
Kao odgovor na turbo trocilindarski motor 1.0 EcoBoost poreklom iz kompanije Ford, francuski Renault je lansirao trocilindarski turbo-benzinski motor 0.9 TCe. Agregat se proizvodi u rumunskom mestu Mioveni, a proizvodnja je počela u drugoj polovini prošle godine.
Nedavno je Dacia objavila vest na koju može biti ponosna. U pomenutoj fabrici je proizveden motor sa rednim brojem 100.000. Rumunski proizvođač automobila očekuje, da će interesovanje za pogonski agregat 0.9 TCe biti još veće i da će uskoro biti postignut godišnji kapacitet proizvodnje od 450.000 primeraka.
Podsetimo, agregat 0.9 TCe je distupan u modelima Logan, Sandero i Sandero Stepway, pokreće i modele iz Renault game.
Motor ima zapreminu od 898 cm3, i razvija maksimalnu snagu od 90 KS i maksimalni obrtni moment od 135 Nm. Iz mesta do 100 km/h, Sandero 0.9 TCe stiže za samo 11,1 sekundu i beleži prosečnu potrošnju od samo 5,3 l/100 km.
Preuzeto sa: Automagazin.rs
Foto: Dacia
Renault je trebao da kupi Zastavu Automobile, ali se ipak odlucio za Rumunsku Daciju. Kazu iz sentimentalnih razloga.
A mi smo i sa Fijatom zakasnili pa jos nismo stigli ni do 100.000 automobila, a kamoli motora. Svejedno, i dalje mislim da su nasi radnici bolji od Rumunskih, kao sto je i tehnologija koju imamo pod Talijanima.
Šteta što ne napisaše da ta haj-tek mašina u sanderu može da piči celih 169 (a u kliju je i malo sporiji i tromiji,pa ubrzava za 12,2 sekundu).
Realno,nema tu u praksi ni snage,ni elastičnosti,a najmanje deklarisane potrošnje goriva. Jadan motor,ko i svi ostali njemu slični