?

Autor Nepoznata Osoba 04 Avg 2013, 12:09

Zujka

Autor NemanjaBB 04 Avg 2013, 15:21

Mali zvrk.

Autor milan 04 Avg 2013, 19:23

Ne znam kad prestaje da se proizvodi ovaj model Tvinga. Valjda ga polako gase.
A model koji će ga naslediti ima zadnju vuču, nestabilan, biće još manji, nešto po ugledu na Smarta ili tako nešto. Renault će izgubiti mnogo. Mercedes će ih sahraniti i to na modelu u kome su bili naj naj i prvi po prodaju nekada.

Autor Marqqqoni 04 Avg 2013, 19:31

@Marqqqoni: Ma kad sedne moj drug Panta u twinga nema da bude nestabilan ;))))

Autor ALEKSANDAR BG 04 Avg 2013, 22:03