home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Danas se proizvođači automobila utrkuju u naglašavanju dostignuća svojih modela, u smislu bezbednosti, ali postoje i oni trenuci koji se žele što pre zaboraviti.

Nemački premijum brendovi nisu izuzetak, što potvrđuje i BMW-ov slučaj sa serijom 3 (šasija E36), koja je 1997. godine ostvarila izuzetno loš (blago rečeno) rezultat na Euro NCAP testu, rezultat koji je za posledicu imao prekid njene proizvodnje na evropskom tržištu, godinu dana kasnije.

Bavarski automobil je dobio jednu i po zvezdicu, a zaključak koji su ljudi iz Euro NCAP-a doneli  bio je da je kostrukcija četvorotočkaša izuzetno nestabilna i da predstavlja veliku opasnost po putnike.

Rezultati testa bočnog udara su podjednako loši, pa je E36 na kraju dobio pomenutu zvezdicu i po, kao i svega 10 poena. Poređenja radi, na istoj seriji testiranja, Volvo S40 je dobio četiri zvezdice i 26 poena.

Prvi automobil koji je dobio maksimalnih pet zvezdica na Euro NCAP testu je bio Renault Laguna, 2001. godine.

Preuzeto sa: Autoportal.rs

Najgori Mercedesov kreš test svih vremena

Interesantno je da je na testu te iste 1997. godine (oba su bila u organizaciji nezavisne agencije EuroNCAP) svoj najlošiji nastup imao i Mercedes C-Klase. Model kompanije iz Štutgarta je na kraju dobio dve zvezdice (16 poena), a da su inžinjeri pažljivo poveli računa o greškama govori podatak da je naredna generacija imala maksimalan rezultat.

Evo kako su izgledali rezultati EuroNCAP testa 1997. godine:

1.Volvo S40 - 26 poena

2.VW Passat - 19 poena

3.Opel Vectra - 18 poena

4.Renault Laguna - 17 poena

4.Audi A4 - 17 poena

4.Ford Mondeo - 17 poena

5.Mercedes C-Klase - 16 poena

6.Peugeot 406 -15 poena

7.Saab 900 -12 poena

8.Rover 600 -11 poena

9.BMW serije 3 - 10 poena

10.Citroen Xantia - 9 poena

Preuzeto sa: Autoportal.rs



čitanja : 4818



Komentari

Uh, baš su loša oba...
Inače ovakva trojka bila u vlasništu tek pošto je izašla.
325 kupe, crna, još se sečam mirisa kože u njoj... Lep zvuk imala i lepo je išla... :) Inače ta trojka i E39 su mi možda dva najbolja predstavnika BMW-a, lična karta.

Autor Pit 11 Avg 2013, 13:45

eh... pa kad su ti modeli bili projektirani (kraj 80-tih ili pocetak 90-tih) za kres testove nisu cule ni babe gatare a ni vidoviti Milan jos nije znao, da je vidovit, kamoli, da ce se 7-10 godina kasnije takvi testovi obavljat standardno.... nije ni cudo, da su rezultati nikakvi!
;)

Autor drugmirko 11 Avg 2013, 14:51

"Nemački premijum brendovi nisu izuzetak, što potvrđuje i BMW-ov slučaj sa serijom 3 (šasija E36), koja je 1997. godine ostvarila izuzetno loš (blago rečeno) rezultat na Euro NCAP testu, rezultat koji je za posledicu imao prekid njene proizvodnje na evropskom tržištu, godinu dana kasnije."

WRONG!

BMW menja modele na 7god.

trojka 1991, 1998, 2005.....

Autor mik 11 Avg 2013, 15:02

Krest testovi se izvode od 40ih, al isu proizvodjaci birali da ih ignrisu jer trziste nije zanimalo to.

Sve do vecanju senatu 1980 neke nisu bili obavezni ni pojasevi. Tako da toliko o tome.

isto je tako sada sa hranom npr. Koristi se hemija za sve jer ljudi ne znaju, a akda presanu da kupuju otrov, ovi ce prestati da ga prodaju.

Autor Forodvac 11 Avg 2013, 15:34

@mik

http://www.polovniautomobili.com/oglas3602948/bmw_318/

Kupe je radjen i '00 a cini mi se da je i limuzina.

Autor RS 11 Avg 2013, 15:35

@mik
Sta je ovde "WRONG"???

Autor Panco 11 Avg 2013, 15:49

Forodvac 11 Avg 2013, 15:34

Mercedes, Volvo, Saab (a mislim i Renault) nisu ignorisali bezbjednost, vec su i na to mislili. Mada je ova C klasa je lose uradjena sto se toga tice.

Autor hh 11 Avg 2013, 15:57

E36 je manje-više bio promašaj. On nema ni blizu kultni status među entuzijastima kao BMW-ove "trojke" generacija E30 i E46. Tako da me ne čudi da su ga "zeznuli" i na polju bezbednosti. BMW E36 je bio naslednik legendarne "kockice" na način na koji je Golf III nasledio legendarni Golf II. Treba li išta više reći?

Autor MV 11 Avg 2013, 17:23

"...BMW-ov slučaj sa serijom 3 (šasija E36), koja je 1997. godine ostvarila izuzetno loš (blago rečeno) rezultat na Euro NCAP testu, rezultat koji je za posledicu imao prekid njene proizvodnje na evropskom tržištu, godinu dana kasnije."

Ovo nije tačno. BMW E36 je 1997. već uveliko bio pred krajem svog proizvodnog ciklusa, nevezano za ovaj kreš test. Legendarni E46 se pojavio samo nekoliko meseci kasnije i podigao standard cele klase na do tada neviđen nivo.

Autor MV 11 Avg 2013, 17:25

@MV
to nije tacno, E36 je bio vrlo uspesan model, bolje se prodavao od C kase i redovno je tukao na uporednim testovima, dobro se secam!

Inace meni najomiljeniji BMW, pored 850i...

Autor carobnjak 11 Avg 2013, 18:46

Ovi prvi crash testovi ENCAP su otvorili oci ljudima koliko su sva vozila nebezbedna. Parlament i Komisija EU su naterali proizvodjace da vise obrate paznje i usmere novcana sredstva na bezbednost a manje na zaradu (zakonima i standardima), a upravo tada je postalo bitno koliko neki auto ima zvezdica i koliko to moze uticati na sam imidz marke i ujedno na prodaju... zahvaljujuci njima ljudi manje ginu i voze se u mnogo bezebednijim vozilima.

Autor Orlo 11 Avg 2013, 19:12

I sad neka neko kaze kako Volvo nije dovoljno dobar kao i "premium trojka"!
Oni su na bezbednost mislili i kada to nije bilo u modi.

Autor Vlada 11 Avg 2013, 19:53

I evo gluposti. Ovaj Mercedes bi u svakom slučaju "pojeo" današnje male automobile sa 4 i 5 zvezdica, kao Tvingo, Punto i sl.
To mnnogi ne razumeju, a marketing je čudo.

Autor stranac 11 Avg 2013, 19:57

https://www.youtube.com/watch?v=HTYacgJmZ2k pogledajte ove testove koje rade Ameri, evropska agencija ne radi ove testove, zastrasujuce a realnija i ucestalija situacija, 25% poginulih u frontalnim udesima.. Pa vidite ko su jedini proizvodjaci koji su zadovoljili ove kriterijume!!

Autor acky91 11 Avg 2013, 20:40

@ stranac
da te demantujem odmah:
https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Autor ZLA831AB 11 Avg 2013, 21:04

stranac 11 Avg 2013, 19:57

Nije to bas tako jednostavno, istina je da tezi i visi auto ima prednost ali dzaba mu ta prednost kad se sva sila prebije po putnicima (zbog lose osmisljenih ili nepostojanja zona guzvanja).

Autor hh 11 Avg 2013, 21:09

Vlada 11 Avg 2013, 19:53

pogledaj na

hh 11 Avg 2013, 15:57

Ustedili su tu na ovoj C klasi a nisu trebali.

Autor hh 11 Avg 2013, 21:10

acky91 11 Avg 2013, 20:40
Primetio sam da Ameri imaju surovije crash testove, rigoroznije.
Ali ovaj klip što si postavio, bukvalno ga češe samo, po faru...
Jedino da stave čelične šine, ko na vagonu. :)
ZLA831AB 11 Avg 2013, 21:04
Al ga razbi Modus, tvrd orah je. :)

Autor Pit 11 Avg 2013, 21:43

ZLA831AB
Znam ja vrlo dobro šta je Modus. Zato i ima cenu izuzetno jaku i ne prodaje se u Srbiji, gde ljudi ne znaju šta je auto. Taj Modus je imao oko 1200kg i samo 3780mm dužine. Nisam njega naveo za primer, nego Puntašina Clasic od 870kg i slične mašinerije koje su imale po 4 zvezdice. Svaki dan viđam ovakve slučajeve, na žalost. Eto recimo, po pitanju bezbednosti, nova Fabija će biti lakša od stare za 70kg, a to sve govori na ovu temu.

Autor stranac 11 Avg 2013, 23:01

@Pit, mislio sam da si u godisnjoj grupi 18-30 :D
Ovakav clanak gde trojka sa slike je bio u nekoliko novina u to vreme, secam se.

Autor englez 19 Avg 2013, 11:40