
Na današnji dan 1938. rođen je čuveni automobilski dizajner Giorgetto Giugiaro
Rodom iz Garessija, južno od Torina, Giorgetto Giugiaro je već sa sedamnaest godina, 1955, dobio posao u dizajnerskom centru Fiata, nakon što je Dante Giacosa video neke njegove crteže. Četiri godine kasnije crteže je video i Nuccio Bertone, pa je mladića postavio na čelo svog dizajnerskog tima, gde je nasledio velikog Franca Scaglionea.
U eksploziji kreativnosti Giugiaro je tamo stvorio najklasičnije kreacije u istoriji te dizajnerske kuće, a isto je ponovio tokom kratkog boravka u studiju Ghia. Alfa Romeo Giulia Sprint GT, Iso Grifo, Maserati Ghibli i projekat Chevrolet Corvair Testudo najznačajniji su modeli iz tog perioda, a tu su naravno i originalni nacrti modela koji će po njegovom odlasku iz Bertonea završiti Marcello Gandini pod imenom Lamborghini Miura.

Sa navršenih trideset godina Giugiaro je kao najcenjeniji italijanski i svetski dizajner osnovao svoju dizajn kuću Italdesign i odmah modelima kao što su Alfasud ili Maserati Bora dokazao da mu inspiracija ne popušta.

Početak 70-ih je u dizajnu označio prelaz na 'origami' tehniku ravnih linija, a Giugiaro je bio predvodnik tog stila. Maserati Boomerang i Lotus Esprit su to pokazali u svetu sportskih automobila, a trilogija modela za Volkswagen, Passat, Scirocco i pre svega Golf postali su najveća dizajnerska inspiracija za sledećih dvadesetak godina.

Nakon toga u hiperprodukciji, sa više od stotinu automobila koji su ušli u proizvodnju, od Hyundai Ponyja do Yugo Floride, kao i brojnim konceptima, bilo je mnogo lepih automobila, ali malo istinskih remek-dela. Klasici su BMW M1, Lancia Delta, Fiat Panda, Lancia Megagamma, Jaguar Kensington, Bugatti EB112, Daewoo Matiz, Maserati 3200 GT...

Kada je najsveobuhvatniji žiri u istoriji 1999. birao automobil veka usput su dodelili nagrade u još nekoliko kategorija i nikoga nije iznenadilo što je Giorgetto Giugiaro, i danas aktivan, osvojio titulu najznačajnijeg automobilskog dizajnera prošlog veka.
Izvor: Autoportal.hr
Foto: Giugiaro / arhiva Autoblog.rs / Avto-magazin.si
Koliko je samo Yugo Florida bila cool kad se pojavila. To nikad neću zaboraviti. A onda su došle 90-te...
Srecan rodjendan legendi. Od njega bi mogli mnogi da nauce sta je dizajn i sta je trend.
Bas tako, kada se pojavila, Florida je bila jedan od najlepših automobila u svojoj klasi.
Svaka čast na lijepim autima,a posebno dizajnu Fiat Punta 1.generacije.
Sigurno najveći dizajner ikada. Svaki auto mu je bio remek djelo, bez obzira što se uglavnom radilo o velikoserijskim automobilima. U tome i jeste njegova veličina.
slazem se da je jedan od najboljih dizajnera ikada. umeo je da dizajnira jednako lep i jeftin i skup auto, sto malo kojim dizajnerima polazi za rukom