
Slaba zainteresovanost prosečnog kupca za hibridne ili električne automobile naterala je Fiat da stavi na led svoja ulaganja u razvoj tih tehnologija. Umesto u hibride i električne automobile, Fiat i njegov Chrysler od sada će se fokusirati na malene turbo benzince i dizel motore koji bi trebalo da im donesu željene rezultate kada je emisija CO2 u pitanju.
Malo je onih koji su spremni da plate cenu hibridnog ili električnog automobila. U svesti “običnog” vozača takvi automobili još uvek nisu dovoljno dobri da bi on za njih izdvojio prilično veću svotu novca. Sve dok se to ne promeni prodaja hibrida i električnih automobila biće na niskom nivou kao što je to trenutno, a upravo je to problem zbog koga Italijani ne nameravaju da više ulažu u razvoj pomenutih tehnologija.
Chrysler i Fiat će se zato fokusirati na stvaranje što ekonomičnijih benzinskih turbo motora i dizelaša. Razlog zbog koga se Fiat odlučuje na ovakav potez su prednosti koje benzinci i dizelaši još uvek imaju pred hibridima i električnim automobilima. Ono čime se Fiat vodi još uvek su bolje performanse, ali i činjenica da vozači ne moraju da menjaju svoje navike ili da plaćaju znatno više za automobil koji kupuju.
Izvor: Automotoportal.hr
Foto: arhiva Autoblog.rs / Fiat
Svi se trude da izbace neki hibrid, el. auto, ili eksperimentisu sa vodonikom, samo ovi rade suprotno... i onda se posle pitaju zasto kaskaju za ostatkom konkurencije u mnogim oblastima... mada jedini i glavni razlog su pare, sta god napisali...
Ovde sve auto stručnjaci.
A kada mu daš da napiše jedno poslovno pismo, moraš da uradiš umesto njega.
FIAT ne kaska, mnogi od njega traže pomoć njihovih specijalizovanih instituta za tehniku svih vrsta(auto, kamioni,motori,autobusi,transmisija,dizajn,poljo i građevinske mašine, bilo nekada i avioni,vojska,itd)
@Mikula mali
Neću da govorim u ime ostalih, ali ja jesam automobilski stručnjak. Bavim se automobilskim novinarstvom već 8 godina i mislim da su moji stavovi prilično relevantni u većini diskusija.
Srdačan pozdrav ;)
@Orlo
pa Fiat je medju prvima napravio elektricni 500, zar ne znas?
@carobnjak
Znam, ali iskljucivo i samo za SAD... i to u malom broju...
u prevodu, prodavali smo vam maglu sve ovo vreme (kao i sa planovima sa alfom) iako nemamo kintu ni da obnovimo popularnije modele, a ne da jos investiramo toliki novac u novu tehnologiju. mozda je ovo i dobro za fiat-chrysler, mozda je bolje da ce kocentrisu na ono sa cim imaju iskustva nego da se brukaju sa modernom tehnologijom. mada u danasnje vreme svi rade na hibridima i elektricnim autima ...
@MV
A za koji medij radis? Novine, tv,.... U Srbiji ili u inostranstvu? Posto kod nas od automobilskih novinara mozes na prstima jedne ruke da naprojis one koji zaista znaju svoj posao, a od njih pak tek jedan ili dvoje mogu da se nazovu automobilskim strucnjacima. Tako da to sto radis kao novinar ne moze nikako da se izjednaci sa "automobilski strucnjak".
I jedan strucnjak sigurno nece reci "ali ja zaista jesam strucnjak".;)
@ Orlo
Tvoje potcenjivanje je potpuno beznačajno u poređenju sa mojim novinarskim veštinama ali i znanjem koje poseduju mnogi od posetilaca ovog sajta.
@carobnjak,
zar nije (serijski) elektricni 500 predstavljen tek pocetkom ove godine?
mile antena
prvi model 500 na struju predstavljen je jos 2008-e:
http://www.zercustoms.com/news/Micro-Vett-electric-Fiat-500.html
Kasnije je napravljeno jos nekoliko verzija.
Americka verzija je predstavljena jos 2010-e...
Orlo
posto tvrdis da Fiat zaostaje za konkurentima, navedi mi sve evropske modele sa pogonom na struju, a koji su nastali pre ovog elektro-500, dakle pre 2008-e...
Hvala!
Fiat treba da pravi samo jeftime automobile, većinom "klot" i tu može da prođe. Kakve tehnologije, kakvi bakrači, samo što manja cena i da poprave kvalitet običnih delova da se manje kvari.
Sloboda Čačak
Fiat odavno ne pravi klot modele, valjda ih jos jedino Skoda valja!
Kod njih se jos uvek prozori otvaraju okretanjem rucice... :)
Pa ne može se računati Fiat i Skoda. Fiat je mnogo bolji, kopletniji automobil, mnogo se više dobije za iste pare. Skoda je trenutno kao Dacija, samo što Dacija je pošenija, jeftinija.
Fiat međutim ne treba da ima aspiracije da postane nešto više, a primer je Lancija i Alfa, koje su teret kompanije.
@carobnjak,
americka verzija iz 2000 godine je koncept. serijski model je predstavljen tek pocetkom ove godine (500e).
a ovaj iz 2008 godine vidim da nije radio fiat vec potpuno druga kompanija (Micro-Vett).
@W
nisam rekao da postoji nekolicina koje cenim, ali iz politicke korektnosti nisam hteo reci da ni jedan ne vredi, vec sam po nekom zakonu verovatnoce i statistike pretpostavio da postoji nekoliko njih koji su zaista vredni paznje. Nazalost, ona druga vecina najcesce dolazi do izrazaja. 90% njih privatno voze male krseve, i kad dobiju priliku da sednu u neki luksuzniji auto, prvo svrse, pa se vozikaju malo u autu i onda pocnu da zvrljaju, a da cesto pogresno prenesu i zvanicne podatke. O njihovim subjektivnim izlivima ljubavi prema takvim automobilima da i ne govorim. Tako da sam ja prestao da citam i gledam domace auto medije, vec neko vreme;).
@carobnjak
Ej budi malo realan, kakav elektricni 500 iz 2008 to je radila neka radionica, pricam o serijskom modelu koji licno pravi i koji je razvijao Fiat, a tih takvih nezavisnih kompanija koje su na osnovu normalnog Fiat-a 500 pravili je bilo gomila, barem dve se secam sa testa iz AB-a.
@MV
Ovo samoproklamovanje me je navelo da napisem komentar. Ako si se osetio uvredjenim izvinjavam se.
@toma
Ti i ja o novinaraskoj struci, pogotovo u oblasti automobilizma, imamo potpuno isto misljenje i sa svime sto si napisao se potpuno slazem. A istina pogadja cim su se osetili prozvanim...
Pozdrav!
mislim da malo preterujete po pitanju novinara ... jeste da ima i losih, ali ima i onih koji voze sve i svasta pa se opet nalupaju gluposti ... jeremy clarkson odlican primer.
Orlo
ok, bicu realan, ORIGINALNI elektricni Fiat 500 predstavljen je 2010.!
Zadovoljan?
Pametna odluka ili ne, odluka je u ovom trenutku ispravna!
Po pitanju motora su majstori svog zanata i tuku svu mogucu konkurenciju po svim poljima kvaliteta i pouzdanosti u Evropi (Narocito vazi za Multijet iliti JTD motore).
Automobil je i Jugo i Mercedes, ali to neki ne mogu da shvate.
Nekome u životu više znači jedan Jugo, nego tomi BMW. Ako je automobil skuplji ne znači da je bolji. Fiat je odličan, ne trebaju mu nikakvi slalomi slično predstavljenom BMW 1 elektromobilu, koji u praksi neće imati značaja ni masovne upotrebe.
A novinari, pa i auto novinari pišu kako odgovara onome ko plaća i kako narod hoće. Sve drugo je iluzija, jer i novinari treba da kupe hleba.
@mile antena
Pricali smo o domacim novinarima... ;)
@carobnjak
Nisam, jer ni to nije bio serijski model vec najava tj koncept... serijski je predstavljen 2012 a prodaja 2013...
A ne znam sta bi ti odgovorio, jer kao prvo ta konstatacija da je elektricni 500 nastao 2008-e nije tacna...
Ali ipak evo par koji se mogu naci u Evropi: Zoe, Fluence. Twizy, Smart electro, Volt, Ampera, Leaf, PSA/Mitsubishi iOn/iMIEV itd... plus hibridi...
Orlo
ok, kao sto vidis to je samo nekoliko modela, a ti si stvari predstavio kao da je Fiat poslednji u tome a bio je medju prvima samo sto je s razlogom odustao. Tako da si ovoga puta ti nerealan, bolje reci nepravedan!
A pravda zadovoljena biti mora, bar dok sam ja tu! :)
Nije bitno kad je pocela proizvodnja nego sta se radi u razvoju posto on dugo traje, a pokazalo se da elektro modeli jos nece zaziveti!
P.S. Ampera je samo Volt pod imenom Opela, ne mislis valjda da je Opel zasluzan?
Leaf koliko ja znam dolazi iz
Japana, a pitao sam te za evropska vozila...
@ carobnjak, Leaf za evropsko tržište više ne dolazi iz Japana, već se od ove godine pravi u Sunderlandu u Velikoj Britaniji:
https://autoblog.rs/blog/auto/vesti/2013/03/31/nissan-leaf-iz-velike-britanije
auto
pa sigurno ga nisu britanci konstruisali?
Zna se ciji je Nissan, na to sam mislio...
@carobnjak
Jesam, priznajem, ali nisam rekao ni da je poslednji, ipak je potrebno znanje napraviti elektricni automobil, ali ne znam sta je tu uspeh kada je auto startovao na trziste pre par meseci i vec su odlucili da ga gase, a svi ostali proizvodjaci "idu u tom pravcu"...
@ carobnjak u 19:22, to nisam ni rekao/napisao, samo sam konstatovao činjenično stanje :))
Orlo
nisam rekao da je to uspeh, a sta mislism o tome vidi 1.komentar!
Nije tacno da svi idu u tom pravcu!
Sta mislis koliko procenata od prodatih vozila u Evropi ide na elektricne, tj. koliko promila? :)
@MV
Po cemu preterujem? Da nisam nesto pogresno rekao mozda? Izvoli argumentuj mi kad se ionako vec predstavljas kao novinar.
@carobnjak
Ne mozes da ocekujes od jednom da svi pohitaju i da kupe elektricne automobile zbog svojih ogranicenja (cena/domet) ali se ka tome tezi, i nema proizvodjaca koji ne radi barem na jednom elektricnom modelu ozbiljno ili se bavi alternativnim pogonima. Mozda nemaju svi trenutno elektricni model da ponude ali svi su okrenuti na tu stranu. Jednog dana ce se dogoditi revolucija pa ce dometi najjeftinijih modela biti barem 200/300 km a cene vec polako padaju elektricnim modelima - skoro je bila vest za Leaf ali i za Volt pa ti vidi...
@Panco
"...majstori svog zanata i tuku svu mogucu konkurenciju po svim poljima kvaliteta i pouzdanosti u Evropi (Narocito vazi za Multijet iliti JTD motore)."
Ovo je, blago rečeno,neukusno preterivanje. Zvučiš gore nego neki PR Fiata a mi novinari vrlo dobro "filtriramo" takve stvari. Plus, bolje da i ne počinjem o tome da je Fiatu pola game zrelo za penziju...ne vuci me za jezik.
@MV
Osim par podbadanja na moj racun ja i dalje nisam dobio odgovor...
Svako ko pročita ovaj tekst, shvatiće zašto je fiat napravio katastrofalan strateški potez.
https://autoblog.rs/blog/auto/kolumna-milosa-vasina/2013/06/15/da-li-pocinje-elektricna-revolucija
Fiat 500 je dizajnerski najuspeliji elektricni auto pored Teslinih modela.
Kosta 25000 dolara u Kaliforniji, pritom izgleda odlicno, ima domet od 100 milja, lako se parkira.
Mnogo bolji izbor nego Leaf.
Nije mi nikada bilo jasno zašto se u ovoj zemlji svima digne kada se pomene Fiat.Ja nisam automobilski ekspert.Sticajem okolnosti sam inženjer mašinstva i mogu da potvrdim da ono što rade razvojni biroi Fiata i politehnička akademija u Torinu pokreće skoro sve autobrendove na svetu.Samo intelektualna svojina Fiata,u oblasti auto industrije se procenjuje na oko 35 milijardi dolara(35 000 000 000)Što se tiče elektro pogona još su davnih 80-tih pomagali zastavi da napravi jugo na struju i isti je bio izložen na sajmu automobila u BGD-u(sa onom smešnom prikolicom sa akumulatorima ako se neko seća).Ape car na struju skuplja smeće po italijanskim gradovima već više od 20 godina a elektro"Pande"nose poštu i papi lično.Ako im se ne isplati da nešto proizvode i ne moraju,ali tvrdnja da ne znaju nikako ne stoji.
P.S.Prvi serijski automobil na svetu sa oznakom TDI i direktnim ubrizgavanjem dizel goriva je Fiat Croma 1.9 tdi iz 1987.godine.
@Fordovac,
po cemu je 500e bolji od leafa? dosta je manji, za skoro $4,000 je skuplji, domet je vise-manje isti (leaf je 84 milje, a za fiat se spominje 80-100 milja ... znaci da uzmemo sredinu od 90 milja), a nissani imaju daleko bolju preprodajnu vrednost nego fiati
Nissan Leaf je neuporedivo bolji od Fiata 500. Zašto? Kao prvo, dizajn je stvar ličnog ukusa, a drugo - on je praktično za 2 klase veći o samim tim ozbiljniji automobil (ne računajući "lifestyle" faktor kod Fiata 500).
Zaboravili ste na Spark EV koji je i prakticniji i veci od 500, ima isti domet i nizu cenu, a ima mnogo bolje performanse od oba modela...
https://autoblog.rs/blog/auto/noviteti/2013/04/25/chevrolet-spark-ev-sa-potvrdjenom-autonomijom-od-132-km
Autor MV 08 Avg 2013, 12:18
Radim 20 godina u projektnom birou jedne naše auto-industrije.
Ujak mi je radio u Fiatu od 1946. pa sve do smrti 1975. Ne smem da kažem koju je funkciju imao. Bio je zamenik direktora jednog sektora.
A "srpskih novinara i PR stručnjaka" sam se nagledao i naslušao, pogotovo u mojoj firmi. Promašena rabota i žali bože para uloženo u marketing. Rukovodstvo nije htelo da ulaže u inženjere.
Leaf je skuplji, a od kada je na "popustu" kosta skoro isto. Druga stvar ODVRATAN JE! ODVRATAN!
Iako je veci, to je pre mena nego vrlina, jer kome treba veliki elektricni auto sa tako malim dometom???
U svakom slucaju, nebitno jer je jedino tesla omogucila iole normalan domet.
Niti treba generalizovano potcenjivati sve automobilske novinare i njihovo znanje, niti treba biti subjektivan po pitanju dizajna. To je cela mudrost ove polemike.
@Fordovac,
nissan leaf je $28,800.
fiat 500e je $31,800.
na oba imas drzavni popust od $7,500 (kao i na sve druge elektricne aute).
leaf uopste nije velik auto - vec je samo 500e dosta mal, pa leaf izgleda ogroman pored njega. leafov domet je 84 milje - to je vise nego dovoljno za svakodnevnu voznju. ja ne izlazim iz kola (zbog posla) pa retko kad napravim vise od toga u danu, tako da sigurno nema mal domet.
a dizajn necu komentarisati, jer je nebitan u celoj prici.
@MV
upravo suprotno - mudrost je u tome da u dizajnu nema objektivnosti vec je sve subjektivno, za razliku od performansi na primer, koje su merljive i tu nema subjektivnosti niti emocija.
Zato i kaze narod "o ukusima ne treba raspravljati"...
U poslednjih nekoliko meseci, u nasem su se servisu poceli pojavljivati elektricni automobili. Neki od njih su iz 1996 godine, pa time pobijamo sve price da je Fiat nesto prvi izumeo. Radi se o Citroen i Peugeot automobilima. Iako stara tehnologija to jos funkcionise. Ako nekoga zanima, Punjenje traje od 4-6 sati automobili mogu da razviju brzinu oko 90km/h i mogu da predju 80km po gradu i 105km na otvorenom. Neki od njih na satu imaju predjenih preko 200.000km, sve sto remeti uzivanje u vlasnistvu ovih automobila jeste cena baterije, koje kada se adekvatno ne servisiraju, crkavaju jedna po jedna. Ovakvi automobili, se mogu naci za oko 6000 eur. ispravni i proizvodnje oko 2001 godnine. Ja radnim danima predjem oko 40km po gradu. dakle auto se puni 3 puta nedeljno nocu i za svo to punjenje potrosi oko verovali ili ne 90 dinara. Trenutno osim problema sa skupim baterijama, problem je sto se osim nas u srbiji niko neoglasava kao servis elektricnih vozila, a pro po toga, ko ce da kupi auto za koji nigde nema servis, tako je i u Evropi. Kada na google-u potrazite servis za elektricna vozila, nacicete teskom mukom jedan u CH i jedan u UK. Naravno i mi smo pioniri u svemu tome, ali za sada smo uspeli da resimo sve probleme sa kojima su stranke dosle. Uzdravlje i zivi bili. Ovo su prave informacije iz licnog iskustva, ne teorije, vec prakse.