home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Preuzeto sa: dw.de

U žestokoj borbi za kupce u Evropi, mnogi proizvođači automobila, prisiljeni su u poslednje vreme, da prodaju vozila - ispod cene. Ipak, ovaj trend polako nestaje, jer i zatvaranje pogona pokazuje rezultate.

Broj prodatih automobila u Evropi prošle godine pao je na najniži nivo u poslednjih 17 godina, a i u prvoj polovini ove, 2013. prodaja i dalje pada. Mnogi proizvođači su "lovili" kupce spuštajući cene tako da bi zapravo gubili novac, kad bi prodali neko vozilo.

To se, naravno, nikada nije odnosilo na proizvođače automobila, koji se proizvode za one kojima cena nije važna. Na čelu te lestvice je Porše. Uglednoj nemačkom proizvođači sportskih četvorotočkaša je u proseku, za svako prodato vozilo ostalo 16.590 evra – i to pre plaćanja poreza i ostalih doprinosa.

Prema računici, do koje su došli stručnjaci Centra za istraživanje automobilske privrede – CAR, Univerziteta u Duisburgu, na drugom mestu je Fiatova marka Ferrari-Maserati, kojoj ostane 15.000 evra za svaki auto koji napusti radnju i onda sledi "nemački trio" proizvođača luksuznih automobila. Neke će možda iznenaditi raspored, jer najviše zarađuje Audi (3.821 evra), sledi BMW (3.495 evra) i tek onda dolazi Mercedes kod kojeg, kada se sabere koliko košta sve što se u automobil ugradi, ostane još "samo" 2.012 evra dobiti.

Nema druge, nego ključ u bravu

Zapravo, mnogo je zanimljivije šta se događa sa druge strane, u svojevrsnoj "dolini suza" automobilske industrije. Neki proizvođači, poput francuskog Renoa i dalje tonu sve dublje i dublje. U prvoj polovini 2013. Reno je uz svaki automobil kupcu "poklonio" 457 evra, dok je prošle godine to bio 241 evro. Doduše, mnogo proizvođača koji su gubili novac prodajući automobile, shvatili su da tako dalje ne ide. Čak je i francuski Pežo-Citroen (PSA) smanjio gubitak sa 510 na 349 evra - i kod njega, kao i kod mnogih drugih, razlog je veoma jednostavan - zatvaranje pogona i manja proizvodnja.

Zato je Pežo zatvorio pogon nedaleko od Pariza, a i bilans Opela/Vokshola se, nakon odluke o zatvaranju pogona u Bohumu, popraio sa 834 evra gubitka na "samo" 414 evra, po svakom prodatom automobilu. Slično je i sa Fordom - tačnije, njegovim evropskim ogrankom. Jer u svetu, Ford i dalje po automobilu zarađuje 717 evra, ali se tek sa procesom zatvaranja pogona u belgijskom Genku, britanskom Sautemptonu i Dagenhamu, gubitak u Evropi počeo da "topi". U prvoj polovini ove godine bilo je 843 evra po vozilu - prošle godine 967 evra.

Najvažnije je - pozicioniranje

Ipak, zatvaranje pogona nije jedini način kako da se smanji gubitak i to se vidi u "rekorderu" u procesu oporavka - italijanskom Fiatu. Auto-koncern je gubitak prepolovio. Sa 384 eura prošle, na samo 130 evra po prodatom automobilu ove godine. I Fiat je odlučio da napusti čitavu marku Lančia, ali mnogo je bio važniji njegov povratak u sektor, u kojem se Fiat oseća kao "kod kuće", na male, ekonomične automobile.

Marketing i pozicioniranje na tržištu, presudni su za opstanak proizvođača automobila - i to najbolje pokazuju proizvođači sa Dalekog istoka. Jer i proizvođač masovnih vozila, japanska Tojota, odlično zarađuje na svojim automobilima - čak 1.801 evro po vozilu. Ne ide loše ni Korejcima, Hjundaiu (1.027 evra) i Kia (911 evra), što je svakako bolje, nego u slučaju Folksvagena (629 evra). U tom koncernu, kojem pripada Škoda, „češki brend“ vredi više nego ostali, jer zarađuje (671 evro).

Autor: Anđelko Šubić

Foto: arhiva Autoblog.rs / Porsche / Maserati / Audi



čitanja : 1392



Komentari

Neznam koliko sam puta ovo rekao,nema puno ljudi koji imaju 30 000 € za kupit auto,radite jeftine automobile sa manje dijelova (naravno,automobil bude dobre kvalitete),pojeftinit će i to dosta

Autor Nepoznata Osoba 10 Avg 2013, 07:13

Najvaznije je da niko od komponentasa ne gleda da se ugradi i da menadzment ne odobrava bezrazlozno skupe komponente samo zato sto su primili mito.

Npr. Infotejemnt sistem koji je do skora na svim vozilima kostao 2000 evra, sada kosta 300 evra. Zasto? Zato sto su promenili dobavljaca.

I slicne gluposti.

Autor Fordovac 10 Avg 2013, 07:41

Evo u Minhenu nisam se nesto nagledao novotarija....

Pozdrav

Autor Raziel 10 Avg 2013, 14:11