
Kako prenosi Tanjug, rumunski proizvođač automobila Dacia povećao je tržišni udeo u Velikoj Britaniji, a rast prodaje zabeležen je i u Nemačkoj i Francuskoj.
Dacia je u prvih sedam meseci 2013. godine povećala tržišni udeo u Velikoj Britaniji sa 0,6 na 0,63 odsto.
U periodu januar - jul u toj zemlji registrovano je 8.297 vozila marke Dacia, čime se ovaj proizvođač našao na 19. poziciji od ukupno 38 marki automobila, pokazuju podaci Udruženja proizvođača i prodavaca vozila u Britaniji, a prenosi rumunski nedeljnik Biznis rivju (Business Review).
U julu je u Britaniji ukupno registrovano 1.303 automobila rumunskog automobilskog brenda, a u junu 1.829 primeraka.
Dacia je u prvih sedam meseci 2013. bila uspešna i na tržištima Nemačke i Francuske. Prodaja u Nemačkoj porasla je za 6,3 odsto, na 27.601 automobil, dok je u istom periodu broj novih registrovanih vozila te marke u Francuskoj skočio za 8,6 odsto, na 54.610 vozila.
Porast prodaje na tri najveća tržišta automobila u EU poklapa se sa lansiranjem nove generacije modela Logan / Sandero / Stepway.
Iz svog logističkog centra u gradu Mioveni, u Rumuniji, Dacia je od 2005. izvezla više od dva miliona vozila, navode zvaničnici te kompanije.
Izvor: Tanjug.rs / B92.net
Foto: arhiva Autoblog.rs / Dacia
Svaka čast Renaultu. Pogodili su pravu meru i dok mnogi proizvođači beleže pad prodaje, Dacija je brilijantna.
trzisni udeo povecan sa .6% na .63%. za ovako veliki uspeh treba otvoriti sampanjac i proslaviti to.
A koliko je radnika u Francuskoj u medjuvremenu ostalo bez posla?
Kriza i jeftina radna snaga su dobitna kombinacija. Uvek mogu da proizvedu jeftiniji auto od konkurencije. Tako ce biti i kod nas, veliki Fica ispade jeftiniji od malog.
Akosene varam u Francuskoj sto se Renoa tice niko nije ostao bez posla,bilo je reci, ali pocinju da prave Nissanovu Mikru a Dacija belezi rast i pre i tokom krize, prosto nudi najvise auta za malo para.Radna snaga je samo jedan od elemenata i ukupno ne ucestvuje sa vise od 6-7% cene proizvoda, ne bi smelo da predje 10 posto cene.U Rumuniji je i logistika jeftinija i energenti i transport i materijali...
Varas se, bili su zbog toga strajkovi prosle godine. Reno narednih godina planira da otpusti 7500 radnika u Francuskoj preko socijalnog programa. Cena radne snage utice na odluku gde ce se proizvoditi automobili. Nije im isto jel radnike placaju 300 ili 1300€., a tu su i poreske olaksice. A u vezi energenata, u Rumuniji su sigurno jeftiniji, a i kod nas u slobodnim zonama su po proizvodjackim cenama.
Proveren kvalitet i dopadljiv dizajn novih modela uz mudro odmerenu cenu - recept za uspeh, i za nauk drugima!
Logično je ovo, jer je NOMINALNO posmatrano, mala ŠTETA i mali pad vrednosti kod Dačije i uopšte svih tih jeftinih vozila, pa ko je spreman na kompromise u odricanja, pa i od nečega što je nužno (jer samo 3 zvezdice na NCAP testu za lodgy govore o kakvom se odricanju radi u delu koji se tiče bezbednosti), tada Dačija u tako zadatim parametrima i nije loše rešenje.
Moj jedan prijatelj je prodao 7 godina starog logana za 25% nabavne cene, ali je tako izgubljenih EUR 7.500 smešno malo za tih 7 godina, pošto bi bar toliko izgubio za manje od 2 godine da je kupio
neki bolje opremljen i motorizovan automobil C klase.To je sva filozofija dačije,smanjiti štetu na što manje okvire,po cenu odricanja od nečega što nije nužno za prevoz od tačke A do B.
P.S. za opravke limarije (veći deo) i "mehanike" (manji deo) je za to vreme potrošio 3.500
Vidim često ovaj novi Stepway, majku mu, uživo uopšte ne izgleda loše, sve ostalo na stranu..
Dikh tu kava
isto mislim, mada je meni Logan u skupljem paketu opreme najbolje ispao...
Evo da se pohvalim, da sam sa mojim Sanderom obišao pola Evrope, od Grčke do Nemačke, i vozio sam se u njoj kao i u nekoj naj limuzini. U Grčkoj su retke (grčke) Dacije, ali zato naših, rumunskih i bugarskih čudo jedno ima. Pojavili se ove godine i Rusi sa Renault Dacijama, što mn najviše obradovalo :)
U Nemačkoj iam Dacija, u Austriji još više, a kum koji živi u Londonu, vidi da promakne po koja :)
Opet ima po koji zlo nameran komentar (zna se ko), jer kako objasniti da je neko dao 3500 € za popravku Dacije, kad doda još malo i kupi novu.
Eto, odličan je to automobil za pare koje se daju, bolje reći za Srbina idealna kola, samo da izabere model po volji i potrebi.
Osim što je jeftina u nabavci,dačiji teško ko može da pridje sa cenom delova,posebno tzv.zamenskih. Recimo:
viljuška trapa za 6.000; zad. svetlo 9.000; prednje 15.000;plastika branika 18.000;bregasta 9.000;EGR 12.000;filter goriva dizel 4.000;filter vazduha 1.200;interkuler 11.000;hladnjak klime 11.000;zadnja osovina logana 20.000 itd.
http://www.dacia-delovi.com
Da li postoji neka druga marka sa tako jeftinim delovima? Ne postoji.To je ključ uspeha. I extra zarade renola