
Sportska divizija korejske firme je lansirana 2017. godine sa modelom i30 N. Nakon toga je usledio manji i20 N 2021. godine, pre nego što je 2023. godine otkriven Ioniq 5 N kao njihov prvi električni automobil. Ipak, ubrzo nakon toga dva benzinska hečbeka su povučena iz prodaje, podseća Autocar.
Nakon predstavljanja Ioniqa 6 N na Festivalu brzine u Gudvudu sledećeg meseca, N brend će imati gamu od dva automobila, isključivo električnih. Međutim, šef N divizije, Džun Park, nagoveštava da će uslediti još modela – i da neće nužno koristiti električni pogon.
Govoreći na ceremoniji dodele nagrada Autocara u Londonu, Park je rekao da će brend N pratiti korak sa svojom matičnom kompanijom Hyundai u održavanju raznovrsne ponude pogonskih sklopova u narednim godinama.
„Problem koji imamo je što postoji percepcija medija i naših fanova da se Hyundai N fokusira samo na svet električnih vozila, što nije istina“, rekao je. „Iako ćemo predstaviti Ioniq 6 N na Festivalu brzine u Gudvudu, ne ograničavamo se samo na električna vozila.“
Nije želeo da potvrdi bilo kakve specifičnosti ovih novih modela, ali je Hyundai već potvrdio da će ponuditi značajno proširenu liniju hibridnih modela, a takođe će sledeće godine u SAD-u lansirati svoj prvi električni automobil sa produženim dometom (REx).
Park je napomenuo da nijedna specifična tehnologija nije isključena za N, rekavši: „Naravno, nastavljamo sa električnim vozilima, kao i sa svim ostalim predlozima koje bismo mogli da damo. „Jer su za N, mašta i hrabrost reči koje moramo da zapamtimo.“
Brend je ranije eksperimentisao i sa vodoničnim gorivnim ćelijama, i to sa konceptom Vision N 74 iz 2022. godine, koji je imao 680 KS i ukupni domet od oko 600 km.
Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs