
Preuzeto sa: Blic.rs
Inicijativu dnevnog lista “Blic” da se vozačima prvih pet godina od dobijanja vozačke dozvole zabrani vožnja automobila jačih od 1.400 kubika i veće snage od 70 kilovata prihvatila je Radna grupa za izmenu Zakona o saobraćaju, i to telo će o inicijativi glasati već 25. avgusta.
Nakon što je Milan Vujanić, predsednik Radne grupe za izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja, dobio pismenu inicijativu “Blica”, odmah je kontaktirao s redakcijom i rekao da je predlog usvojen, kao i da će se o njemu glasati na prvoj sledećoj sednici, 25. avgusta.
- Neverovatan pozitivan odjek ima ovaj predlog. Zbog toga, odmah po dobijanju inicijative zakazao sam sastanak Radne grupe za 25. avgust, gde ćemo diskutovati i glasati o ovom predlogu. Veliki broj stručnjaka će učestvovati u razmatranju inicijative, ona može biti malo stručno doterana, ali će predlog “Blica” u osnovi ostati originalan - kaže Vujanić.
Redakciji “Blica” su se javili brojni roditelji, profesori sa Saobraćajnog fakulteta, rođaci i prijatelji poginulih u saobraćaju koji podržavaju inicijativu za izmenu zakona.
- Predlog je odličan i to su odmah prepoznali Komitet za saobraćaj, ministarstvo, Agencija za saobraćaj, moje kolege iz saobraćajne struke - dodaje Vujanić.
Sistem za izmenu Zakona o bezbednosti saobraćaja funkcioniše tako što Radna grupa predlagaču zakona, odnosno MUP, dostavlja izmene. Zatim, ministarstvo iznosi sve usvojene predloge pred poslanike Skupštine Srbije koji glasaju o izmenama. Ukoliko poslanici predlog usvoje, nakon objavljivanja odluke u „Službenom glasniku“, izmena zakona postaje pravosnažna.
- Očekujem da MUP i Vlada već u septembru ovaj predlog pošalju parlamentu na usvajanje - kaže Vujanić.
Sadržaj predloga za zabranu upravljanja neiskusnim vozačima
- Vozila zapremine motora većih od 1.400 kubika
- Snaga
motora do 70 kilovata (95KS)
- U slučaju starijih automobila, masa vozila ne sme biti manja od 1,2 tone
- Vozače koje u prvih pet godina od dobijanja dozvole policija zatekne u ovakvom vozilu, kažnjavaju se novčano i zatvorom
Foto: arhiva Autoblog.rs / Jeep
hahahhahahahaha
promenite svest ljudima, ne mozete samo represijom nista postici!
i taj motor, 1.4 sa 95 konja moze u Puntu recimo da ide 200 na sat i veoma fino da ubrza !
Odlicno,neka usvoje,ali pod uslovom da oni kupuju te automobile ispod 1.4 kad poloze. gluposti
kod nas u hrvatskoj je svatko mladi vozac do 24 godine i ne smije vozit auto jaci od 80kw u tom periodu. kazna je 1000kn ako te uhvate sa jacim (cca 130€). sad mi se nas zakon svida hahaha
pa ovo je strasno jadno, ja vozim feliciju 1.9d sa 74ks i 1005kg i po ovom njihovom zakonu ju nebi smio vozit ni zbog kubikaze motora ni zbog tezine. kako jadno.......
kao da 1.4 motor ne moze da ide 100,sve se ovo pokrece zbog ovog malog pinkovca sto je zgazio devojcicu. da,desava se,ali vise se desava da ti stariji 'iskusni ' vozaci gaze ljude,da budemo realni.
Neverovatno.
Al ne čudi me.
Blic predlaže, a "experti" usvajaju.
Kakvi stručnjaci, takav i zakon.
- U slučaju starijih automobila, masa vozila ne sme biti manja od 1,2 tone
Znaci nema voznje Jugica i slicnih oldtajmera jer vecina starijih i slabijih vozila je LAKSA od te cifre!
A ona stvarno imaju rapidno ubrzanje... :)))
Iako me nije zanimalo, kada cujem da ovakve tekstove objavljuju, zaista mi nije zao da ih zatvore.
Ne može biti usvojeno, jer bi ovakve zakonske odredbe bile neustavne, niti su zastupljene u nekoj zemlji u EU.
Vujanić je poznat po nepoznavanju prava i izmišljanju "rupe na saksiji", ali mu ovo neće proći, kao i mnogo šta drugo.
Da je kod nas neki standard pa da se deci moze kupiti mali auto da se uce pa bi podrzao ali ovako kako je od tog posla nema nista, ja imam auto star 23 god sa 2.0 motorom i nemam para za drugi to ispade da bi trebalo da polozim i da ne vozim par godina dok ne prodje zabrana ili dok me bog ne pogleda i baci pare sa neba. Sve to ide iz glave a ne iz motora, Roditelji prvo i osnovno je da vaspitajte decu, to sto je u kolima devojka u minicu do pupka ne znaci da treba da se vozi brzo, kod mene ko je hteo brzo da se vozi otisao je peske.
ali istovremeno da usvoje da svi ministri u vladi moraju da budu ridjokosi......
Nekada smo vozili slepere od 40 tona sa 18 godina a sad ne mozes da vozis ni neki 1.9 SDI motor bez turbine koji je malo jaci od kisele vode. Da ih pitam samo koji je to stari automobil sa 1.4 motorom koji je tezi od 1200kg?
Savet mladima: Nadjite neki turbo u granicama zakona i cipujte ga dok ne otkine radilicu.
Jos jedna stvar. Ako porodica poseduje automobil sa 1.5 ili 1.6 motorom, njihovo dete nece smeti da vozi auto 5 godina i da stice iskustvo, pa sta mislite kakav ce to vozac biti kada sedne u auto posle tog vremena?
Нису џаба покренули иницијативу да промене име Блиц у "Смрдљиве новине". :)
Ово ни ретардирани парамецијум са четвртином активног капацитета мозга не би глупље осмислио!!
Да не улазим у детаљну анализу свих глупости предлога јер је унапред већ доста тога коментарисано него ми није јасно да ово иде по тако хитном поступку?!
А на пример предлог Врелих Гума за промену закона о регистрацији, који је у детаље разрађен и образложен, више година држе на "леду"?!
Очигледно да није само Томислав Караџић спреман за хитно преиспитивање а ако среће буде и утамничење. Списак је подугачак, само да се утврди који је чији интерес у овој спрдњи!! :))
Gagiba 13:00
"Ово ни ретардирани парамецијум са четвртином активног капацитета мозга не би глупље осмислио!!"
Profesor M.V. je još gori.
Čudi me da nisu predložili da se zabrani vožnja mladjima, tako sigurno ne mogu da naprave udes.
Ili recimo da ograniče brzinu na 20, tad sigurno niko ne bi poginuo...
"А на пример предлог Врелих Гума за промену закона о регистрацији, који је у детаље разрађен и образложен, више година држе на "леду"?!"
Šta te tu čudi, ovo je Srbija.
Nijedan pametan i smislen zakon se neće doneti, već samo imbecilni, koji služe represiji, tlačenju, uzimanju para...
Misliš da oni ne znaju da ne valja trenutni zakon o registraciji, tj porezu ?
Znaju vrlo dobro, to i malouman čovek zna.
Ali jednostavno neće da promene, prave se ludi, jer bi inače bilo jeftinije gradjanima...
Ja npr imam dozvolu već skoro 3 godine. Ukoliko usvoje taj zakon, da li bi se on i na mene odnosio??
Meni prvom ne bi palo na pamet da prodam ovaj auto i kupim drugi... I u HRV je propisano maksimum 105ks, u tu kategoriju bih upao :)
Inače čista glupost, mogli bi za promenu da povedu računa o tehničkoj ispravnosti starih vozila, jer znam barem njih 10 koji tehnički rade preko telefona, a njihova kola imaju gore kočnice od dečijeg bicikla.
Inače sam pojam neiskusnog vozača je diskutabilan.
Neko jednostavno vozi dobro i ne pravi probleme, a neko ima vozačku 20ak godina pa i dalje vozi ko da je upravo seo za volan.
Graduated Driver License System
The state of Michigan has a graduated driver license system for teen drivers. Level one is a learner's license. To obtain this license, a teen driver must be 14 years and nine months of age, successfully complete a vision test, complete the first segment of a state-approved driving course, supply her Social Security number and have a parent or guardian sign the application. Level two licenses are available for 16-year-olds after holding a level one license for six months with no license suspensions, at-fault crashes or civil infractions in the 90 days before the driver applies for the license. The driver must also complete the second section of a driver's education course and have a parent or guardian attest that the driver has had 50 hours behind the wheel. Teen drivers must be 17 to obtain their level three license, which they can apply for after six months with a level two license and a year with no moving violations, accidents, license suspensions or graduated license restriction violations.
Graduated Driver's License Restrictions
The different graduated driver's license levels have various restrictions on teen driving. A level one license only allows the teen driver to drive with a parent or guardian over the age of 21. If the teen drives with anyone other than a parent or guardian, a letter from the teen's parent must be present authorizing the minor to drive with the present adult. Level two drivers can drive alone but must have a supervisor between midnight and 5 a.m., unless they are driving to or from work. Level three licenses have no restrictions.
Parental Responsibility
Parents have a responsibility in their children's driver's education. This responsibility extends beyond observing the minor driver while he uses his level one and level two licenses. Parents have the legal right to request that their children remain at a specified graduated driver's license level or even that they be taken back to lower levels of driving privileges. Parents may do this by filling out relevant forms at any branch office of the Secretary of State throughout the state of Michigan.
Read more: http://www.ehow.com/list_6197269_michigan-teen-driving-laws.html#ixzz2bfD0TdFz
Svesu to gluposti. Svaki auto treba da ima istu cenu U vezi predloga Vrelih guma. registracije, a porez da placa preko akciz aza gorivo u zavisnosti od toga koliko taj auto koristi, a to se placa preko akcize za gorivo. Ko vozi vise, plati i vise akcize, ko vozi manje plati manje. Tako je bilo nekada. Danas im akcize nisu dovoljne, pa se setili oporezuju i registraciju.
Danas je gorivo skupo, i svima treba da bude interes da kupi auto koji malo trosi. Auto star 20 godina koji trosi 10L dizela na 100Km, potrosi 1500€ godisnje da bi presao 10.000Km, noviji auto koji trosi 6l potrosi 900€ za gorivo na 10.000Km. Usteda je 600€ godisnje, tako da ce taj sto nema para za noviji auto, kroz potrosnju za par godina dati jedan polovan auto star 7-8 godina samo za gorivo i opet ce imati onaj krs star tad vec 25 godina...
Od tog novca za gorivo, 50% pripada drzavi kroz akcize i jos 20% na ime pdv-a. Malo li je?
I sad jos oporezuju i registraciju. Treba ukinuti sve namete na registraciju i sve reseno.
Nema od toga nista, samo se pros*ravaju... zakon kod nas odobrava MUP, a on kada ga ispegla na kraju bude samo zasecerena vodica, tako je i bilo sa aktuelnim zakonom. Umesto da se pozabave zdravstvom, koje izdaje uverenje nesposobnima za voznju, i auto-skolama koje izdaju dozvole za ubijanje, ne za voznju, i koje fabrikuju gomilu nesposobnih vozaca oni se pozabavaljaju odmah onima koji vec imaju ono parce paira/plasike koji ljudi zovu dozvolom. Uveli novi zakon 2009. a jos nije krenula potpuna primena i oni sada ocekuju efekte od aktuelnog ali i od novog koji ce isto tako imati nedostatke i nece moci sve od jednom da se primeni a ljudi ginu, ostaju bogalji i imaju traume za ceo zivot.
O tome koliko je ovaj predlog besmislen ne treba trositi reci, ali ni reci kako ljudi se odmah trude da pronadju rupu...
Da sam ja na njihovom mestu sproveo bih akciju: "Vrati dozvolu, spasi zivot sebi i drugima" - bila bi mnogo efektivnija, i mogli bi neke pare iz budzeta da izdvoje za to - jeftinije je nego troskovi materijalne stete, povrede/lecenja, sahrane, i nematerijalnog gubitka...
Пит
У добро је, ту си!! :)
Повезују те ових дана са браћом Бојовић па сам већ озбиљно помислио да се скорије нећемо подружити!! А уједно сам дошао до закључка одакле мењаш нови Мерцедес сваке две године... ;))
Што се тиче самог пореза мене највише нервира ткз. Порез на луксуз али неверицу ми изазива регистрација која је толико апсурдна да је ни нема потребе коментарисати. Рецимо нов 320 је 25.000 дин или ту негде а 535 из '90 је 50.000 ако не и више?! И ко ту види логику??
А да ову дечињу што почињу да возе заиста треба обуздати, то се потпуно слажем, али тако што ће им се онемогућити да возе татин ауто 5 година, то је тотална глупост!
Рецимо по овом предлогу, неки синовац може да вози ћалетовог Логана од 1.4 али од 1.6 не може?! Ето ти сад... :))
Ovo je pokrenuo BLIC zbog rata sa Mitrovicem.
Ne zna se ko je gori, da l ZUTI ili LJUBICASTI !
Ali zato, tu je Dr Vujanić, da u slučaju potrebe jednu stvar dokaže, po potrebi i ovako i onako, u zavisnosti kako se plati.
Zbog "slučaja brat Karadžića" pokrenuta je krivična prijava protiv Dr Vujanića i zabranjeno mu je da veštači u Srbiji, za sada. Zato je masu aktivnosti prebacio u Republiku Srpsku i tamo "uspešno veštači". Ovde ima "kolege" koje ga zastupaju.
Osnovna bit je promeniti ZOBS tako da se sve može dokazati po potrebi!
Mogu i primera navesti, pored pozatog Kradžića, gde je on po Vujaniću ispao nevin, iako teško alkoholisan jer je pijan ubio devojku na njenoj starni puta, i to po Vujaniću jer kolima nije sišla sa puta da on prođe njenom trakom.
Gagiba
Šta je bio i pit neki u priči ? :)))
Što se tiče tog prezimena, mogu da kažem da je Vuk legenda i da ga gotivim baš. :)
Sećaš se kad je za Djelića ono rekao. Kad je Djelić rekao da treba da mu se dive što ima milione, a zaboravio da je pričao da je došao sa tetkinog kauča. Računa, Srbi imaju kratko pamćenje i glupi su pa će progutati. Pa Vuk kaže, "gledam ovaj Djelić došao bez dinara sad ima milione. Ceo život radim, nemam leba da jedem, al valjda treba da mu se divim, da kažem "Bravo Božo, svaka čast"... Legenda. :)
A ne znam šta si skontao, e da je sreće da na svake 2 god menjam nova kola. ;)
W211 sam terao oko 5 god, pa je zamenio za W212, opet ne novu iz salona, mada je takva. :)
Пит
Одосмо мало ван теме али истолерисаће нас админ.
Главни осумњичени за скорашња дела везана за породицу Бојовић је извесни београдски кримос Пит Бул!! :))) Рекох, то је то!! ;))
Мало сам карикирао за мењање возила али што рече, даће бог и таквих дешавања.
Једини проблем мож' бити ако "газда Вујке" изгласа забрану вожње а ти упаднеш у ту категорију... ;)
Gagiba
Ne znam, nisam video to. ;)
Ne mogu ja da upadnem tu, prekaljeni sam ja vozač, sa svim kategorijama. ;)
Пит
Уз још једно извињење за мало скретање од теме али документација је важна! :)
http://www.glassrpske.com/novosti/region/U-Nikolu-Bojovica-pucao-placenik-poznat-kao-Pit-Bul/129982.html
Значи ти си профи возач?? :)
Нешто никад себе нисам могао да замислим као камионџију... :)
Е а кад смо већ код тога, баш ме занима како ли ће газда Вујке да одлучи када дати човеку да вози камион?! Уколико пет година треба за ауто већи од 1,4 онда за камион по његовој рачуници треба бар 20-25 година од полагања возачког, а за аутобус тек кад одеш у пензију... :)))
Gagiba
Hahaha, mislio sam da se zezaš. :)))
Smešno što korsite nadimak a ne saopštavaju pravo ime.
Čudo da nisi pomislio da je Andrei Arlovski, ako znaš ko je to, a pretpostavljam da znaš. ;)
Ja se samo na ovom blogu potpisujem tako, ne iz razloga poistovećivanja, kao što većina neupućenih ovde misli, već iz razloga obožavanja te rase i promocije. ;)
"Samo" sam milion puta ponovio motive, a neki još namerno valjda se prave da ne razumeju.
Inače pre tog nika, potpisivao sam se imenom.
Stvarnim imenom kako se zovem, a ne kao neki ovde.
Inače blog ovaj pratim dugo baš. I vrv ću do penzije po svemu sudeći. :)
Jer volim automobile a ovde si informisan trenutno o svim novitetima. ;)
Profi vozač, perfekcionista sam, pa ne volim da ima praznih mesta u dozvoli. ;)
Plus imam i za čamac, tako da samo mi još fali za pilota. :)
Ali to me ne privlači, pa...
A lepo je kad je ispečatirana skroz, drugačije te i gledaju plavci, poštuju.
Pogotovo sad ove nove dozvole, 17 kategorija, umesto dosadašnjih 5. ;) Kad izvadiš dozvolu, a ono nema kraja. :)))
P.S. To mi je još dok nisam imao dozvolu bila želja, tuto kopmleto. ;) Nego ne možeš odma za D da polažeš. Moraš da ispuniš uslove za polaganje.
A to je ili da imaš vozilo B kategorije na svoje ime 3 godine, ili da voziš C kategoriju 2 godine. Onda tek stičeš uslov da bi mogao da polažeš za D.
A po ovom novom, kako su isparčali i zakomplikovali, dobro si ti rekao.
Ograničenje za D ima da bude 20-25 godina "staža". :)))
"U slučaju starijih automobila, masa vozila ne sme biti manja od 1,2 tone", ovo nikako ne razumem.
Ima li neko objasnjenje?
Zar nisu veći automobili bezbedniji od malih? Lakše ćeš poginuti u nekom krhkom prcoljku nego u velikoj lađi jer je to zakon fizike. Besmislena ograničenja kojima se služe ograničeni umovi. Nema bezbednosti u saobraćaju bezbednost je u umu u mozgu a ne u tupavim zakonima.